Centrul Național de Evaluare dă vina pe profesori pentru eșecul de la înscrierea în Corpul Evaluatorilor. De ce au fost eliminate 10 mii de cadre didactice

5.852 de vizualizări
Foto: © Inna Getmanec | Dreamstime.com
Cererea nu a avut număr de înregistrare de la inspectorat, cererea nu a respectat formatul, cererea de înregistrare nu era semnată de candidat, acestea sunt doar trei dintre „neregulile” care au dus la eliminarea a peste 10 mii de profesori care au solicitat la începutul lunii să se înscrie în Corpul național al profesorilor evaluatori. Potrivit unui răspuns trimis de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație la solicitarea Edupedu.ro, aplicația a fost funcțională, deși foarte mulți profesori acuzau disfuncționalități și probleme de încărcare și la încărcarea documentelor în aplicația oficială.

Este vorba despre concursul de dosare pentru profesorii care vor să evalueze lucrările elevilor și cadrelor didactice la examenele de Evaluare Națională, Bacalaureat, definitivare în învățământ și titularizare. Motivul respingerii pentru 9.317 de candidati – “lipsa/neconformitate cerere de înscriere conform modelului prevăzut la Anexa 1 a Metodologiei”.

Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educației susține în răspunsul primit: „candidații nu au încărcat pe platforma dedicată cererea de înscriere (înțelegând prin aceasta inclusiv situația în care, dacă candidatul nu a reușit să încarce toate documentele, a fost aleasă ca motivație lipsa cererii). Situațiile de neconformitate constatate de membrii comisiei de selecție au fost: cererea nu a avut număr de înregistrare de la ISJ/ISMB, cererea nu a respectat formatul din Anexa la Metodologie, deși în apel s-a pus la dispoziție cererea de înregistrare in format editabil (Word), cererea de înregistrare nu era semnată de candidat”.

Elementele de birocrație excesivă semnalate de cadrele didactice au fost, printre altele, faptul că la înscrierea online trebuia să depună o cerere pe care, deși candidații o depuneau online trebuia să aibă număr de înregistrare de la inspectorat, era acceptat un singur format de cerere și nu era suficientă completarea acesteia, trebuia să fie și semnată de candidat, scanată și pusă într-un singur document (pdf) cu toate celelalte documente. Cerința era ca aceste documente să aibă un format cât mai comprimat, ca să nu depășească dimensiunea maximă admisă, potrivit regulilor impuse de organizatori.

„Pare halucinant că o persoană cu 30 de ani experiență în învățământ, cu doctorat obţinut cu distincţia magna cum laude, cu o experiență redutabilă în comisii naționale de evaluare este respinsă automat fără o evaluare a CV-ului”, ne-a scris unul dintre candidații respinși.

Instituția pune toată vina pe seama cadrelor didactice. CNPEE susține că a primit semnale și plângeri de la candidați că nu funcționează aplicația, lucru negat de instituție, dar nu precizează câte asemenea mesaje au fost. De asemenea, CNPEE precizează că au fost profesori care s-ar fi încurcat în parole și nume de utilizatori pentru că ar fi încercat să se înscrie de pe mai multe conturi. Din descrierea instituției reiese că profeorii ar fi avut conexiune slabă la internet

Au participat 28.226 de cadre didactice din toate ciclurile de învățământ: educatori, învățători și profesori. Numărul celor eliminați din etapa înscrierilor reprezintă 35,8%. Rezultatele au fost:

  • 18.109 cadre didactice au fost admise
  • 10.117 cadre didactice au fost respinse
  • Descărcați de aici lista cu Rezultatele admitere CPEECN
  • Cadrele didactice selectate dobândesc calitatea de membri ai CPEECN după parcurgerea și absolvirea programului de formare, acreditat de către Ministerul Educației și Cercetării și asigurat de către CNPEE, în parteneriat cu toate casele corpului didactic.  Programul de formare este prevăzut a se desfășura între 2 decembrie 2020 și 15 martie 2021. Membrii CPEECN sunt cadre didactice care își desfășoară activitatea de predare-învățare-evaluare atât în mediul urban, cât și în cel rural, în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, respectiv liceal – filierele teoretică, vocațională și tehnologică.
Redăm răspunsul complet al Centrului Național pentru Politici și Evaluare în Educației:

Selecția membrilor Corpului de profesori evaluatori pentru examenele şi concursurile naţionale (CPEECN) se realizează în conformitate cu Metodologia pentru constituirea corpului de profesori evaluatori pentru examenele şi concursurile naţionale, aprobată prin OMEC nr. 4979/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Primele etape ale selecției la care dumneavoastră faceți referire s-au desfășurat în perioada 21.09.2020 – 30.09.2020, respectiv 01.10.2020 – 15.10.2020 (anexa nr. 3 a Metodologiei).
Conform art. 5 alin. (3) din Metodologie, „În cazurile în care se constată neîndeplinirea condiţiilor de înscriere sau lipsa documentelor obligatorii prevăzute la alin. (1), dosarul se respinge şi se afişează motivele respingerii.” Mai exact, candidații nu au încărcat pe platforma dedicată cererea de înscriere (înțelegând prin aceasta inclusiv situația în care, dacă candidatul nu a reușit să încarce toate documentele, a fost aleasă ca motivație lipsa cererii). Situațiile de neconformitate constatate de membrii comisiei de selecție au fost: cererea nu a avut număr de înregistrare de la ISJ/ISMB, cererea nu a respectat formatul din Anexa la Metodologie, deși în apel s-a pus la dispoziție cererea de înregistrare in format editabil (Word), cererea de înregistrare nu era semnată de candidat.

Aplicația de înscriere a fost funcțională pe toată perioada alocată acestei etape. Acest fapt este confirmat de faptul că s-au înregistrat 28.226 cadre didactice, dintre care mai bine de 10.000 în ultimele două zile. În penultima zi au încărcat documentele peste 6.000 de cadre didactice, iar în ultima zi au încărcat peste 10.000. Aspectele semnalate de candidații care ne-au contactat în această perioadă au fost legate de conexiunea slabă la internet de care aceștia dispuneau în momentul înscrierii sau de dificultăți generate de nerespectarea instrucțiunilor puse la dispoziție în ghidul de folosire a aplicației sau dimensiunea fișierului a fost mult prea mare față de specificațiile din Apel.

Mai precizăm că au avut dificultăți mai ales cei care au încercat să se înscrie prin intermediul altor persoane: membrii ai familiei, colegi etc. situații în care au apărut probleme la folosirea numelui utilizatorului sau a parolei. De asemenea au avut dificultăți cei care au folosit mai multe conturi și au încurcat apoi utilizatorii sau parolele. Toate persoanele care au solicitat sprijin au beneficiat de consultanța acordată de consilierii CNPEE.

Următoarele etape pentru constituirea CPEEN sunt prevăzute de art. 5 alin. (4)- (6) din Metodologie:

„(4)Toţi candidaţii rămaşi înscrişi după verificarea dosarelor de înscriere vor susţine o verificare a competenţelor de evaluare. În acest sens primesc spre evaluare lucrări din cadrul EN, BAC, DEF şi TIT, precum şi subiectele şi baremele aferente.

(5)Selecţia membrilor CPEECN este realizată pe baza dosarului de înscriere şi a rezultatului verificării prevăzute la alin. (4), de către comisia constituită în acest sens.

(6)Cadrele didactice selectate dobândesc calitatea de membri ai CPEECN, după parcurgerea şi absolvirea programului de formare acreditat de către MEC şi asigurat de către CNPEE.”

Pentru acest an, calendarul a fost prevăzut în anexa nr. 3 a Metodologiei, pentru anii următori, conform art. 6 al aceleiași Metodologii, calendarul constituirii şi completării anuale a CPEECN se va comunica anual de către MEC”.

Cele peste 190 de comentarii ale cadrelor didactice la postarea inițială cu rezultatele selecției exemplifică fiecare problemă apărută în procedura de înscriere.

Redăm câteva dintre comenariile primite:

  • Deoarece pe platforma nu s-au putut încărca documentele. Mi se pare o bătaie de joc sa stai ore întregi pentru a încărca niște documente, în condițiile în care trăim în era tehnologiei și susținem că avem tot ce ne trebuie….
  • Eu am fost admisa, dar dupa parerea mea aceasta selectie a fost o umilinta pentru multi. Sa pierzi ore intregi pentru a incarca 5 documente fara sa primesti vreun sprijin sau vreo confirmare arata ca nu-ti pasa decat sa bifezi ca ai realizat ceva.
  • Platforma a fost greoaie, ceea ce a facut inscrierea dificilă. Am incercat in mod repetat sa ma inregistrez si figurez pe lista o data admisa si de doua ori respinsa. Cifrele sunt neconcludente.
  • La cum s a făcut selecția, este de înțeles. S-a folosit o platforma care se bloca in permanenta. In plus, a fost nevoie sa mergem la registratura ISMB pentru un nr.de înregistrare a unei cereri, ulterior se încarca pe platforma
  • 10.000 de cadre didactice au fost respinse pe acelasi motiv al neconformitatii cererii. Oare n-o fi o problemă cu cererea asta? Nu înţeleg raţiunea de a respinge cadre didactice cu expertiză, în condiţiile în care la examene nu sunt oameni suficienţi la corectura….
  • În urma selecţiei pentru Corpul de evaluatori la nivel naţional, al primit rezultatul Respins, cu motivul: lipsa/neconformitate cerere de înscriere conform modelului prevăzut la Anexa 1 a Metodologiei. Am comparat cererea completată de mine/ semnată/ scanată şi încărcată pe platformă cu modelul prevăzut în documentul amintit. Am constatat că nu există nicio diferenţă. Am trimis pe 21 octombrie o sesizare la CNPEE cerând o lămurire. Pe 26 octombrie am primit un mesaj de raspuns, pe e-mail, în care se scria: În urma reanalizării situației dumneavoastră privind prima etapă a selecției cadrelor didactice pentru înscrierea în CPEECN, vă comunicăm faptul că rezultatul comunicat se menține.

Foto: © Inna Getmanec | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. O, cât ne bucură să regăsim constanta ‘Profesorii sunt de vină!’ Nu putem decât să le dorim celor (mai ales cu funcții) care judecă și acuză profesorii de nepricepere la completarea unor documente și încărcarea lor pe o platformă obscură să aibă parte de exact aceleași platforme ‘hiper-funcționale’ și reguli și documente schimbate de dimineață până după-masă în timpul procesului de selecție pe viitor. Și de asemenea, le dorim să nu cumva să mai aibă nevoie de vreunul dintre cei 35% (sic!) de ‘respinși’, zic și eu…

  2. Acesti profesori care vor sa fie scutiti de micile greseli personale, plangandu-se de birocratie, vor fi cei care la evaluare vor face “mici” greseli si la evaluare: la trecerea notelor pe bordreou, pe teza, uitat punctul din oficiu, etc… Si astfel apar iar zeci de mii de contestatii si note modificate de la 3 la 10… Nu are nicio legatura doctoratul si masteratul cu atentia si rigoarea, lucrul sub presiunea timpului. Platforma a fost foarte simpla, necesita competente ICT minime… Asta e realitatea i educatie: glorie si orgolii…

    1. Stimată doamnă ,
      învață , mai întâi, să scrii corect . Mai apoi, poți să și critici , dacă ești din învățământ ( la catedră ! pălmaș , să desțelenești mințile copiilor ! , nu de la înălțimea inspectoratului, nu din CCD , nu din cine știe ce institut … ) și ai habar cum stă treaba . Până atunci , nu. Vezi că ai făcut un dezacord cât Asia și o mulțime de greșeli de redactare. Și trebuie să te contrazic : platforma o fi fost simplă, dar nu a funcționat. Cel puțin, în ultimele două zile . Și această instituție care îți permite să dea cu tifla și să mintă în față ar trebui să știe că nu se schimbă regulile din mers , nu schimbi modelul de cerere ( de parcă totul atârna de cererea aia ! De ! Plimbăm hârtii !) odată ce inscrierile au început . Punct.

    2. 1.Doctoratul ARE o considerabilă legătură cu atenţia, rigoarea şi lucrul sub presiunea timpului, iar cine nu are acest titlu academic sau l-a obţinut cu cardul şi buletinul are meschinăria de a privi cu aroganţă munca celui care a pătruns, prin merit, într-un spaţiu al competenţei profesionale;
      2.Se recomandă scrierea atentă a mesajelor care au un conţinut critic, mai ales atunci când se referă la “atenţie” şi “rigoare”; mesajul de mai sus conţine numeroase greşeli, de la “bordreou” la “Nu are nicio legatura doctoratul si masteratul” (aici este un dezacord dureros!!!! Cum aţi luat examenul de clasa a VIII-a? O fi fost un evaluator care a greşit în plus?) ;
      3.Platforma nu a funcţionat, martori sunt sute de profesori din ţară; e posibil ca una dintre condiţiile de utilizare a platformei să fie inexistenţa cunoştinţelor de exprimare în limba română, de aceea dvs. v-aţi descurcat aşa de bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nu avem profesori, instructori capabili să utilizeze resurse tehnologice avansate în învățământul profesional, spune ministrul Educației: Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți de la nivelul operatorilor economici să poată avea acces în școală

Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți, de la nivelul operatorilor economici, să poată avea acces în școală, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit despre dotările pe…
Vezi articolul

Florian Lixandru, secretar de stat: Meditațiile sunt în mare parte o modă, dar și o necesitate în anumite situații / Nu mi se pare deontologic ca un cadru didactic să lucreze în particular cu elevii de la clasă, nici măcar activitatea în afterschool-uri

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru, spune că “meditațiile sunt o modă”, dar recunoaște că sunt și o necesitate, atunci când în clasă sunt copii “capabili de performanță…
Vezi articolul

Material susținut de NextLab.tech

INTERVIU Gabriela Cobel, profesor de fizică: Am construit împreună, am învățat împreună și am făcut tot felul de roboți, iar pentru ceea ce nu am știut, primii mei profesori au fost elevii. Au venit și în vacanță la clubul de robotică

Din dorința și pasiunea elevilor pentru ceva nou, Gabriela Cobel, profesor de fizică și director adjunct la Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației, a înființat în aprilie 2023 un…
Vezi articolul