Cîmpeanu, despre renunțarea la obligativitatea tezelor și a numărului de note normat: Să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă

7.407 vizualizări
Foto: AVE
Este important ca evaluarea elevilor să fie făcută de fiecare profesor ritmic, iar relevantă este media de la finalul anului şcolar, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres. Declarațiile vin în contextul în care Edupedu.ro a scris încă de marți că obligativitatea tezelor va fi eliminată de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia s-ar fi luat în urma consultării specialiștilor la nivelul Ministerului Educației, după anunțul făcut de ministrul Sorin Cîmpeanu la finalul lunii martie. O altă noutate ar fi că media anuală va fi încheiată dintr-un număr de note pe care fiecare profesor îl va decide pentru fiecare situație în parte, fără să existe un regulament de notare strict, cum este în prezent, au mai precizat sursele.

„Nu a propus nimeni să fie vorba de cinci teze pentru cinci module de învăţare. Mai mult decât atât, relevanţă are o medie anuală la finele anului şcolar. Important este ca evaluarea să fie ritmică, să fie făcută pe parcurs, să fie făcută de fiecare profesor care ştie cel mai bine cum îşi planifică propria disciplină şi cum evaluează propria disciplină. Cu siguranţă vor fi medii anuale. Vom vedea ce alte condiţii sunt’, a afirmat Cîmpeanu, la Colegiul Naţional ‘Mihai Viteazul’, la o conferinţă organizată de Baroul Bucureşti, în colaborare cu Uniunea Naţională a Barourilor din România, cu ocazia lansării proiectului ‘Fii avocat în şcoala ta!’.

Ministrul a adăugat că, personal, propune să i se lase profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei şi al clasei. ‘Eu, personal, propun să avem o flexibilitate ridicată în aşa fel încât să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă’, a explicat el.

Reamintim că teza este o evaluare sumativă efectuată la finalul fiecărui semestru, fiind relevantă prin raportare la conținutul programei școlare parcurse într-un semestru, scria într-un comunicat Ministerul Educației. Tezele se dau la clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se face de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

Acesta ar fi, astfel, ultimul an în care se dau teze în mod obligatoriu. Ministrul Educației a declarat în urmă cu o lună că susține eliminarea obligativității tezelor, iar acest lucru urma să fie în analiză până la finalul lunii aprilie 2022, când urma, potrivit anunțului, să fie modificat ROFUIP.

„Renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela, care am susținut importanța lor, dar văzând rezultatele am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul”, declara pe 30 martie Sorin Cîmpeanu.

„De ce am făcut această propunere de renunțare la teze? Am făcut-o, pentru că în anul școlar 2020-2021 am văzut că 53% din elevii României au luat note peste 8.50. (…) Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa, pentru că după primul semestru notele peste 8.50, luând în calcul și tezele, procentul acestor note n-a mai fost 53%. A fost 60%, lucru care ne-a arătat că tezele, într-adevăr, am înțeles lucrul acesta, nu au relevanța scontată”, potrivit oficialului. 

În privința notelor, acestea nu vor mai avea, potrivit surselor Edupedu.ro, un număr fix, în funcție de numărul de ore pe săptămână pentru disciplina respectivă, ci acest număr va fi stabilit de fiecare profesor.

Deciziile care urmează să fie anunțate vin pe fondul schimbării structurii anului școlar și trecerii de la semestre la „module de învățare”. Potrivit calendarului anului școlar 2022-2023, școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe.


3 comments
  1. Schimbările derutează și profesorii și elevii. Până ce va înțelege fiecare ce are de făcut, va fi haos. Acest haos îi va afecta grav în primul rând pe elevii din anii terminali. Ne putem aștepta ca rezultatele de la Evaluarea Națională și de la Bacalaureat să fie în primii ani, dezastruoase. Ar fi fost mult mai bine ca schimbarea să fie pusă în practică treptat, pentru a fi mai întâi testată, doar în câteva școli. Dacă se dovedește utilă, să fie extinsă, dacă nu, abandonată. Problema școlii românești nu constă în felul în care sunt programate vacanțele sau testările, ci în calitatea actului de predare!

  2. >>să i se lase profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei şi al clasei
    Haos, traktoristul o sa faca haos. Ar trebui sa-l opreasca cineva.

  3. Nu se impune un număr de note, dar evaluarea sa fie ritmică. Ce vrea să spună? În ritm de 2 note pe an o fi bine?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele de la admiterea la școlile de poliție, de pompieri și de jandarmi au fost afișate, cursurile încep din 30 ianuarie / Viitorii polițiști trebuie să aducă de acasă „7 caiete studențești a 100 file și 1 caiet dictando a 48 file fără spire”, jandarmii și „trusă de geometrie”, iar pompierii câte „o cutie de creioane colorate și un top de coli A4”

Școlile postliceale din subordinea Ministerului de Interne au afișat rezultatele finale după admiterea care a avut loc în ultima parte a anului trecut, în perioada octombrie-decembrie. Rezultatele au fost afișate…
Vezi articolul

În niciun caz nu este finalul valului patru, spune Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare. Activitățile care au legătură cu mersul la școală „vor conduce la creşterea riscului de infectare”

Reînceperea şcolii ar putea genera creşterea numărului de infectări cu SARS-CoV-2, este de părere Valeriu Gheorghiță, Preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă, informează…
Vezi articolul

Peste 100 de ONG-uri solicită eliminarea unei prevederi din proiectul legii educației care va discrimina elevii cu cerințe educaționale speciale: Orice director de școală poate refuza copiii cu CES. Ne întoarcem în trecut când nu vedeam elevii cu minți și abilități diverse în școlile de masă, în anii în care erau izolați și invizibili

Rețeaua RO TSA și FEDRA însumând peste 100 de ONG-uri solicită Ministerului Educației și Senatului eliminarea articolului 68, alineatul 11 din proiectul legii educației, care prevede că „Înmatricularea beneficiarilor primari…
Vezi articolul