Chestionar pentru părinți referitor la structura anului școlar, lansat de Federația Națională a Părinților

11.121 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Un chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023 a fost lansat de Federația Națională a Părinților – EDUPART. Chestionarul este adresat părinților. Amintim că Edupedu.ro a scris că Sorin Cîmpeanu a avansat ideea organizării anului școlar pe trimestre și că școala va putea începe pe 5 septembrie în anul școlar viitor și se va încheia pe 16 iunie. Semestrele au fost introduse în 1998 de ministrul de atunci al Educației, Andrei Marga.

„Având în vedere discuțiile din spațiul public cu privire la eventualele modificări ale structurii anului școlar (numărul total de zile / an școlar, respectiv trecerea de la semestre la trimestre), Federația Națională a Părinților a decis să lanseze un sondaj pentru a vedea percepția părinților referitor la propunerile făcute de Ministerul Educației”, se arată în sondajul amintit anterior.

Iată ce întrebări cuprinde sondajul:

  • Considerați că este benefică pentru sistemul educațional trecerea de la semestre la trimestre? 
  • Considerați că începerea anului școlar pentru elevi, în data de 5 septembrie 2022 (conform declarațiilor domnului ministru al educației), aduce beneficii sistemului de educație? 
  • Sunteți de părere că durata actuală a anului școlar este suficientă pentru parcurgerea și dobândirea competențelor-cheie din programele școlare? 
  • Considerați că structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism? 
  • În opinia dumneavoastră, ofertele manualelor școlare cumpărate de Ministerul Educației și distribuite gratuit elevilor ar trebui însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru?

Părinții trebuie să specifice mediul de proveniență, genul, nivelul studiilor, ciclul de învățământ în care se află copilul și județul.

  • Link-ul formularului este aici.

Mai amintim că ministrul Educației a declarat că „este nenatural să ai o împărțire pe semestre” și că nu a aflat de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre: „Nu a știut nimeni să explice, dacă puteți să ne sprijiniți să aflăm vreo explicație, eu, Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre și s-a trecut la organizarea pe semestre, precum în mediul universitar, care are cu totul și cu totul alt specific. Nu am înțeles care sunt avantajele”.

Tot atunci, Sorin Cîmpeanu a mai spus că la sfârșitul fiecărei secțiuni, semestru sau trimestru, elevii vor da o evaluare și că „vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare”.

Citește și:
Cîmpeanu: Este nenatural să ai o împărțire pe semestre. Eu, în Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre
CALENDAR Cum arată anul școlar viitor, pe structura propusă de ministrul Educației, cu 3 trimestre și 5 vacanțe
Structura anului școlar viitor ar putea reveni la trimestre, dă de înțeles ministrul Cîmpeanu, care anunță două vacanțe în plus față de anul acesta
BREAKING Sorin Cîmpeanu anunță că școala va putea începe pe 5 septembrie și se va putea încheia pe 16 iunie, în anul școlar 2022-2023, cu vacanțe pentru toți copiii în lunile octombrie și februarie / În 2023, vacanța de Paște va fi pe 7-18 aprilie
Ministrul Educației se dezice de faptul că propunerea unei vacanțe în februarie ar fi venit de la operatorii de turism: Este Ministerul Educației și nu este ministerul operatorilor pe cablu

18 comments
  1. Va rog sa reveniți la manualele vechi șia aceeași perioada școlară. Se începe pe 15 și se termina pe 15. Ce e asa de greu? Eu ii explic copilului materia predata în clasa după manuale vechi. Ca un exemplu, caut ca un prost, pe google ce vrea sa spună prin dedunebta, ca să aflu că de fapt sunt sufixele!!! Deci, despre ce vorbim???

  2. Parintilor le convine sa scape de copii de acasa cat mai mult timp, si sa beneficieze de bonele gratuite numite cadre didactice.
    Asa ca, dati doar doua săptămâni din an vacanta, in rest scoala si iar scoala.
    Si dati-le masa calda, gustari, faceți si temele cu ei, distrati-i, ca părintii doar sa ii ia la ora 18 si sa ii aduca din nou la 8 la scoala.
    Faceti copii ca sa vi-i creasca instituțiile de invatamant!

  3. Parintilor le convine sa scape de copii de acasa cat mai mult timp, si sa beneficieze de bonele gratuite numite cadre didactice.
    Asa ca, dati doar doua săptămâni din am vacanta, in rest, scoala si iar scoala.
    Si dati-le masa calda, gustari, faceți si temele cu ei, distrati-i, ca părintii doar sa ii ia la ora 18 si sa ii aduca din nou la 8 la scoala.
    Faceti copiii ca sa vi-i creasca instituțiile de invatamant!

  4. De ce nu intrebati de ce e asa de multa materie de invatat la toate? Pe bune acum. Eu nu cred ca le-ar ajunge un an intreg fara vacante sa aprofundeze ceea ce li se preda pe repede inainte. In schimb pretentiile sunt foarte mari. Dar copiii muncesc 5-6-7 ore la clasa si alte 4-5 ore acasa. Cand sa mai aiba timp de altceva? Cei de la minister ar trebui sa se trezeasca la un moment dat. Intr-a sasea, fiicei mele i s-au predat toate cazurile substantivului in 2 ore la lb romana. Da, 2 ore. Iar teme i s-au dat pentru 2 zile cel putin 6-7 pagini de caiet studentesc de scris – numai analiza gramaticala de substantive. La educatie tehnologica primeste proiecte de realizat in PPT (minim 20 de slide-uri sau minim 50 de poze). La TIC li se dicteaza si scriu in 7 pagini ce e Powerpointul in loc sa lucreze practic cu diverse aplicatii de prezentari. La biologie li se baga pe gat materie de liceu. Cumva domnii de la minister cred ca ii fac pe toti doctori intr-a opta? De ce latina? Serios acum. De ce li se permite profesorilor sa faca ore asincron? La germana, in anul anterior, profesoara a intrat online la maxim 50% din ore. Cum se poate invata germana de unul singur? A reusit cineva oare? Calitatea serviciilor educationale in scoli este jalnica, copiii sunt chinuiti cu 14-15 materii sau chiar mai multe desi au 12-13 ani. Nu conteaza ce le place, ce inclinatii au. Totul la gramada. Totul pe viteza. Si noi votam daca sa fie 3 trimestre sau 2 semestre? Serios?

  5. Ar fi bine ca cei care au facut comentarii( corecte, de altfel) sa le trimita Ministerului Educatiei-ministrului, prim-ministrului si lui Iohannis, initiatorul Romaniei Educate.Trimiterea sa se faca pe mail-urile institutiilor respective.

  6. un chestionar de 2 lei.
    Ma intreaba daca vreau sa inceapa scoala pe 5 sept, daca vreau semestre sau trimestre, daca vreau ca scoala sa tina cont de parerea operatorilor de turism…
    Dom’ ministru, importanta e revizuirea materiei, e mult prea stufoasa… si se tot adauga… la liceu nu sunt manuale… sau sunt vechi de 30 de ani… dotati laboratoarele scolilor…
    Sunt necesare schimbari profunde in educatie…
    Dom’ ministru ai identificat o problema: “exista analfabeti functional cu bursa”, rezolv-o! Cu siguranta nu se va rezolva daca se schimba data inceperii scolii sau redistribuirea vacantelor… mai pe romaneste: te faci ca muncesti!

  7. Chiar nu ai ce sa schimbi domnule ministru? Schimba materia care este stufoasa, manualele care sunt făcute fără cap, numărul materiilor care sunt numeroase…..vaide capul nostru….. Bai nu ești bun de nimic, fă-ne o favoare și întoarce-te la catedra…..

  8. Eu cred ca dl ministru ar trebui sa afle alte lucruri de la copii,parinti si profesorii de la clasa.De exemplu ar trebui sa afle daca toate materiile le sunt de folos, daca au manuale, daca profesorii vin cu informatii care sa ii atraga sau sa ii faca pe copii sa le invete.Oare nu ar fi mai bine daca am uni mai multe materii intr-una singura(tehnologie, sociala, religie, de exemplu) ca sa mai usuram din programul copiilor.Copii stau fff mult timp la scoala, programele sunt incarcate inutil, poate ar fi mai bine sa dam informatii esentiale, poate mai putine dar mai importante
    E doar o parere….Oricum anul asta scolar l-a “matrasit” dl ministru cu vacanta inventata in toamna,nu stiu de ce

  9. O observație pentru cei care au creat formularul: Am 3 copii în 3 cicluri diferite de învățământ. Poate ar fi fost mai potrivit ca întrebarea referitoare la copii să fie cu răspuns multiplu.

  10. În școli nu se învață carte, iar politrucii au interesul să promoveze toți elevii, chiar dacă foarte mulți dintre aceștia sunt agramați, analfabeți funcționali sau chiar analfabeți. Așadar, politizarea și minciuna generalizată, laolaltă cu numirea conducerilor politice în școli și inspectorate reprezintă cauzele dezastrului din învățământ. În fiecare an, adevărul este scos la iveală prin examenele naționale (EN și BAC). Cu toate acestea, politrucii din învățământ, în frunte cu ministrul, fac tot ce pot pentru a ascunde adevărata dimensiune a dezastrului. Cum ajung analfabeții până în clasa a VIII-a?! dar până în clasa a XII-a?!

  11. Cand vedem asa ceva si pentru profesori/invatatori/educatori ?
    Cerem parerea parintilor, cred ca nu pot raspunde obiectiv unor intrebari de acolo.
    Si cand vedem rezultatele ?

    1. Pai si profesorii pot raspunde obiectiv la intrebari de genul “considerati ca…”, “sunteti de parere ca…”, “in opinia dumneavoastra…”? Astea nu cer raspunsuri obiective. Da, e normal ca fiecare sa-si spuna parerea: parintii, cadrele didactice dar si elevii, pe ei de ce sa-i “sarim” din aceasta schema? Sau mergem pe premisa ca stim noi, adultii, ce e mai bine pentru ei? Ca asa facem si cu scoala din acest moment si vedeti ce bine stam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministra Educației din Franța, eliberată din funcție de președintele Macron după scandalul cu alegerea de a-și duce copiii la o școală privată. Noua ministră este Nicole Belloubet, profesoară de universitate și fostă șefă a Justiției

Ministra Educației din Franța, Amélie Oudéa-Castéra, a fost eliberată din funcție de președintele Macron, după scandalul cu alegerea de a-și duce copiii la o școală privată, potrivit france24.com. Noul ministru…
Vezi articolul

Problemele probei de interviu pentru concursul de directori de școli, în opinia lui Andrei Ion, doctor în psihologie organizațională și managerul regional al unei companii internaționale de recrutare

Cele mai mari probleme ale concursului național pentru angajarea directorilor de școli „cred că sunt legate de etapa de interviu”, spune Andrei Ion într-o analiză făcută pe metodologia și organizarea…
Vezi articolul