Ce se întâmplă cu școlile în țările cu care România a fost “pe contrasens” cu predarea online-offline? Se pregătesc de redeschidere, cu orizont de așteptare de câteva săptămâni

15.607 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Redeschiderea școlilor este pregătită, în prezent, în țări precum Germania, Marea Britanie sau Olanda. Acestea s-au remarcat prin faptul că au insistat să continue predarea față în față în momentul când România închidea clasele, spre finalul anului trecut, iar ele însele se confruntau cu o creștere accelerată a numărului de cazuri. Aceleași țări, însă, s-au simțit forțate, în cele din urmă, să închidă școlile, lucru care s-a întâmplat în momentul în care autoritățile române anunțau că, după modelul francez, doresc reluarea școlii cu prezență fizică.

Discuțiile privind redeschiderea, în aceste țări, vizează termene scurte sau medii: între primele zile din februarie și începutul lunii martie. Dacă vor respecta termenele, statele respective vor redeschide mai rapid școlile decât România – țară unde vor fi trecut, practic, trei luni între momentul închiderii școlilor și redeschiderea dorită pentru 8 februarie. 

Și aceasta, în condițiile în care situația epidemiologică din acele state este mult mai gravă decât cea înregistrată, între timp, în România și este afectată mai puternic, în cifrele oficiale de până acum, de noua tulpină “britanică” de coronavirus, care se răspândește și în România.

Cum arată pregătirile de redeschidere în statele menționate?

Germania

Confruntată cu o explozie de cazuri de Covid-19, această țară a decis să închidă școlile pentru predarea față în față cu o săptămână înaintea vacanței de iarnă, până la începutul lunii ianuarie. Apoi, autoritățile au decis ca unitățile de învățământ să rămână, în marea majoritate, închise până în februarie. Acum, în sistemul descentralizat de educație din această țară, landurile se pregătesc, fiecare în parte, de redeschidere, mai devreme sau mai târziu. 

Ediția germană The Local o citează pe șefa Conferinței miniștrilor educației din landurile germane, Britta Ernst, potrivit căreia primele școli urmează să se redeschidă la începutul lui februarie. Fiecare ia măsurile pe care le consideră de cuviință în funcție de situația epidemiologică locală, existând diferențe considerabile de la un stat la altul:

  • În Renania-Palatinat, unde a existat și până acum un sistem flexibil de participare la ore, școala urmează să fie reluată în sistem hibrid de la 1 februarie.
  • În Baden-Württemberg, unitățile preșcolare urmau să se redeschidă de la 1 februarie, dar măsura a fost amânată cu aproape trei săptămâni după ce o nouă versiune a coronavirusului a fost descoperită la 18 copii și îngrijitori dintr-un astfel de centru
  • În Saxonia sau Berlin, școlile urmează să rămână închise până la mijlocul lui februarie
  • Tot în Germania, statul Schleswig-Holstein a pus la punct un sistem de tip “semafor” despre care afirmă că ar putea fi aplicat la nivel federal și care prevedere reluarea școlii în funcție de incidența Covid și de alți parametri, la nivel local.
Marea Britanie

În Marea Britanie, alt sistem descentralizat de învățământ, premierul Boris Johnson a anunțat, săptămâna aceasta, că măsurile de lockdown strict, impuse din cauza numărului foarte mare de noi cazuri și de răspândirea rapidă a noii tulpini de coronavirus, vor continua în Anglia cel puțin încă cinci săptămâni. În pofida presiunilor unor politicieni conservatori în favoarea deschiderii școlilor, șeful guvernului a spus că acestea nu vor primi din nou elevii la clasă înainte de data de 8 martie, potrivit The Guardian.

Aceeași publicație a scris, joi, că guvernul lucrează deja la un plan de revenire în trepte a elevilor la clasă, începând cu elevii din clasele mai mici, din 8 martie, premierul respingând, potrivit unor surse, dorința ministrului Educației de a redeschide școlile mai devreme.

  • În Țara Galilor, redeschiderea este pregătită începând cu școlile primare după vacanța care se va încheia în a doua jumătate a lunii februarie
  • În Scoția, guvernul local a anunțat că decizia privind redeschiderea școlilor, închise de la începutul anului, ar putea fi luată pe 2 februarie, școlile urmând să rămână închise oricum până la mijlocul lunii februarie.
Olanda

În Olanda, carantina aplicată în prezent și care afectează inclusiv școlile urmează să se încheie pe 9 februarie și poate fi extinsă în funcție de analiza guvernului din 2 februarie. Vineri, premierul Mark Rutte a spus că, dacă nu se constată o transmisie mai rapidă a variantei “britanice” de coronavirus în rândul copiilor din școlile primare, acestea s-ar putea redeschide în a doua săptămână din februarie.

În orice situație, potrivit presei locale, guvernul ar avea în vedere o ieșire din lockdown în cinci etape, prioritatea absolută având-o redeschiderea școlilor primare și a unităților de învățământ preșcolar. Abia începând din a doua fază urmează să fie redeschise magazinele și alte activități.

Danemarca

O țară care a închis școlile în preajma sărbătorilor, Danemarca a decis săptămâna aceasta să extindă carantina – inclusiv închiderea școlilor pentru predarea față în față – până la 28 februarie, motivul fiind tot tulpina “britanică” de coronavirus, potrivit TheLocal.dk.

Austria

Austria, o altă țară care a amânat repetat redeschiderea școlii pentru predarea față în față, de la începutul anului, ar urma să ia o decizie la începutul săptămânii viitoare, actualul termen pentru carantină fiind de 7 februarie. Autoritățile locale sunt citate spunând că favorizează o redeschidere “precaută” și “treptată a școlilor”, iar un virusolog este citat argumentând că, pe de o parte, multă lume cere redeschiderea școlilor, pe de altă parte închiderea lor a fost eficientă în carantină, dar nu există încă o decizie de tip “alb și negru”.

Photo 176651018 © Kontakt5956Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


2 comments
  1. De ce nu comparați și sistemul medical în care oamenii au încredere în statele din Occident și care îi ajută dacă se îmbolnăvesc? Vor fi multe îmbolnăviri, viața nu mai contează pentru voi, cei care susțineți deschiderea școlilor. Se fac pași mari cu vaccinarea și găsirea tratamentelor, dar nu de către voi care urlati isterici deschiderea școlilor indiferent de situația epidemiologică.

  2. >> redeschidere “precaută” și “treptată a școlilor”, sistem flexibil …

    N-am auzit cuvintele astea in RO. Am auzit in schimb de intoarcere la normalitate. In plina pandemie, cu versiuni SARS-COV-2 mai contagioase la orizont, ministrul viseaza o intoarcere la normalitate.

    Dar, poate n-am inteles eu ce inseamna normalitate :).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Profesorul Oliver Jens Schmitt, președintele Secției de Istorie a Academiei Austriece de Științe: Putin vrea să recâștige toate fostele republici sovietice și să recapete controlul inclusiv asupra României. Ca și în 1940, România este amenințată de corupția multor politicieni, de slăbiciunea instituțiilor sale, de o propagandă pro-rusă / Cum pot fi identificați agenții de influență ai Rusiei în România

„Președintele rus Vladimir Putin vrea să inverseze prăbușirea Uniunii Sovietice, să recâștige toate fostele republici sovietice, inclusiv Republica Moldova, și să recapete controlul asupra fostelor state vasale, inclusiv România”, avertizează…
Vezi articolul

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării: Nu este discriminatoriu accesul separat în școală pentru profesori / Există un grad extrem de ridicat de persiflare a profesorului și de a subminare a autorității în sistemul preuniversitar. Trebuie să întărim poziția profesorului atât în școli, cât și în societate

Intrările separate în școli pentru profesori, respectiv pentru elevi nu reprezintă o formă de discriminare, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Csaba Asztalos a precizat…
Vezi articolul