“Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”. Mesajul profesoarei Mădălina Neagoe după ce a obținut un post de titular, la 12 ani de când a dat prima oară concursul. În acest timp s-a înscris la titularizare de 4 ori și de fiecare dată a luat peste 9

73.530 de vizualizări
Sursa: Facebook Mădălina Neagoe
Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook. Mădălina Neagoe a dat examenul de titularizare de 3 ori în această perioadă, fiind și mamă, și de fiecare dată l-a luat cu note mari, peste 9, dar niciodată nu erau posturi pe perioadă nedeterminată disponibile: “Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”, transmite profesoara de limba engleză.
  • Într-un interviu acordat Edupedu.ro, Ministrul Educației spune că știe că mai multe posturi ar putea fi viabile pentru titularizare. Școlile, “mai ales din zonele considerate greu atractive”, nu le scot la concurs de teamă că se ocupă și apoi acei profesori pleacă: Aici avem o problemă de sistem

Profesoara de limbă engleză Mădălina Neagoe povestește cu entuziasm pe pagina sa de Facebook că a reușit să obțină un post de titular la liceul dorit de 12 ani: Liceul Teoretic Azuga. Ea povestește etapele prin care a trecut de-a lungul anilor, numeroase examene și participări la concursul de titularizare, pe care le-a luat cu note foarte mari, dar nu existau posturi disponibile pe perioadă nedeterminată.

Ea spune că prima oară când a dat concursul de titularizare, în urmă cu 12 ani, obținuse nota 9,20 și exista un post titularizabil, dar pe care l-a refuzat pentru că i se dădea dreptul să profeseze doar la gimnaziu și în sate îndepărtate.

Apoi, în 2019 a obținut după titularizare un post de suplinitor la Azuga pe care l-a acceptat, în ideea: “mai bine să fii suplinitor acasă, decât titular departe”.

A reluat examenul de titularizare în 2021, dar pentru că nu era în continuare nici un post de titular disponibil “alerga între patru școli ca să aibă o normă completă”. Abia acum în 2023, a reușit să obțină postul de profesor titular la Liceul Teoretic din Azuga, cu cea mai mare notă din județ la concursul de titularizare.

“Învățământul nu doar că nu prea atrage tineri pricepuți, dar și când aceștia aleg (inițial) o carieră în educație și obțin note mari la examene, sistemul nu face eforturi grozave să îi păstreze. Legislație defectuoasă, atitudine socială ostilă, pasivitate sau lipsă de cooperare a factorilor implicați în procesul educațional, toate acestea te împing spre alte opțiuni. De salariu nu zic nimic”, spune Mădălina Neagoe.

Redăm mesajul integral al profesoarei Mădălina Neagoe:

“E oficial! De la 1 septembrie 2023 voi fi profesor titular al Liceului Teoretic Azuga.

Și acum, o poveste…

În urmă cu 12 ani dădeam examenul pentru prima dată. Obțineam nota 9,20, la Azuga era post titularizabil… deja îmi vizualizam următorii ani de carieră.

Am părăsit ședința de repartizare plângând. Pentru că aveam licență și modulul psihopedagogic nivel I, dar nu aveam diplomă de master și modulul de nivel II, nu puteam lua decât posturi de gimnaziu: Șotrile, Talea, Valea Târsei, Ariceștii Zeletini, sau chiar Bărbulești, în Ialomița, dacă voiam.

Cel mai aproape, la Nistorești, ca suplinitor.

Aveam atunci un copil de 3 ani, și unul de un an și jumătate. Am semnat că refuz, și mi-am zis că învățământul nu-i de mine.

Au trecut anii. A mai apărut un copil, am absolvit masteratul, modulul II, am devenit traducător… iar în 2019 m-am hotărât să încerc din nou. Era post de suplinitor la Azuga, și am considerat că e mai bine să fii suplinitor acasă, decât titular departe.

Am luat 9,40 (9,55 media cu inspecția), fiind prima clasată am refuzat postul titularizabil de la Mănești, și am ajuns profesor suplinitor la Azuga.

În 2021 am dat din nou examenul. Nu erau posturi pe perioadă nedeterminată, nici măcar pe suplinire nu era vreunul complet în zonă. Așadar, cu nota 9,55 (din cauza pandemiei, nu s-au ținut inspecții) am luat ore la Liceul Teoretic Azuga, Școala Sanatorială Bușteni, Școala Regina Elisabeta din Poiana Țapului și Liceul Simion Stolnicu din Comarnic. Ca să am normă completă, alergam între patru școli.

Și așa am ajuns în 2023, când postul de la Azuga a redevenit titularizabil. Fiind singurul post din județ, trebuia să fiu din nou prima. Și am fost, cu 9,70 la examenul scris și 10 la inspecție, însă inspecția nu a fost luată în considerare din cauza grevei.

Pe lângă mesajele motivaționale de tipul “nu renunțați să luptați pentru visul vostru”, sau “trebuie să fii pregătit să profiți de oportunitate atunci când apare”, aș vrea să înțelegeți și altceva.

  • Că lucrurile nu sunt simple și rozalii în cariera de profesor.
  • Că e mult de muncă doar ca să ajungi la catedră, și că treci prin multe dezamăgiri…
  • Că a fi suplinitor nu înseamnă că “nu ești în stare” sau “nu ești bun de nimic”.
  • Că învățământul nu doar că nu prea atrage tineri pricepuți, dar și când aceștia aleg (inițial) o carieră în educație și obțin note mari la examene, sistemul nu face eforturi grozave să îi păstreze.

Legislație defectuoasă, atitudine socială ostilă, pasivitate sau lipsă de cooperare a factorilor implicați în procesul educațional, toate acestea te împing spre alte opțiuni. De salariu nu zic nimic.

În final, celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere – pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”.

Citește și:
Ministrul Educației spune că știe că mai multe posturi ar putea fi viabile pentru titularizare. Școlile, “mai ales din zonele considerate greu atractive”, nu le scot la concurs de teamă că se ocupă și apoi acei profesori pleacă: Aici avem o problemă de sistem

77 comments
  1. Succes! Meritați pe deplin postul obținut cu sacrificii. Mai spuneți și povestea sistemului nostru de învățământ, care este destul de departe de a fi bun, copii cu ghiozdane umflate de cărți, ore multe de meditații, pentru a te dezvolta sau trece clasa, flori, fondul clasei….vedem, citim știri despre sistemul de învățământ din cutare loc, țară, unde este la cote ridicate de profesionalism, Dar din păcate nimeni dintre cei care conduc și dispun de resurse nu aplică și la noi în țară.
    Poate în viața viitoare va fi mai bine.

  2. FELICITĂRI, doamnă profesor! Aveți dreptate în tot ceea ce spuneți. Sunteți o persoană deosebită! Vă doresc succes pe toate planurile. Dumnezeu să v-ajute!

  3. Nu comentez afirmațiile distinsei doamne, doar că, aflindu-ma cu nepoțelul in SUA ( AU INCEPUT CURSURILE PE DATA DE 9.08), in prima zi de școală de la ora 7.50 la ora 14, 50 copii au stat la cursuri, și fără festivități. De asemenea kin Costa Rica unde a frecventat 2 ani aceeași situație, că să mă înțelegeți acel dascăl sta cu copiii 7 ore la școală în fiecare zi. Copilul acasă nu are nicio tema numai program cu familia, totul se face in cadrul orelor de curs. Va rog faceți o comparație cu cele 3-4 ore pe care le petrec cadrele didactice din Romania + vacantele, dar vrem salarii și învățământul este mai catastrofal decât cel ceaușist. Scuze de deranj și totul trebuie schimbat din temelii, dar nu avem politicieni ci hoți.

    1. Nu știți despre ce vorbiți. NIMENI (nici elevii, nici profesorii) nu iubește festivitățile de deschidere a anului școlar. Poate, CEL MULT, elevii din CP sau preșcolarii din grupa mică. Dar s-au împământenit politicienii locali și popii la toate ceremoniile astea, de am ajuns să stăm în soare și în picioare ore întregi așteptându-i să termine perorațiile demagogice ca să putem într-un final să intrăm în clase. Nu știu ce materiale primesc elevii din USA sau din Costa Rica de la școală, gratuit, dar părinții (și elevii) din România n-ar călca la școală cu o oră mai devreme de întoarcerea din vacanță pentru a ridica manualele sau a discuta cu diriginții despre orare, rechizite, transport școlar, acte necesare, situația și metodologiile pentru burse, etc. (Nici după ce începe anul școlar nu prea mai dau pe la școală, după ce elevul a ajuns în gimnaziu. Noroc cu telefoanele mobile. Fără ele, vedeam părinții fix de două ori pe an – la deschidere și la premiere. DACĂ îi vedeam și atunci). Astea trebuie făcute în prima zi de școală, că le e greu să se informeze din timp.

      Apoi, în multe zone din țară elevii folosesc nu doar transportul școlar (care și așa e destul de redus față de ce ar fi necesar) ci și transportul public. Autobuzele și microbuzele nu se organizează după programul școlii, noi ne adaptăm la programele lor. Avem elevi care sunt în școală 6 ore dar mai fac minim 2 ore pe drum, zilnic. În Costa Rica și pe unde-ați mai fost cred că ați dat copilul fie la o școală privată, fie la una apropiată de casă sau ați avut metode de a-l duce și lua de la școală repede, pe cont propriu. Învățământul de masă, în special în afara orașelor mari, are multe nevoi și trebuie să mulțumească majoritatea, nu pe fiecare în parte, în măsura posibilităților.

      Legea educației naționale prevede un procent de 6% din PIB ca buget al educației, ANUAL. Niciodată nu s-a realizat acest buget. Cel mai mult cred că a ajuns la vreo 3,5% după greva din 2005. Anul ăsta bugetul acceptat de ministrul pus cu mâna de președinte a fost de 2,1% din PIB, CEL MAI MIC în ultimii 30 de ani. Iar cheltuielile cresc de la an la an – anul trecut, în plină criză a energiei, am avut școli care n-au putut plăti energia electrică. Nici n-a putut fi vorba de întreținere, reabilitare, modernizare. N-au putut plăti CURENT ELECTRIC în secolul XXIII, înțelegeți? Despre ce vorbim aici? Am avut școli în orașe mari care au trimis copiii în școală online pentru că înghețau în clase. Ăsta a fost nivelul de finanțare MINIMAL nerealizat.

      Profesorul – ca și medicul – nu poate face minuni prin simpla prezență la catedră. La ora de fizică, chimie, biologie, fără experiment nicio lecție nu e reușită (ultimele dotări – 2009, au fost luate calculatoare în loc de a fi dotate real laboratoarele, prin comandă politică). La ora de română sau o limbă străină, ai nevoie de cărți (bibliotecile au rămas cu zeci de ani în urmă) și echipament audio-video (nimeni nu învață limbi străine pe de rost). La ora de geografie sau de istorie trebuie folosite hărți, aparate de proiecție, din nou, resurse din bibliotecă… și lipsesc.

      Finanțarea penibilă timp de 30 de ani a dus la toate lipsurile. Și până la urmă, și salariul contează – nu suntem martiri pe altarul educației, și noi trebuie să existăm în familiile noastre.

      De pe margine, e ușor de comentat.

  4. iar copii sunt folosiți pe post de contrabandă, sa mărească sau sa scadă “stelele” instituțiilor din educație
    Ne bagam p@$’n el de viitor si ne întrebăm, de ce merge greu in romania
    Pentru ca românul in sine, e un hot, pervers, violator, criminal, etc etc

  5. Salut Mădalina,
    felicitari pentru titularizare!
    Eu cred că ai jucat cinstit, adică nu ai avut pile, că altfel erai demult titularizata… cam așa merge “sistemul” la noi, din păcate. La Inspectoratele școlare se trag sforile. DOAMNA MINISTRU, de ce nu le desfințati odată?
    Toate cele bune,
    Un fost cad(av)ru didcatic

    1. Ceva ruda apropiata (sot?) cu Răzvan I. Neagoe, consilierul local de la Primaria Azuga? Intreb numai in numele unui curios care vrea sa verifice cum sta treaba!

  6. Dacă ar fi și “oaresce” rezultate…Din păcate, mare parte dintre absolvenți sunt aproape analfabeți.Daca n-au habar sa scrie corect,cum te-ai putea aștepta să ia bac-ul?

  7. Aveți dreptate. Toți se pricep la învățământ. Doar ca îți trebuie și scoala, facultate și demnitate pt a fi profesor.

    1. Este de inteles ca s-a bucurat dar nu era necesar ,,sa impartaseasca cu noi” ,,bucuria”. Mai ales ca deja tot analfabetul functional s-a prins cum sta treaba in ,,invatamant”. Cum stau de veghe ,,neamurile, pilele si relatiile” iar cum apare ceva ,,profitabil” se da alarma, se tin consfatuiri in vederea gasirii abordarilor ,,potrivite” pe la inspectorate si la scoala vizata astfel incat sa ajunga cine trebuie ,,primul” (cu examen, se intelege … totul legal, cu decizie pusa pe feisbuc). Sigur ca ,,batalia” e crancena, mai ales cand vine vorba de un liceu ,,de pe valea prahovei”. Acum ce sa-i faci, daca a avut noprocul sa se nasca ,,in buricul targului”. Da’ ce te faci cu bucuresteanu’ care vrea si el macar la Vianu, Sava sau Lazar sa profeseze. Fiind de 10 ( zece ), se intelege. Tragic e ca va iesi la pensie si nu se va elibera vreun post, nici macar pe varianta de suplinire. Astfel ca ,,se iroseste” prin vreo scoala din Ferentari, neavand cine sa-l sprijine in realizarea ,,visului”. Cine poate, oase roade, cine nu … mananca carne!

  8. felicitări!
    și eu m am titularlzat după mult mai mulți ani,
    posturile sunt ținute ascunse și candidăm zeci de profesori pe București pe trei posturi
    cei care comentează sunt fie analfabeți ,fie semianalfabeti ,fie prosti!

  9. Nu poti scoate generatii bune cu profesori mediocri.Profesorii mei ne obligau sa avem abonament la teatru si opera. Acum profesoarele danseaza pe manele….

    1. Educația e un parteneriat (elevi, profesori, familie). Profesorii sunt singurii trași la răspundere când ceilalți doi parteneri pun piedici în loc să participe.

      Abonamente la teatru și operă? Câte orașe în România au teatru sau operă?

      Iar despre obligații, să nu mai vorbim. Nici măcar nu-i poți obliga să citească literatura pentru ora de română, că-i stresezi. Le iei timpul de joacă sau de tiktok și IG cu pretențiile astea. Oricum, toți consideră că n-au nevoie, cultura generală n-aduce bani.

  10. Santeti niște răuvoitori și porniți împotriva profesorilor. Nu sunt 18 ore pe săptămână. Acestea sunt doar la clasa cu elevii.

    1. Dar daca ar fi stiut poporul ca s-a eliberat un post pe Valea Prahovei ar mai fi fost prima? Ca eu n-am stiut, si poate-s de 10, intr-o confruntare pentru mai bine! Ei, la asta nu s-a gandit profesoara devenita ,,titular”. Si nu ne-a spus cum s-a eliberat postul ravnit. Era ceva vanzoleala prin iulie cu 2 anchete la liceul cu pricina. Sa fi dus la eliberare de posturi? Dar, poate fi o tema pentru ziaristi mai bagareti sa cerceteze. Cine stie, poate ramane fara post daca se afla cum s-a eliberat postul sau cum a reusit sa fie ,,prima”.

      1. Iri Filimon, poporul nu stie sa citeasca pe saitul inspectoratului? Acolo se publica posturile. PUBLIC, da? Daca tu n-ai stiut atunci sigur nu esti de 10, SIGUR-SIGUR.
        Postul s-a eliberat pentru ca s-a transferat profesoara de engleza care era titulara mai inainte.
        Vanzoleala de la Azuga si anchetele au fost pentru o profesoara de MATEMATICA, respectiv conducerea liceului care a permis abuzurile prelungite ale respectivei profesoare de MATEMATICA.
        Asa ca poti sa anunti jurnalistii sa investigheze, ca profesoara de ENGLEZA n-o sa-si piarda postul.
        Tu insa vei ramane tot o frustrata inculta si macinata de invidie.

  11. Felicitări doamnei profesoare! Dar nu constituie o noutate în învățământul românesc; în ciuda tuturor celor care blamează, da, există foarte mulți oameni de calitate! Cei care comentează absolut idiot cum că nu s-ar obține corect, notele de la titularizare, le spun să-și vadă de lungul nasului lor și să trăiască în negura minții și sufletului lor!
    Într-o altă ordine de idei, noi, “elefanții” din sistem, cu vechime de peste treizeci de ani, ne scoatem pălăria în fața celor care sunt nou-intrați și, dacă ne-ar permite legile, am ieși mai devreme la pensie.
    Nu, domnilor “comentatori”, nu vă înghit acuzele nejustificate și hate-urile vulgare și vă adresez un tradițional… “Să vă ia dracu’!”

    1. Asta este durerea. Sunt multi de proasta calitate cu salarii mari si putini de buna calitate cu salarii mici.

    2. Sau vă puteți da demisia în favoarea unora mai competenți și să faceți altceva până la pensie.

  12. Cu salariile în învățământ este fix aceeași problemă ca și în sănătate. Adică au crescut adecvat (nu se mai poate plange nimeni că în sănătate sunt salarii mici), dar calitatea serviciilor este aceeași. Dacă vrem o țară ca afară, ne trebuie și o educație că afară. De fapt, ce spun eu, ce e la noi seamănă cu ceva de afară. Cu ce e la Moscova. Deci, ne trebuie cu desăvârșire altceva. Salariile nu vor rezolva problemele în sistem. Ar fi doar un început.

    1. Salariile în învățământ nu au apucat să crească (cică se aplica ceva din OUG de prin iunie iar în noua lege a salarizării se vor face una și alta, bla-bla-bla, vom trăi și vom vedea).

      Problemele din sistem nu sunt doar legate de salarii, ci de finanțare în general (infrastructură, dotări, spații suficiente și adecvate, transport, încălzire – eventual răcire când e cazul – masă caldă unde se poate, etc). Și bineînțeles programe, manuale, materiale suport, etc.

      O legislație predictibilă și coerentă, pe termen lung, n-ar strica.

      Dar vin alegeri în 2024, fiecare nou ministru vine cu pseudo-reforma pe persoană fizică, vom vedea cum apar iar niște inițiative incoerente și ne vom târî mai departe cu chiu, cu vai, ca și până acum.

  13. Vai ce de locuri libere sunt . Doar că nu e loc de voi ăștia in vârstă care vreți să rămâneți și după ce ieșiti la pensie , pe același loc . Și cu titluarizarea asta e o gluma . Nu luați voi notele pe merit …..Sunt sigur că se vor simți multi cu musca pe căciulă și vor comenta împotriva a cea ce am scris. Putorilor….

    1. Nicio musca pe caciula. Nu esti in sistem si vorbesti pe langa. Notele de la examenul de titularizare se iau pe merit. Lucrarile se corecteaza aleator in tara si nu te ajuta decat capul si sa inveti serios. Se poate sta titular 3 ani peste varsta standard de pensionare, cu acordul CA din scoala si isj, daca sunt ore. Nu te poti inscrie la pensie. Nu este cumul.

    2. Unu,

      legea permite celor cu varsta de pensie sa mai ramana in sistem 3 ani…cat despre apelativul “putorilor”,asta spune mult…(despre cine,lasam cititorii sa decida)

      1. Pai ba ăștia care abia va mai trageți besinile , de ce dracu mai rămâneți în învățământ în loc să ieșiți la pensie ? Că de aia nu au loc tinerii . Din cauza unor fosile care țin cu dinții de scaunul ăla : pai cum dracu , 3 ore la școală de luni până vineri , vacante multiple și lungi și salarii babane dar munca , canci

        1. Vezi că te așteaptă ăia la Alba, cică n-au primit solicitări de la genii ca tine și e post în municipiu. Hai, repejor.

    3. Se vede că ați participat la multe examene în viața dv. de știți cum se iau. Probabil că nu ați luat niciunul și din cauza asta sunteți plin de oftică.
      Dacă veți învăța, poate în al 12-lea ceas veți lua și dv. măcar unul. Numai dacă nu ieșiți la pensie până atunci.
      Mult succes!

  14. Profesoara spune de fapt ce gândește: ai note mari, e obligatoriu ca sistemul să îți de-a loc de muncă lângă ușa casei. Ei bine, școlile mai depărtate de casa ta să sufere! De fapt elevii. Asta e la noi după 1989, toată lumea vrea loc de muncă doar la oraș, acasă. Eu am avut mulți profesori în liceu care făceau naveta 120+120 km, cu trenul, zilnic. Și nu au lipsit in 4 ani decât de 2-3 ori când a fost viscol puternic. Că legile sunt proaste, e clar. Dar cât s-au zbătut profesorii să schimbe aceste legi? Următoarea lor grevă va fi tot pt drepturi personale nu pt a pune învățământul pe picioare.

    1. Tu , la serviciu ceri drepturi pentru altii si pe ulimul loc te lasi pe tine? Ce ma amuza ura impotriva profesorilor si foarte intretinuta mediatic. Un popor in majoritate ipocrit , indobitocit, care uita sa vada unde si pentru cine se joaca cu adevarat bugetul tarii … De asemenea, sunteti tinuti ocupati pentru a Nu vedea adevaratele probleme ale tarii. Astia ca tine , stati pe pozitii, vedeti sa Nu mareasca profesorilor salariile cu vreun un leu … hahaha

      1. Da, nazuri de la an la an. Ca doamna nu putea preda cu naveta.
        Vai, ce bataie pe posturi. Nu, doamna draga. Cu engleza, daca te ducea mintea, aveai ce face. Nu sa te chinui atâția ani si sa vrei statuie pentru asta. In invatamant raman cei care nu au abilitățile sa faca altceva open minded si le e mult mai comod cu 18 ore.

    2. Câtă indolență! De ce ar trebui obligat un om care n-a dormit nopți întregi, timp de săptămâni, poate chiar luni, ca să poată învăța pentru un examen pe care, dacă nu-l treci printre primii, îl vei susține iar și iar, să ocupe un post la 120 km distanță de casă?! Dar în ce lume distopică credeți dvs. că trăim, de veniți cu așa pretenții?

  15. Nu, nu stați degeaba. Mergeți la formări. Peste tot prin lume. Pe bani mulți. Mai ales cei de engleză. Și mai dați și cu tifla. De altminteri, capul plecat în fața directorilor și a inspectorilor.

  16. Felicitări pentru nota mare luată la titularizare!! Eu sunt cadrul didactic și stiu cât e de greu sa iei o astfel de notă!! 💐👍

  17. nu cred ca sunt cadrele didactice OBLIGATE sa i convinga pe cei mici sa se vaccineze! profesorul poate eventual sa recomande,nu sa oblige! deci,usurel…

  18. Ca si medicii profesorii cauta anumite locuri unde sa si desfasoare activitatea si niciodata unde este nevoie.De ce n ati cautat titulariazrea in alta parte nu neaparat in Azuga?Eu am mai postat aici un lucru si anume ca aceste doua meserii tin de vocatie si nu de pragmatism.

    1. E clar ca iti plătești chiria cu vocatie nu cu pragmatism. Nici nu e logic sa cauti un loc aproape de casa ta, ci sa te duci cat mai departe, acolo unde e nevoie de tine ca profesor, ca doar statul roman iti decontează naveta….

    2. e mai greu când ai, gospodărie , familie, copii mici….simplu! lași totul și pleci? sau vinzi munca de o viață și te muti ?? Ilogic! daca tot era post in localitatea de domiciliu , de ce sa plece la km distanta??? Mai gândiți…..

  19. Pisi, lasa vrajeala! Nu te mai da ranita, ca daca iti dam dictare, nici numele pe foaie, cu CI in mana nu il scrii corect! Cei care tocesc coatele pe bancile facultatilor invatand pe branci NU au loc de voi, pilele cunostintele relatiile, spagarii si cine stie prin ce alte metode ati ajuns acolo, mai putin legale, demne de DNA, ANI! Iar rezultatele se vad in procentele tot mai mici de promovabilitate a examenelor de final de clasa VIII-a si a XII-a, de titularizare NU mai vorbim, cu intrebari din ce mai usoare si la discipline din ce in ce mai putine! Mai e putin si intreborile vor fii IN genul “Nu-i asa ca (…)?”

    1. Tu nu stii sa scrii si
      te apuci sa scrii comentarii??? Si sa jignesti? Tocmai a demonstrat doamna ca a obtinut postul in urma unui concurs si cu cea mai mare nota dintre toti concurentii. Nu iti vezi tu de treaba ta ca te depaseste subiectul? Stai jos, nota 4!

      1. De pupincuriști este pământul plin și nu ești tu în măsura sa apreciezi comentarii ! Stai în banca ta ca devii penibilă!

      2. Hai lasă vrăjeală cu concursul, că știm prea bine cum își iau profesorii titularizarea. Ăștia din învățământ ar avea nevoie de un Recorder ” și de o camera ascunsa atunci când își dau titularizarea . Sa vezi surprize , surprize atunci . Ti-ai….de căpușe și putori

    2. Ce prostii vorbesti tu straine? Sint materii pentru care nici candidati nu sint, ce pile ai nevoie pentru asta? Doar sa iei 5 la examenul de suplinitor in toamna (primele zile ale lui septembrie). Nici facultate nu-ti trebe, doar liceul.
      Hai baga-te la interval – mai ai inca timp sa-ti pui dosarul – si dupa un an da-ti tu cu parerea pe aici.

    3. Se vaietă ca au salarii mici,dar de veniturile din meditații, care oricum nu sunt declarate,au uitat. Ca sa nu mai vorbim ca generațiile de elevi sunt tot mai slab pregătite…

      1. draga Cornel
        nu toti fac meditatii…cat despre generatii slab pregatite,hai sa mai implicam si famiile care stau spectatoare (unele)fara sa se implice si asteapta sa faca scoala totul…
        Ca parinte, ma mai implic putin,mai verfic ce face copilul, cat, unde, cu cine…
        Daca nu…stau pe margine si ma plang, ma vait sau dau cu noroi in scoala…

    4. “PISI”, cum le știi tu pe toate!
      Pe ce te bazezi Nilă când faci afirmațiile jegoase?
      În caz că te gândești să mai faci o afirmație incorectă, nu lucrez, nu am lucrat și nu am rude apropiate care lucrează în învățământ.
      Poate că nu sunt de acord cu absolut tot ( invitația de a ocupa mulțimea de posturi disponibile în învățământ nu e foarte elegantă) ce scrie doamna profesoară aici, dar modul în care un PISI complexat își permite să comenteze este absolut dezgustător.

  20. Nu zice nimeni că stați degeaba,dar nu acționați când trebuie…Spre exemplu,de ce sindicatele nu iau atitudine la ordonanță prin care cadrele didactice sunt obligate să convingă pe cei mici sa se vaccineze?

  21. nu e aberatie deloc. oamenii au muncit pentru asta. sunteti binevenit in invatamant si in mediul rural,nu doar in liceul dvs.

  22. Ideea de post pe perioadă nedeterminată este o aberație indiferent de sectorul de muncă;

    Îmi doresc să intru în învățământ, poate chiar în liceul unde am absolvit acum 10 ani, îmi este imposibil acest lucru deoarece catedrele sunt toate titularizate de profesori cu vârste de peste 45-50 de ani. Singurul meu păcat în toată povestea asta este că nu eram născut când intrau ei pe piața muncii.

    1. Oamenii despre care vorbești au dat și ei concurs pe post (repartizările s-au terminat prin 1994 dacă nu mă înșel). Sunt exact egali în drepturi cu tine, în privința concursului.

      Când vei deveni titular vei înțelege de ce e important să fii titular – nu doar stabilitatea pe post (și rezistența crescută la ingerințele politice și de aroganță ale unora care se cred pe moșia lor în școală), dar și reducerea stresului concursului periodic. Vei avea în sfârșit timp să te pregătești pentru orele tale, să cunoști BINE colectivele de elevi, să dezvolți legături strânse cu copiii, dacă ai tact și vocație, și să vezi rezultatele muncii tale, în timp.

      Profesorii MEI erau deja în învățământ când m-am născut eu. Ei chiar au fost repartizați în baza mediilor de la facultate, n-au dat concurs. Nu am considerat niciodată că ar trebui dați la o parte, că ”vin eu”. Niciunul nu suntem de neînlocuit, dar nici nu suntem carne de tun care să moară pentru a lăsa loc noilor generații.

      1. Nici nu am menționat că nu au dat concurs pe postul pe care îl ocupă. Punctul meu de vedere se referea la faptul că sunt profesori care literalmente mor pe postul ocupat, indiferent de competențe, asta în absența unor criterii competiționale cum există în sfera privată sau de freelancing.

        Nu există moduri de a dovedi că cineva (de o vârstă mai mică sau nu) este mai competent decât profesorul titular atât timp cât persoana respectivă de cele mai multe ori este dată afară doar ca urmare a unei fapte de natură penală (poate uneori nici atunci).

        1. Conform legii actuale a pensiilor, profesorii bărbați au vârsta de pensionare de 65 de ani iar femeile de 63 de ani (în 2027, până atunci crește gradual). Pentru titulari, în anumite condiții, se poate accepta menținerea pe post cu până la 3 ani peste vârsta de pensionare, în baza unor cereri care trec prin CA al școlii, anual. În unele școli, pentru că sunt izolate sau nu vrea nimeni să meargă acolo (prea puține ore, lipsă transport public, sate răsfirate cu drumuri desfundate, etc), se duc uneori pensionarii să suplinească orele libere. Cei cu note mari la titularizare NU se înghesuie să le ia (nici nu le-ar ajunge salariile să acopere cheltuielile, și nici n-ar avea vreun rezultat care să-i bucure). Criteriile de departajare care descriu competențele profesorilor doar în funcție de rezultatele obținute de elevi se opresc la note la examene, rezultate la olimpiade și alte concursuri, participări la fel de fel de activități – din start sunt excluși majoritatea elevilor din comunitățile marginalizate socio-economic, pentru care e eveniment să își permită haine și încălțăminte nouă la jumătate de an, necum participarea la vreun simpozion. Iar profesorii din școlile acestor comunități nu muncesc mai puțin decât cei de la colegiile naționale, unde merg cei mai buni elevi, selectați din tot județul. Cum se face o evaluare corectă în condițiile astea?

          Dacă ”moare” cineva la post, e foarte trist. Înseamnă că n-a apucat nici să iasă la pensie din sistem.

          Titularii și suplinitorii au exact aceleași drepturi, din punct de vedere legal, cu excepția menținerii postului pentru titular. Catedra e ocupată prin concurs, și asta este. Până să ajungă titulari, majoritatea au fost suplinitori – credeți că erau buni când erau suplinitori și dintr-o dată le-au pierit toată pregătirea și priceperea când au ajuns titulari?!

          1. Din nou, punctul meu de vedere nu este legat de suplinitor contra titular, ci de nevoia unor criterii de perfomanță ca în mediul privat pentru a ne asigura că persoanele care sunt la catedră sunt acolo ca urmare a competențelor raportate la alți potențiali candidați, nu doar ca o consecință a momentului titularizării.

            Pentru un exemplu concret, mi se pare normal ca cineva care predă informatică și tastează cu 2 degete și abia știe unde e butonul Power la un desktop să poată fi înlăturat din postul *titularizat* în favoarea unui candidat mai competent; asta vreau să exprim prin noțiunea de murit pe post. Locurile de muncă garantate prin titularizare sunt o aberație.

          2. @Anonim.

            Nu puteți înțelege esența. NU VIN OAMENI PERFORMANȚI în sistem pentru că nu există condiții atractive pentru ei (în special cei buni în IT nu vor veni în sistem, pentru salarii de zeci de ori mai mici decât cele obținute ”butonând” cu mai mult de două degete tastatura.) Cei care există (titularii aceia care mor în post) se vor pensiona eventual, iar în urma lor nu va veni nimeni. De ce-ar face-o? Ce vi se pare atât de ofertant în sistemul de învățământ ca să intereseze pe cei care într-adevăr pot obține venituri mult mai bune, în condiții mult mai simple, în mediul privat?!

            Bătaia mare e acum pe catedrele de educatoare, învățători și discipline umane (în special limbi străine), în niciun caz pe cele de științe reale/IT. Cei care au intrat în sistem din vocație sunt pe cale să înceapă să se pensioneze (mai avem câțiva ani). Cine vine în loc?

            Poveștile din media sunt simple povești. Veniți cu picioarele pe pământ.

    2. Stai lin. Si noi am asteptat la randul nostru. Nu ai vrea ca doctorii sa dea anual rezidentiatul? Vulpea…strugurii…de frustrati ca tine geme lumea…

    3. Sunt destule posturi titularizabile, in fiecare an ies foarte multi profesori la pensie. Dacă ești bun, nu ar trebui sa ai probleme la concursul de titularizare. Aia pe care ii blamezi au dat și ei concurs și l-au luat. Asta dacă ai intra-adevar doar păcatul menționat de tine.

      1. Sincer, nimeni nu stie daca pe bani puțini sau multi se face învățământ, dar sigur doamna profesoară se vede rezultatul, elevi pregătiți mediocru, o mediocritate care-i transformă pe tinerii români in “slugile docile” ale clasei politice românești. ce rol are învățământul .. rolul de a educa, cu unrle excepții, copii ies din scoli “mediocri”, din păcate. ma opresc aici ..

        1. Duci calul la apă, dar nu-l poți forța să se adape.

          Educația e oferită tuturor. Cât timp un elev din clasă e performant, iar jumătate nu se ostenește să învețe nici pentru nivelul minimal, profesorul și-a făcut treaba. Cu un minim efort, majoritatea elevilor ar putea învăța suficient pentru ce li se cere în prezent (standardele au coborât mult sub ce erau odată). Dar sunt mai tentante distracțiile de orice fel și învățarea presupune efort. Copiii crescuți cu ochii-n telefon și tabletă nici nu se mai pot concentra la ore, iar acasă nimeni nu-i verifică dacă-și dau un minim interes pentru școală… Dar e de vină profesorul că în 1-2 ore de interacțiune cu copilul respectiv pe săptămână nu-i poate corecta obiceiurile formate în restul vieții de până atunci.

          Halal.

          1. Vai săraca de tine cate scuze găsești pentru incompetenta voastră , a celor din învățământ. Ce mult m-aș bucura să privatizeze și învățământul de Stat sa vezi atunci cum e sa muncești la particular , căpușelor. Dar până una alta poate desființează vacantele astea multe și va obliga să veniți la muncă 8 ore pe zi . Doamne ajuta !

          2. @Unu

            Ești bolnav rău, fără scăpare. Să nu-ți muști limba, că te otrăvești. Unii ca tine fac umbră Pământului degeaba, trăiți doar ca să îi urâți pe cei care sunt mai buni ca voi. Păcat de părinții tăi, care poate au încercat să scoată om din tine, dar n-au reușit.

            Și mai și aduci vorba de rugăciuni… Emblematic pentru cei ca tine.

    4. Suplinitorii cu note mari sunt exceptii si exceptia confirma regula!In general figura majoritatii de suplinitori este una in care o intreaga cohorta se complac sa ia 5 an de an,nu invata si toamna au post in oras chiar si atunci cand ia 4.De ce sa se chinuie ei sa invete cand merge si asa!Acolo este majoritatea!Asa ca cei cu note peste 8 fara posturi tit sunt cazuri destul de putine comparativ cu segmentul 5-7!

    5. Dacă aceia au 45-50 de ani sunt ramoliti de tot și au pacatul ca s-au născut înaintea ta și ca te-au avut elev cand aveau 35-40?? Alte scoli nu mai exista acolo? Nu de alta, dar va trebui sa aștepți încă 20 de ani ca să iasă prin pensionare, după noile reglementari, ca să le arăți “bătrânilor” tai foști profesori ce grozav ești. Iar la 45 de ani sa oferi locul unui elev de al tău, tot anonim. Avem multe păcate, cel mai mare este vârsta, se pare, deși nu ne alegem noi momentul nașterii.

    6. nu este vina titularilor ca au promovat examenul … știu ca exista multe frustrări legate de examenul de titularizare… este un examen greu și nu toată lumea ii poate face fata . Cat despre vârstă nu poate fi toată lumea de-o seama … Am fost mulți ani suplinitoare și știu cât de greu este. Nu se scoteau posturi … din când în când câte un post .

    7. Lasă-i, Anonim, la ei incompetența se girează prin locul de muncă garantat. De ce să existe criterii de concediere mai stricte ca să poată înlocui rebuturile din educație oamenii mai pregătiți când poți să ai loc de muncă in perpetuum și doar fapta de natură penală să te dea afară?

      1. Hai să-ți desenez. Zilele trecute se plângea un inspector general de prin Alba că au 5 catedre de fizică titularizabile (inclusiv în municipiu, pe la colegii) și că au 2 oameni înscriși la concurs pentru ele, din care unul a luat notă sub 5 iar celălalt puțin peste 5.

        Cu alte cuvinte, că poate ai nevoie să te lămuresc, N-AI CU CINE. Nu e nimic în sistem care să-i atragă pe cei competenți, ACUM. Cei care au intrat deja când mai aveau vise despre idealuri și măreția țării sunt acum la 10-15 ani de pensie și de-abia așteaptă să vă lase pe voi, vulturii nației, să vă realizați închipuirile.

        Vino tu, maestre, să arăți drumul și calea. Vă pricepeți toți la educație și fotbal de parc-ați terminat 15 facultăți simultan, șefi de promoție la toate. Hai s….

        1. Aveți dreptate. Toți se pricep la învățământ. Doar ca îți trebuie și scoala, facultate și demnitate pt a fi profesor.

        2. Vin cu mare drag, dar din păcate sau din fericire, depinde cum privim, am ajuns pe trepte ceva mai înalte comparativ cu o carieră didactică făcută din 5 ani de studii superioare și 2 module psihopedagogice făcute concomitent cu studiile.

          Dar așa sunt profesorii, au atitudine tipică de sectă unde doar membrii cultului au opinii avizate asupra educației.

          Mult noroc în toate stimabile, la ce gândire critică aveți, s-ar putea să vă fie util.

          1. Intră în sistem și demonstrează practic cum și ce ai face tu. De teorie suntem toți sătuli. Comentați de pe margine fără să știți cum e afară vopsit gardul iar înăuntru…

            Vino și dă-ne un exemplu de succes, făcând ce crezi tu că trebuie făcut. De vorbele chibiților suntem sătui.

          2. Nu generaliza, mai învață, iti va folosi. Nu varsta ii face pe oameni neaparat mai competenti, ci experienta lor. Si tinerii pot fi ambițioși, valorosi, dar si superficiali. Cei mai mari au importanta lor, dar si “comoditati”. Totuși,profesorii de 45+ au, in multe cazuri, CINCI ani de licență+master(e) si toate gradele date cu examene scrise. Lăsăm deoparte că la admiterea in inv superior au susținut TOȚI si obligatoriu probe scrise, iar la încheierea facultatii au dat din nou examen scris+lucrare. Ideea de admitere pe un dosar, cu media de bac si eseu motivational sau de invatamant la distanta, de inv particular.era de neînchipuit. Acum e cvasigeneral (nu exclusiv, măcar!) sa prezinți o medie din liceu si sa te chemi student… apoi profesor.
            Despre concurența la facultăți la inceputul anilor ’90 nu mă aștept să știți. Da, aceia care au trecut toate aceste teste ale competentei științifice au acum 45-50+ si sunt mentorii debutanților, poate foști profesori ai lor.
            Dar, sa nu uitam,subiectul nu este despre frustrările unora care mai așteaptă sanse, ci despre reușita tinerei colege care a perseverat, nu s-a plâns pe internet si a reusit sa-si demonstreze valoarea inclusiv prin titularizare, învățând. Felicitari si respecte de la un prof “ramolit”:)), de 50 de ani, care a prins/dat concurs de titularizare pentru un post mai bun la detasare, fiind deja titular! Si ca mine sunt multi.
            Succese si celorlați dacă doresc sa se alature! Luati exemplul dat in articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
creșe noi

VIDEO Cum vor arăta creșele pe care promite să le construiască, de la finalul acestui an, Ministerul Dezvoltării. Cseke Attila: Dacă terenul va fi mai mic, în orașele mari, vom folosi și acoperișul pentru a amenaja spații verzi și locuri de joacă

Ministerul Dezvoltării prezintă machetele noilor creșe pe care vrea să le construiască în orașele mari și mici, din fonduri alocate prin PNRR, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „Vom demara…
Vezi articolul

Ziua Educației. Daniela Cristea, profesoară de fizică și chimie: Am organizat o excursie la Iași, iar cea mai năzdrăvană fetiță din clasă a stat lipită de geam tot drumul și spunea: „Doamne, ce frumos e!”

Profesoara Daniela Cristea este unul dintre acele exemple de devotament care țin în viață școlile din mediul rural. În același timp, traseul ei profesional demonstrează că învățământul rural are nevoie…
Vezi articolul