Câte 20 de profesori și directori din 216 școli participă, în martie și aprilie, la Studiul Principal TALIS 2024, făcut de OCDE în 50 de state, printre care și România / Cercetarea are și un modul de evaluare a cunoștințelor pedagogice generale ale profesorilor

3.352 de vizualizări
Foto: OCDE
Eșantionul TALIS 2024 are, în România, 4.000 de profesori participanți, potrivit unui comunicat dat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Eșantionarea și alegerea profesorilor a fost făcută de OCDE, nu de autoritățile române, în cadrul acestui studiu, la fel cum se întamplă de fapt în cazul tuturor cercetărilor internaționale și naționale care vor să fie relevante și reprezentative.

Profesorii participanți sunt câte 20 sau mai mulți din fiecare din cele 216 unități de învățământ selectate în eșantion. Rezultatele acestui studiu ar trebui să vină la finalul anului viitor, conform OCDE.

Studiul TALIS (Teaching and Learning International Survey) este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OECD, cu scopul de a oferi indicatori internaţionali robuşti şi de a susţine politicile educaţionale relevante privind profesorii şi procesul de predare-învăţare din şcolile aflate la nivelul ISCED 2, adică gimnaziu și liceu.

„Administrarea se va realiza pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate), care vor fi completate online. Completarea fiecărui chestionar va dura între 45-60 de minute. Toate informațiile care sunt colectate în acest studiu sunt tratate anonim şi confidențial. Rezultatele studiului sunt publicate pe țări participante. Nici profesorii, nici școlile și nici directorii şcolilor nu vor putea fi identificați în niciun raport al rezultatelor studiului”, potrivit comunicatului de presă citat.

Profesorii din România au mai participat la TALIS de 4 ori până acum.

Prima rundă a acestui studiu – TALIS 2008 – s-a desfăşurat în perioada 2006-2009 și au participat 24 de ţări OECD şi ţări partenere. România nu a participat la TALIS 2008, întrucât în acel moment nu au putut fi identificate fondurile necesare acoperirii costurilor administrării la nivel internaţional şi nici la nivel naţional.

Cea de a doua rundă – TALIS 2013 – s-a desfăşurat în perioada 2011-2014, iar la aceasta au participat 34 de ţări, printre care şi România. Rezultatele TALIS 2013 au fost publicate în Raportul Naţional TALIS 2013.

Cea de a treia rundă – TALIS 2018 – s-a desfășurat în perioada 2016-2019 și au participat 48 de țări de pe 5 continente. Rezultatele au fost publicate în Raportul Naţional TALIS 2018.

Cea de-a patra rundă – TALIS 2024 – se va desfășura în perioada 2022-2025.

Realizarea Studiului principal: februarie – aprilie 2024. 

Ministerul Educației scria în 2022 că „TALIS oferă un instrument validat internaţional, ce permite ţărilor să privească „profesia de cadru didactic” aşa cum este ea exercitată în fiecare ţară; analiza este realizată din perspectiva oferită de modul în care ea este profesată în celelalte ţări participante la studiu, sau în lumina în care în aceste ţări se demonstrează că se poate practica;

Analizele comparative de politici în domeniul resursei umane din educaţie oferă o înţelegere aprofundată a acelor factori care contribuie la succesul sistemului de învăţământ şi pot informa politicile naţionale cu privire la exemple de bune practici funcţionale în alte contexte, care pot fi transferate cu succes în context românesc;

Se estimează că TALIS 2024 va putea oferi informații privind modul în care sistemele de educație și formare sunt influențate de tranzitarea perioadei pandemice”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Instrucțiunile Ministerului Educației pentru bursele școlare din 2023-2024: Pot lua bursă de merit și elevii care nu au susținut Evaluarea Națională, pentru bursa socială monoparentală se acceptă și certificatul de divorț și convenția notarială

Procentul de 30% de elevi cu bursa de merit pe baza mediei nu îi include pe elevii care iau bursa de merit pentru rezultate la concursuri și competiții, pot lua…
Vezi articolul

Evaluarea psiho-comportamentală a profesorilor nu se face serios, spune ministrul Educației: O problemă și mai mare este că nu avem foarte clar consecințele prin raportare la anumite rezultate

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la Prima TV, în emisiunea Viitor pentru România cu Nicoleta Călugăreanu, că evaluarea psiho-comportamentală a profesorilor „nu se face serios”. Acesta a afirmat…
Vezi articolul

Directorii de școli și inspectorii pot fi membri de sindicat, dar nu pot ocupa funcții de conducere în cadrul acestor organizații, potrivit FSLI. Informarea vine în contextul în care unii funcționari ai Ministerului Educației au contestat, „în mod eronat”, dreptul directorilor unităților școlare de a face parte din sindicate – document

Directorii și inspectorii școlari pot face parte din organizații sindicale în calitate de membri simpli, însă nu pot ocupa funcții de conducere în cadrul acestor organizații, potrivit unei informări a…
Vezi articolul

Monica Anisie: Părinții să știe că toate grădinițele și școlile de stat sau private își suspendă de marți activitățile față în față, pentru 14 zile, în Capitală / Este inadmisibil ce s-a întâmplat la Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență

„Părinții, elevii și personalul din toate unitățile de învățământ (grădinițe, școli primare, gimnaziale, liceale și postliceale) particulare și de stat din București trebuie să știe că, începând de mâine, activitățile…
Vezi articolul