Ce faci când un copil plânge că nu vrea să intre în clasă, când începe școala? Învățătoare: Îi poți spune “hai să vedem ce am făcut noi special astăzi, să zică ‘wow’ mama acasă”

7.267 de vizualizări
Foto © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com
Momentele în care un elev care începe școala începe să plângă și refuză să intre în clasă sunt dificil de gestionat, dar există abordări pentru a-l detensiona și pentru a-l convinge să o facă, spune Irina Vasile, profesor pentru învățământul primar la Ploiești. Aceasta a propus, într-o recentă emisiune “Vorbește lumea” de la Pro TV, că o soluție este să îl determini să facă ceva care să îi uimească pe părinți. O alta: să ajute învățătoarea să gestioneze o relație tensionată cu un coleg.

Irina Vasile a arătat că a avut astfel de cazuri în mai multe proporții și că de obicei ele se întâlnesc printre copiii care nu au frați sau sunt “centrul atenției familiei”. Ea a îndemnat părinții să le ofere copiilor mai multă autonomie și “să-i lase să fie, să nu-i mai coboare treapta de mânuță”.

O soluție propusă de ea, după un caz din experiența personală: “Pentru a nu mai plânge eu i-am spus: știi, în fiecare zi, la școală, facem un lucru special. Vrei să îi uimești pe părinții tăi? Hai să vedem ce am făcut noi special astăzi, să zică ‘wow’ mama acasă. În paralel, vorbim cu părinții: spuneți-i că în fiecare zi trebuie să descopere un wow, ca să-și dea seama dacă ei au avut parte de asta când au fost elevi. Și, străduindu-se să descopere ceva nou, ceva cu care să-și uimească părinții, uită emoția”.

Secvența din discuția desfășurată în emisiunea citată:

Realizatoare: Ce facem dacă avem un copil care plânge și nu vrea să intre în clasă? Noi, ca părinți, cum procedăm?

Irina Vasile: E dificil de gestionat. Aici, am avut în mai multe promoții cazul ăsta de copil. Au o sensibilitate deosebită. În general se manifestă la copiii care nu au frați sau care sunt centrul atenției familiei. Pentru a nu mai plânge eu i-am spus: știi, în fiecare zi, la școală, facem un lucru special. Vrei să îi uimești pe părinții tăi? Hai să vedem ce am făcut noi special astăzi, să zică wow mama acasă. În paralel, vorbim cu părinții: spuneți-i că în fiecare zi trebuie să descopere un wow, ca să-și dea seama dacă ei au avut parte de asta când au fost elevi. Și, străduindu-se să descopere ceva nou, ceva cu care să-și uimească părinții, uită emoția și intră într-un alt făgaș. Și mai e ceva. De obicei pe cel care e foarte emoționat îl rog să mă ajute să gestionez o relație tensionată cu un coleg de-ai lui. Îi zic: cum ai face în locul meu? Și atunci eu ca profesor reușesc să detensionez (…) dar părinții trebuie să învețe să le dea autonomie și să-i lase să fie. Să nu-i mai coboare treapta de mănuță, că știe să coboare și singur, că dacă se împiedică o dată, a doua oară va ști să se ferească.”

Interviul integral (pasajul citat – de la min. 5:25):

Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. >> uită emoția și intră într-un alt făgaș
    Hmm … cu fagasul ala intuieste dna. invatoare ceva. In principiu insa „uitarea” emotiei nu e ceva sanatos. Emotiile „uitate” explodeaza la un moment dat.

    >> Noi, ca părinți, cum procedăm?
    In prima zi de scoala o usoara anxietate de separare nu-i ceva neobisnuit. Daca comportamentul problematic (simptome fizice, frica, plans excesiv) persista e nevoie de un psiholog. Abordarile sunt diferite in functie de varsta copilului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Școala „antrenorului de genii” Lajos Kristof nu este acreditată pe curriculum britanic, așa cum se prezintă instituția. Ambasada Regatului Unit la București: Nici Amias International School, nici Amias Small School nu sunt pe lista școlilor cu acreditare internațională britanică

Ambasada Britanică la București anunță într-un răspuns pentru Edupedu.ro că nici Amias International School, nici Amias Small School nu sunt școli acreditate de Guvernul Regatului Unit. Cele două organizații autointulate…
Vezi articolul

Adolescența în pandemie. Cum își pot da seama părinții și profesorii că adolescentul suferă? Viorica Stoian, Psihoterapeut: Dacă a devenit rebel, e furios și iritat din „te miri ce” sau dimpotrivă, s-a închis în sine, comunică foarte puțin, este timpul să acționeze

“Într-un mediu de interacțiune online sau fluctuant, școală normală versus școală online, adolescenții pot ajunge să nu-și mai conștientizeze în mod corect și realist valorile, competențele și abilitățile”, spune psihologul…
Vezi articolul

Scăderile de venituri pentru directorii de școli pot apărea din cauza unor erori ale aplicației de salarizare și din faptul că unii au atins maximul prevăzut de lege pentru salarii, susține liderul sindical Marius Nistor

Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor, spune că problemele cu salariile personalului din învățământ, printre care și scăderi de venituri pentru directori, ar putea avea două motive.…
Vezi articolul