Cercetători ai Universității Babeș–Bolyai, premiați de Academia Maghiară de Științe

Total
0
Shares
Academia Maghiară de Științe a premiat, în data de 6 mai, în cadrul unei ceremonii organizate la Budapesta, performanțele științifice ale mai multor cercetători ai Universității Babeș–Bolyai (UBB) și a acordat o serie de distincții unor membri ai comunității academice, transmite UBB într-un comunicat de presă.

Premiile au fost înmânate cerectătorilor:

Pozsony Ferenc, membru extern al Academiei Maghiare de Științe și profesor universitar la Departamentul de Etnografie și Antropologie Maghiară din cadrul Facultății de Litere a UBB, distins cu Premiul „Arany János” al Academiei Maghiare de Științe.

Prof. Péntek János, tot membru extern al Academiei Maghiare de Științe, cadru didactic pensionat al Facultății de Litere a UBB, a fost distins cu Premiul Academiei Maghiare de Științe.

Ercsey-Ravasz Mária-Magdolna, cercetător în cadrul Facultății de Fizică, Departamentul de Fizică al Liniei Maghiare, a fost distinsă cu premiul de excelență QP.

Matematicianul Soós Anna, conferențiar universitar, prorector al Universității Babeș–Bolyai responsabil de Linia Maghiară și curriculum, a primit medalia „Arany János”.

Economistul Szász Levente, profesor universitar și prodecan al Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, a primit Premiul „Arany János” pentru tineri cercetători.

În cadrul adunării generale a Academiei, care a avut loc în aceeași zi, patru profesori ai Universității Babeș-Bolyai au fost aleși membri externi ai Academiei Maghiare de Științe: Gábor Csilla, istoric literar, Nagy László, fizician, Pál Judit, istoric, respectiv Vincze Mária, economist. Toate acestea reprezintă o recunoaștere în plan internațional a activităților didactice și de cercetare desfășurate la UBB.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Geografia nu este materie de Bacalaureat în ”viziunea Andronescu”. Societatea Română de Geografie: un ministru sau un consilier nu doreşte ca Geografia să formeze conştiințe

O petiție lansată pe internet pentru menținerea Geografiei ca variantă de opțiune pentru examenul de bacalaureat a strâns deja peste 6.500 de semnături. Profesorii au reacționat astfel după anunțul de…
Vezi articolul

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul

”Părinții și profesorii mei au publicat informații despre mine pe internet fără să mă întrebe”. Fenomenul ”sharenting” și efectele lui pentru copiii de 9-17 ani – STUDIU

Aproape 3 din zece copii declară că părinții au publicat informații despre ei pe internet fără să îi întrebe în prealabil dacă sunt de acord cu acest lucru. 17% declară că profesorii au făcut…
Vezi articolul

Mircea Dumitru, rectorul Universității din București: Noi înșine, profesorii, le suntem datori elevilor anumite îmbunătățiri – un masterat didactic, manuale școlare pentru copii, nu cărți savante făcute pentru colegii noștri

“Noi înșine, profesorii, le suntem datori elevilor anumite îmbunătățiri, anumite reforme reale ale școlii. De pildă un masterat didactic foarte bine făcut. Nu îl avem”, a declarat Mircea Dumitru, rectorul…
Vezi articolul