Ce spune Comisia de la Veneția despre educația religioasă și cea sexuală, în contextul reformei constituționale din Ungaria

2.597 de vizualizări
educația religioasă
Foto: Facebook.com / Orban Viktor
Educația religioasă si cea sexuală, este abordată în punctul de vedere al Comisiei de la Veneția cu privire la reforma constituțională din Ungaria, care a stârnit dispute intense la nivel european. Elemente ale opiniei Comisiei de la Veneția pe această temă au fost sumarizate, pe blogul Vedemjust.ro, de judecătorul Cristi Danileț, care notează, între altele, că “educația este un drept, iar religia este o libertate”, ideologia oferită eventual de un stat, ca furnizor al educației, fiind însă “discutabilă” din punct de vedere al drepturilor fundamentale.
  • Comisia de la Veneţia, organul consultativ al Consiliului Europei în materie constituţională, a publicat o opinie pe tema reformei constituționale din Ungaria, după cum a notat Agerpres, preluată de G4Media.ro. Comisia vede o ”posibilă discriminare” în noul cadru legal din Ungaria care permite adopţiile numai în cazul cuplurilor heterosexuale căsătorite şi nu recunoaşte identitatea persoanelor transgender. Forul apreciază că reforma constituţională – ce cuprinde dispoziții asupra căsătoriei și familiei, orientării sexuale, identității de gen și educației copiilor – ”nu trebuie folosită ca ocazie pentru a deroga de la legile existente asupra protecţiei persoanelor care nu sunt heterosexuale sau pentru a revizui aceste legi în sens contrar”.
Sumarul făcut de Cristi Danileț despre opiniile Comisiei de la Veneția cu privire la chestiunile legate de educație (în special religioasă și sexuală) din reforma constituțională din Ungaria:

Educația religioasă

“Educaţia copiilor trebuie să se facă conform valorile bazate pe identitatea constituțională maghiară şi pe cultura creştină.

Educaţia este un drept, iar religia este o libertate. În Ungaria însă, educaţia se face în majoritate la nivel de stat, este publică. Statul ar putea oferi o anumită ideologie proprie ca filosofie de viaţă, ceea ce este discutabil din punctul de vedere al drepturilor fundamentale. Educaţia religioasă nu este în programa școlară, este lăsată în sarcina bisericilor, dar părinţii o pot cere la şcoală.

Cu privire la educaţia sexuală, lecțiile nu pot fi considerate că încalcă dreptul părinților la educație decât dacă acestea urmăresc un scop de îndoctrinare care poate fi considerat ca nerespectând religia sau convingeri filozofice ale părinților. Acolo unde se face, are ca obiectiv prevenirea violenței sexuale şi exploatare, care reprezentă o amenințare reală pentru sănătatea fizică și mentală a copiilor și împotriva cărora trebuiau protejați la toate vârstele.

Pe de altă parte, unul dintre obiectivele educația furnizate de stat este să pregătească copiii pentru realitățile sociale, iar aspectele sexuale justifică educația copiilor foarte mici care frecventează grădinița sau școala primară. Nu există o obligație a statelor de a face educație sexuală în școli, dar acolo unde se face ea trebuie să fie nediscriminatorie față de indivizi și promovarea valorilor constituționale să nu conducă la ignorarea și respectarea diversității opiniilor religioase și a identităților sexuale.” (Note detaliate pe Vedemjust.ro)

Foto: Facebook.com / Orban Viktor


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conflictul din Orientul Mijlociu, explicat succint de profesoara de istorie și scriitoarea israeliană Fania Oz-Salzberger: “Genocidul comis de Hamas împotriva evreilor a fost într-un fel mai rău din punct de vedere uman decât genocidul săvârșit de regimul nazist în Europa”

“Suntem în mijlocul celei mai mari catastrofe din istoria Israelului, nu există nicio îndoială în legătură cu asta”, a spus, într-un interviu difuzat la sfârșitul săptămânii trecute de Radio România…
Vezi articolul
Ana Sipciu / Foto: Arhiva personala

Ana Sipciu, fondatoarea unei librării pentru copii: ”Descoperirea” titlurilor bune poate fi o provocare din cauza cantității de conținut care trebuie filtrat / Mă bucur că am ajuns să avem discuții înflăcărate despre cărți, asta înseamnă că devin din ce în ce mai importante. Abia aștept să devină virale și cărți atât de bune, încât nu ne putem abține să vorbim super-entuziast despre ele

Ce înseamnă o carte bună, atunci când vorbim despre piața de carte pentru copii? Avem de-a face cu o avalanșă de carte proastă, propusă spre cumpărare părinților, profesorilor și copiilor?…
Vezi articolul

Degradarea științei „este probabil expresia voinței reale a unui segment dominant al exponenților statului și mediului academic”, acuză organizația cercetătorilor Ad Astra, după ieșirea României din clasamentul Shanghai / Organizația invocă „probleme grave ale legislației, care au fost menținute sau introduse intenționat” inclusiv în ultimele măsuri legislative

Poziția României în clasamentele academice și de cercetare este “foarte departe de nivelul corespunzător măcar unei performanțe medii”, dintr-o serie de motive, de la nivelul finanțării la lipsa de interes…
Vezi articolul

ANALIZĂ Manualul de erodare a încrederii publicului că școlile pot funcționa în pandemie, scris zilnic de autorități: lipsesc informații-cheie despre transmisia în școli și populația afectată de închideri / Plus: comunicare șovăielnică și informații confuze

Desfășurarea activităților școlare, și așa complicată de situația epidemiologică, este supusă unor presiuni crescute, pe măsură ce autoritățile eșuează să ofere informații și date clare și relevante privind rolul școlilor…
Vezi articolul

Peste jumătate dintre români consideră slaba pregătire a unor profesori drept o problemă principală a sistemului de educație – sondaj INSCOP / Alte probleme majore – abandonul școlar, lipsa de disciplină a elevilor

Peste jumătate dintre români apreciază că slaba pregătire și dezinteresul unora dintre profesori este o problemă principală a sistemului de educație, potrivit unui sondaj realizat de INSCOP Research, în parteneriat…
Vezi articolul