Ce-o să fiu când mă fac mare? Jocul UNICEF prin care afli meseriile de care e atras copilul tău

5.969 de vizualizări
SURSA: pixabay.com
Ghidul Elevului, elaborat de UNICEF şi Asociaţia PresperYoung.com, e făcut special pentru elevii de gimnaziu. Testul care dezvăluie meseriile de care este atras un copil poate fi aplicat şi la vârste mai mici, însă cu ajutorul părinţilor.

Trebuie să citeşti afirmaţiile de mai jos, iar pentru fiecare rând, în dreptul fiecărei afirmaţii, trebuie să notezi o cifră din cele de mai jos:

  1. nu mi se potriveşte deloc
  2. mi se potriveşte puţin
  3. mi se potriveşte pe jumătate
  4. mi se potriveşte mult
  5. mi se potriveşte foarte mult

Mi-ar plăcea…

A
Să lucrez cu diverse unelte
B
Să aplic matematica sau chimia pentru rezolvarea unor probleme practice
C
Să scriu scurte povestioare
D
Să particip la activităţi de voluntariat în comunitate
E
Să am o afacere
F
Să lucrez cu numere, în contabilitate
A
Să urmez un curs pentru a învăţa să repar ceva
B
Să citesc cărţi sau reviste despre noile descoperiri ştiinţifice
C
Să pictez un tablou
D
Să fiu profesor
E
Să mă implic în politică
F
Să fac inventarul într-un magazin
A
Să construiesc ceva
B
Să învăţ (fizică, chimie, biologie, matematică) pentru a descoperi lucruri noi
C
Să interpretez un rol într-o piesă de teatru
D
Să comunic cu oamenii pentur a-i ajuta
E
Să supervizez activitatea unor oameni
F
Să lucrez pe calculator
A
Să lucrez în aer liber
B
Să cercetez cauzele unor fenomene
C
Să creez haine sau să amenajez spaţii de locuit
D
Să încerc să rezolv un conflict între prieteni
E
Să fac diverse activităţi care presupun competiţie, asumarea unor riscuri, iniţiativă
F
Să lucrez cu cifre, date şi informaţii
A
Să repar un obiect stricat
B
Să folosesc microscopul sau alte obiecte de calculator
C
Să cânt la un instrument muzical
D
Să ajut persoane cu handicap sau cu alte probleme personale
E
Să vând produse
F
Să urmez regulile
Calculează numărul de puncte pentru fiecare tip de interese.
TOTAL A ______________
TOTAL B ______________
TOTAL C ______________
TOTAL D ______________
TOTAL E ______________
TOTAL F ______________
  • Selectează trei tipuri de interese la care ai obţinut cel mai mare punctaj. Acestea sunt interesele dominante.
  • Citeşte lista de profesii pentru cele trei domenii dominante. Notează profesiile de care eşti atras.
A – Tipul realist  Inginer, constructor, mecanic, pădurar, tehnician dentar, electrician, instalator, lăcătuş, tâmplar, cizmar, zugrav, fermier, pilot de avion, pompier, bucătar, menajeră, optician, scafandru, măcelar, pescar, şofer, crescător de animal, îngrijitor de animale, grădinar, paznic, gardian, detectiv, agent de mediu, controlor de trafic aerian, tehnician, instructor, căpitan de vas, macaragiu, bijutier
B – Tipul investigativ economist, astronom, fizician, chimist, matematician, laborant, farmacist, cercetător, programator IT, geolog, statistician, istoric, meteorolog, biolog, horticultor, oceanolog, radiolog, stomatolog, chirurg, proiectant, biochimist, bio-fizician, sociolog, informatician, hidrolog, genetician, medic legist.
C – Tipul artistic dansator, actor, regizor, jurnalist, reporter, creator de modă, decorator de interioare, arhiterct, fotograf, scriitor, compozitor, grafician, instructor de dans, designer de mobilier, florar, make-up artist, scenarist, desenator
D – Tipul social antrenor, arbitru, fizioterapeut, profesor, învăţător, educatoare, medic, preot, psihoterapeut, psiholog, psihopedagog, logoped, asistent medical, consilier de carieră, îngrijitoare, poliţist, frizer/coafeză, asistent social, cosmeticiană, nutriţionist, maseur
E – Tipul întreprinzător agent comercial, agent de vânzări, agent de asigurări, agent de turism, banchet, avocat, procuror, judecător, jurist, notar, agent imobiliar, manager, inspector, politician
F – Tipul convenţional contabil, casier, operator IT, bibliotecară, operator telefoni, funcţionar public, recepţioner, ospătar, barban, poştaş, grefier, administrator, arhivar
Fă un top 10 al profesiilor preferate, după cât de atras(ă) eşti de ele. Rezultatul te va ajuta să ştii ce îţi doreşti să faci în viitor. De asemenea, ştiind asta, poţi aborda şcoala atfel încât să-ţi atingi scopul.
De exemplu, dacă vrei să fii profesor de română, sau scriitor, să fii mai atent la orele de limba română.
Dacă vrei să devii mecanic auto, pilot de avion sau navigator, atunci ar trebui să fii atent la orele de fizică şi matematică ş.a.m.d.
FOTO: pixabay.com

 

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Iohannis: ”Încurajez părinții să-şi trimită copiii la şcoală dacă sunt sănătoşi. Dacă nu sunt sănătoşi, să-i ţină acasă. Atât de simplu este” / Pentru sindicate: “Nu cred că se va boicota începerea anului şcolar”

Președintele Klaus Iohannis a spus miercuri într-o conferință de presă la Cotroceni că îi încurajează pe toți părinții să își trimită copiii la școală dacă aceștia sunt sănătoși, iar dacă…
Vezi articolul

UPDATE Eroare la Ministerul Educației, care a publicat un calendar școlar greșit. Instituția anunță că de fapt calendarul anului școlar 2023-2024, aprobat și avizat oficial, este cel lansat în dezbatere publică, adică nu a luat în considerare nicio propunere

Ministerul Educației a retras postarea de pe Facebook în care anunța varianta avizată în ședința CDS a calendarului anului școlar 2023-2024 și a publicat un alt mesaj în care anunță…
Vezi articolul
Kiev

EXCLUSIV „Suntem toți la fel, acum, nimănui nu-i mai pasă de diferențele sociale, nu am fost niciodată mai uniți” – mărturiile a două studente din Kiev despre ce se întâmplă în capitala pe care rușii încearcă să o doboare

Valeria Berezna și Marina Frolova sunt doctorande la Universitatea Națională Taras Shevchenko din Kiev și au rămas în Capitală. Au rămas pentru familie, pentru bunici, pentru părinți și pentru animalele…
Vezi articolul

Conferință online pentru profesori, elevi și părinți despre tipurile de competențe noi, ce devin deja obligatorii pentru absolvenții pregătiți pentru meseriile viitorului. Participă specialiști în educație, tehnologie și afaceri

Inițiativa „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2022 eforturile pentru accesul elevilor și profesorilor la competențele digitale reale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România și…
Vezi articolul

Anul trecut școlar 53% dintre elevii României aveau medii peste 8.50, anunță ministrul Educației, care susține că printre ei erau și analfabeți funcțional: Notele au fot irelevante nu din cauza profesorilor, nu din cauza elevilor, ci din cauza situației generate de pandemie

„53% dintre elevii României aveau medii mai mari de 8.50 (…) printre aceştia numărându-se şi elevi care au fost din păcate încadraţi la analfabeţi funcţional”, a declarat ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul