Ce-o să fiu când mă fac mare? Jocul UNICEF prin care afli meseriile de care e atras copilul tău

SURSA: pixabay.com
Ghidul Elevului, elaborat de UNICEF şi Asociaţia PresperYoung.com, e făcut special pentru elevii de gimnaziu. Testul care dezvăluie meseriile de care este atras un copil poate fi aplicat şi la vârste mai mici, însă cu ajutorul părinţilor.

Trebuie să citeşti afirmaţiile de mai jos, iar pentru fiecare rând, în dreptul fiecărei afirmaţii, trebuie să notezi o cifră din cele de mai jos:

  1. nu mi se potriveşte deloc
  2. mi se potriveşte puţin
  3. mi se potriveşte pe jumătate
  4. mi se potriveşte mult
  5. mi se potriveşte foarte mult

Mi-ar plăcea…

A
Să lucrez cu diverse unelte
B
Să aplic matematica sau chimia pentru rezolvarea unor probleme practice
C
Să scriu scurte povestioare
D
Să particip la activităţi de voluntariat în comunitate
E
Să am o afacere
F
Să lucrez cu numere, în contabilitate
A
Să urmez un curs pentru a învăţa să repar ceva
B
Să citesc cărţi sau reviste despre noile descoperiri ştiinţifice
C
Să pictez un tablou
D
Să fiu profesor
E
Să mă implic în politică
F
Să fac inventarul într-un magazin
A
Să construiesc ceva
B
Să învăţ (fizică, chimie, biologie, matematică) pentru a descoperi lucruri noi
C
Să interpretez un rol într-o piesă de teatru
D
Să comunic cu oamenii pentur a-i ajuta
E
Să supervizez activitatea unor oameni
F
Să lucrez pe calculator
A
Să lucrez în aer liber
B
Să cercetez cauzele unor fenomene
C
Să creez haine sau să amenajez spaţii de locuit
D
Să încerc să rezolv un conflict între prieteni
E
Să fac diverse activităţi care presupun competiţie, asumarea unor riscuri, iniţiativă
F
Să lucrez cu cifre, date şi informaţii
A
Să repar un obiect stricat
B
Să folosesc microscopul sau alte obiecte de calculator
C
Să cânt la un instrument muzical
D
Să ajut persoane cu handicap sau cu alte probleme personale
E
Să vând produse
F
Să urmez regulile
Calculează numărul de puncte pentru fiecare tip de interese.
TOTAL A ______________
TOTAL B ______________
TOTAL C ______________
TOTAL D ______________
TOTAL E ______________
TOTAL F ______________
  • Selectează trei tipuri de interese la care ai obţinut cel mai mare punctaj. Acestea sunt interesele dominante.
  • Citeşte lista de profesii pentru cele trei domenii dominante. Notează profesiile de care eşti atras.
A – Tipul realist  Inginer, constructor, mecanic, pădurar, tehnician dentar, electrician, instalator, lăcătuş, tâmplar, cizmar, zugrav, fermier, pilot de avion, pompier, bucătar, menajeră, optician, scafandru, măcelar, pescar, şofer, crescător de animal, îngrijitor de animale, grădinar, paznic, gardian, detectiv, agent de mediu, controlor de trafic aerian, tehnician, instructor, căpitan de vas, macaragiu, bijutier
B – Tipul investigativ economist, astronom, fizician, chimist, matematician, laborant, farmacist, cercetător, programator IT, geolog, statistician, istoric, meteorolog, biolog, horticultor, oceanolog, radiolog, stomatolog, chirurg, proiectant, biochimist, bio-fizician, sociolog, informatician, hidrolog, genetician, medic legist.
C – Tipul artistic dansator, actor, regizor, jurnalist, reporter, creator de modă, decorator de interioare, arhiterct, fotograf, scriitor, compozitor, grafician, instructor de dans, designer de mobilier, florar, make-up artist, scenarist, desenator
D – Tipul social antrenor, arbitru, fizioterapeut, profesor, învăţător, educatoare, medic, preot, psihoterapeut, psiholog, psihopedagog, logoped, asistent medical, consilier de carieră, îngrijitoare, poliţist, frizer/coafeză, asistent social, cosmeticiană, nutriţionist, maseur
E – Tipul întreprinzător agent comercial, agent de vânzări, agent de asigurări, agent de turism, banchet, avocat, procuror, judecător, jurist, notar, agent imobiliar, manager, inspector, politician
F – Tipul convenţional contabil, casier, operator IT, bibliotecară, operator telefoni, funcţionar public, recepţioner, ospătar, barban, poştaş, grefier, administrator, arhivar
Fă un top 10 al profesiilor preferate, după cât de atras(ă) eşti de ele. Rezultatul te va ajuta să ştii ce îţi doreşti să faci în viitor. De asemenea, ştiind asta, poţi aborda şcoala atfel încât să-ţi atingi scopul.
De exemplu, dacă vrei să fii profesor de română, sau scriitor, să fii mai atent la orele de limba română.
Dacă vrei să devii mecanic auto, pilot de avion sau navigator, atunci ar trebui să fii atent la orele de fizică şi matematică ş.a.m.d.
FOTO: pixabay.com

 

 

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate
Iulian Cristache

Federația părinților din preuniversitar: Noi am căzut de acord ca vacanța de iarnă să fie intersemestrială, iar calibrarea conținuturilor de predare pe semestre este responsabilitatea Ministerului și al sindicatelor

Reprezentanții părinților, elevilor și parte din sindicate au căzut de acord în ședința de astăzi de la Ministerul Educației ca vacanța de iarnă să fie vacanță intersemestrială, în anul școlar…
Vezi articolul

Programul Masa caldă în realitate: criză de personal, dezinteres din partea ministerului, condiții greu de îndeplinit. Interviu cu Mircea Bertea, directorul Colegiului Pedagogic Cluj-Napoca, unde Masa caldă se aplică de 3 ani

Proiectul prin care se acordă o masă caldă de prânz elevilor se confruntă cu nenumărate probleme, susține într-un interviu pentru Edupedu.ro Mircea Bertea, directorul Colegiului Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca.…
Vezi articolul

VIDEO Ministerul Sănătății, după ce ministrul a declarat că din cauza emigrației “avem din ce în ce mai multe cazuri de autism”: Este regretabil că declarațiile ministrului au fost scoase din context

Ministerul Sănătății susține într-un comunicat de presă că în spațiul public au apărut informații “eronate” privind “declarațiile ministrului Sănătății, Victor Costache la adresa persoanelor cu tulburări din spectrul autist”. “Este…
Vezi articolul

Consiliul Elevilor, despre prelungirea vacanței de vară până la 16 septembrie: Schimbă regulile în timpul jocului pentru interesele turismului, nu ale educației

Consiliul Național al Elevilor condamnă, „cu fermitate”, intenția Ministerului Educației Naționale de a amâna începerea anului școlar 2019-2020, la presiunea Ministerului Turismului, se arată într-un comunicat de presă. Reprezentanții elevilor…
Vezi articolul

Răzgândirea ministrului Educației: Uniformele se transformă într-o “eşarfă, o pălărie, ceva, un semn distinctiv”, în recomandările către școli / Ce a decis instanța, cu privire la obligativitatea uniformei

“Nu ştiu dacă uniforma este neapărat necesară; o eşarfă, o pălărie, ceva, un semn distinctiv i-ar fi ajutat pe paznici, poate şi pe profesorul de serviciu să îl detecteze pe…
Vezi articolul