Ce țări vaccinează elevii de 12-15 ani și care este motivația lor – analiză BBC

998 de vizualizări
Foto: © Geargodz | Dreamstime.com
Țările europene și de pe alte continente aleg măsuri diferite în privința vaccinării împotriva Covid-19 a elevilor cu vârste între 12 și 15 ani, în condițiile în care, în ultimele luni, părerile specialiștilor despre oportunitatea vaccinării acestora au fost împărțite. În România, copiii din această categorie se pot vaccina, dar în general la nivelul întregii populații de copii și adolescenți numărul celor vaccinați rămâne foarte redus, comparativ cu situația din alte țări europene. În Marea Britanie, experții și-au schimbat opinia inițială și recomandă, acum, vaccinarea cu o doză a copiilor de 12-15 ani, ocazie cu care BBC trece în revistă ce întâmplă în Europa, America de Nord și țări asiatice, din acest punct de vedere.
  • Amintim că, înaintea începerii școlii, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că România a depășit pragul de 15% de elevi vaccinați, cu o pondere mai mare în rândul elevilor de 16-19 ani comparativ cu cei de 12-15 ani – detalii. Procentul este mult inferior celui din țările care presează pentru vaccinarea elevilor.

Experții britanici, care inițial spuneau că beneficiile vaccinării minorilor sunt insuficiente pentru a justifica această opțiune, recomandă acum vaccinarea cu o doză a elevilor din categoria de vârstă menționată. Ei apreciază că vaccinarea va ajuta la combaterea răspândirii virusului în școli și va preveni închiderea multor clase, în cazul unui val epidemic puternic în lunile următoare, chiar dacă vaccinul nu este foarte eficient împotriva variantei Delta a virusului.

BBC prezintă abordările diverselor țări, în funcție de propriile contexte epidemiologice, după ce Agenția Europeană a Medicamentului a aprobat, în luna mai, vaccinul Pfizer pentru copiii de 12-15 ani:

  • Danemarca (12-15 ani) și Spania (12-19 ani) au vaccinat cu cel puțin o doză cea mai mare parte a populației de elevi.
  • În Franța, au fost vaccinați cu o doză 66% dintre elevii de 12-17 ani, 52% fiind vaccinați complet. În octombrie așa-numitul “pass sanitaire” folosit în această țară va fi extins la populația de sub 18 ani, însemnând că, dacă vor să intre la cinema, în muzee, restaurante sau mall-uri, adolescenții trebuie să dovedească faptul că sunt vaccinați au test negativ.
  • Germania: În iunie, consilierii ce oferă expertiză epidemiologică autorităților germane au recomandat ca vaccinul să fie oferit copiilor de 12-15 ani doar în cazul în care aceștia prezintă comorbidități. În august, însă, pe măsură ce s-a răspândit varianta Delta, vaccinarea a fost recomandată și în cazul acestei categorii de vârstă.
  • În țările nordice, situația diferă iarăși de la țară la țară: dacă în Suedia se pot vaccina copiii de 12-15 ani doar dacă au boli de plămâni sau alte probleme medicale de risc, în Norvegia acești copii se pot vaccina cu o doză.
  • SUA și Canada au fost primele țări care au aprobat vaccinarea copiilor de peste 12 ani cu Pfizer, iar până în iulie se vaccinaseră cu cel puțin o doză de Pfizer sau Moderna 42% dintre copii. Ultimele cifre ale Centrului American pentru Controlul și Prevenția Bolilor arată că numărul copiilor spitalizați pentru Covid este de 3,4 – 3,7 ori mai mare în statele americane cu vaccinare redusă. În Los Angeles, a fost decisă vaccinarea obligatorie pentru 600.000 de elevi.
  • China: Este prima țară care a aprobat vaccinarea (cu vaccinul Sinovac) pentru copii cu vârste sub 12 ani. Țara și-a stabilit drept țintă să vaccineze 80% din populație până la sfârșitul anului, țintă imposibil de atins fără vaccinarea unui număr mare de copii și adolescenți.

Foto: Geargodz | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, despre absenteismul elevilor la examenele naționale, cercetat pentru prima dată de Institutul pentru Științele Educației: Știm care sunt cauzele, știm ce ar trebui făcut, așteptăm resursele. Teama mea este că și dacă am avea resurse, de multe ori am observat că autoritățile din zona educației nu înțeleg nevoia specialistului

Daniel David, profesor de psihologie clinică și științe cognitive clinice, rector UBB, spune că ne aflăm “într-un moment de decizie, dacă vrem să facem ceva”, după ce au fost publicate…
Vezi articolul

ANALIZĂ Manualul de erodare a încrederii publicului că școlile pot funcționa în pandemie, scris zilnic de autorități: lipsesc informații-cheie despre transmisia în școli și populația afectată de închideri / Plus: comunicare șovăielnică și informații confuze

Desfășurarea activităților școlare, și așa complicată de situația epidemiologică, este supusă unor presiuni crescute, pe măsură ce autoritățile eșuează să ofere informații și date clare și relevante privind rolul școlilor…
Vezi articolul

Este masca purtată de școlari la ore o soluție? Ce spun medicii infecționiști. Valeriu Gheorghiță: Nu este fezabil / Adrian Marinescu: Nu este un lucru realizabil / Măsurile esențiale: distanța între copii de 1,5 metri și grupe mici de elevi

Masca de protecție purtată permanent la ore de către școlarii din clasele primare este o măsură care poate fi susținută doar în teorie, însă în practică lucrurile vor sta cu…
Vezi articolul

BREAKING Proiectul legii Cîmpeanu deschide ușa mătușilor, unchilor și verilor care vor să-și promoveze rudele pe posturi în universități: ministrul a înaintat legalizarea în comisiile de examene a rudelor de gradul III și IV ale candidaților

Proiectul legii Cîmpeanu privind învățământul superior coboară ștacheta condițiilor de examinare a angajaților din universități care vor să promoveze în carieră didactică. Dacă legea educației 1/2011, în vigoare astăzi, prevede…
Vezi articolul

Independența instituției care acreditează și autorizează toate școlile și grădinițele din România, în pericol. ARACIP ar urma să fie puternic politizată, atrage atenția Ovidiu Voicu, președintele Centrului pentru Inovație Publică: Nu pot să facă parte din consiliul Agenției cei care vor să fie evaluați, pentru că nu ar mai fi evaluarea externă

Ministerul Educației a organizat, luni, 27 decembrie, o dezbatere publică în legătură cu proiectul unei Hotărâri de Guvern care schimbă modul de funcționare al instituției care acreditează toate școlile și…
Vezi articolul