Cîmpeanu, despre renunțarea la obligativitatea tezelor și a numărului de note normat: Să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă

7.422 de vizualizări
Foto: AVE
Este important ca evaluarea elevilor să fie făcută de fiecare profesor ritmic, iar relevantă este media de la finalul anului şcolar, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres. Declarațiile vin în contextul în care Edupedu.ro a scris încă de marți că obligativitatea tezelor va fi eliminată de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia s-ar fi luat în urma consultării specialiștilor la nivelul Ministerului Educației, după anunțul făcut de ministrul Sorin Cîmpeanu la finalul lunii martie. O altă noutate ar fi că media anuală va fi încheiată dintr-un număr de note pe care fiecare profesor îl va decide pentru fiecare situație în parte, fără să existe un regulament de notare strict, cum este în prezent, au mai precizat sursele.

„Nu a propus nimeni să fie vorba de cinci teze pentru cinci module de învăţare. Mai mult decât atât, relevanţă are o medie anuală la finele anului şcolar. Important este ca evaluarea să fie ritmică, să fie făcută pe parcurs, să fie făcută de fiecare profesor care ştie cel mai bine cum îşi planifică propria disciplină şi cum evaluează propria disciplină. Cu siguranţă vor fi medii anuale. Vom vedea ce alte condiţii sunt’, a afirmat Cîmpeanu, la Colegiul Naţional ‘Mihai Viteazul’, la o conferinţă organizată de Baroul Bucureşti, în colaborare cu Uniunea Naţională a Barourilor din România, cu ocazia lansării proiectului ‘Fii avocat în şcoala ta!’.

Ministrul a adăugat că, personal, propune să i se lase profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei şi al clasei. ‘Eu, personal, propun să avem o flexibilitate ridicată în aşa fel încât să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă’, a explicat el.

Reamintim că teza este o evaluare sumativă efectuată la finalul fiecărui semestru, fiind relevantă prin raportare la conținutul programei școlare parcurse într-un semestru, scria într-un comunicat Ministerul Educației. Tezele se dau la clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se face de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

Acesta ar fi, astfel, ultimul an în care se dau teze în mod obligatoriu. Ministrul Educației a declarat în urmă cu o lună că susține eliminarea obligativității tezelor, iar acest lucru urma să fie în analiză până la finalul lunii aprilie 2022, când urma, potrivit anunțului, să fie modificat ROFUIP.

„Renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela, care am susținut importanța lor, dar văzând rezultatele am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul”, declara pe 30 martie Sorin Cîmpeanu.

„De ce am făcut această propunere de renunțare la teze? Am făcut-o, pentru că în anul școlar 2020-2021 am văzut că 53% din elevii României au luat note peste 8.50. (…) Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa, pentru că după primul semestru notele peste 8.50, luând în calcul și tezele, procentul acestor note n-a mai fost 53%. A fost 60%, lucru care ne-a arătat că tezele, într-adevăr, am înțeles lucrul acesta, nu au relevanța scontată”, potrivit oficialului. 

În privința notelor, acestea nu vor mai avea, potrivit surselor Edupedu.ro, un număr fix, în funcție de numărul de ore pe săptămână pentru disciplina respectivă, ci acest număr va fi stabilit de fiecare profesor.

Deciziile care urmează să fie anunțate vin pe fondul schimbării structurii anului școlar și trecerii de la semestre la „module de învățare”. Potrivit calendarului anului școlar 2022-2023, școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe.


3 comments
  1. Schimbările derutează și profesorii și elevii. Până ce va înțelege fiecare ce are de făcut, va fi haos. Acest haos îi va afecta grav în primul rând pe elevii din anii terminali. Ne putem aștepta ca rezultatele de la Evaluarea Națională și de la Bacalaureat să fie în primii ani, dezastruoase. Ar fi fost mult mai bine ca schimbarea să fie pusă în practică treptat, pentru a fi mai întâi testată, doar în câteva școli. Dacă se dovedește utilă, să fie extinsă, dacă nu, abandonată. Problema școlii românești nu constă în felul în care sunt programate vacanțele sau testările, ci în calitatea actului de predare!

  2. >>să i se lase profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei şi al clasei
    Haos, traktoristul o sa faca haos. Ar trebui sa-l opreasca cineva.

  3. Nu se impune un număr de note, dar evaluarea sa fie ritmică. Ce vrea să spună? În ritm de 2 note pe an o fi bine?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ghidul pentru Smart Lab-uri de 60.000 de euro, finanțate din PNRR, lansat în consultare publică. Liceele și școlile profesionale pot cumpăra zeci de dispozitive, ochelari de realitate virtuală, dar totul fără mentenanță

Un ghid al solicitantului pentru „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior”, finanțat prin Investiția 9, a fost lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației, pe edu.ro. Solicitanții…
Vezi articolul

Președintele Nicușor Dan, după ce 66% dintre români susțin că Nicolae Ceaușescu a fost un lider bun: Asta arată cât de ușor pot fi manipulate percepțiile atunci când statul nu investește suficient în educație istorică, civică și în comunicarea onestă cu cetățenii

Președintele României, Nicușor Dan, se declară „profund îngrijorat” de rezultatele sondajului prezentat de INSCOP și IICMER, potrivit căruia 66% dintre români consideră că Nicolae Ceaușescu a fost un lider bun.…
Vezi articolul

Când elevului i se dă o notă proastă, mai mult se demotivează și mai mult se adâncește în rana mentalității că nu poate și că nu e bun, spune profesorul Flavian Georgescu: Trebuie să știm că elevii au nevoie de reușite mici și dese

Profesorul Flavian Georgescu a declarat, referitor la cum poate fi crescută încrederea elevilor, că ei „au nevoie de reușite mici și dese”. „Dacă acum 30 de ani, unui elev i…
Vezi articolul

Alexandru Rafila, despre redeschiderea școlilor: Am propus să înceapă întâi cu studenții și elevii de liceu / E bine să nu depășim grupuri de 15 elevi într-o clasă, să fie decalate pauzele

Şeful Societăţii Române de Microbiologie, medicul Alexandru Rafila, spune că reluarea cursurilor în unităţile de învăţământ ar putea fi făcută “gradual”, potrivit G4Media.ro. Acesta a declarat că a propus, împreună…
Vezi articolul

OFICIAL Prevederea ca rectorii să poată rămâne în funcție până la 10 ani după vârsta de pensionare a fost eliminată din Metodologia alegerilor universitare. Nicio limitare explicită nu a fost pusă în loc

O prevedere din proiectul Metodologiei pentru alegerea structurilor și funcțiilor de conducere din universități, ce permitea ca rectorii să rămână în funcție până la 10 ani după vârsta de pensionare,…
Vezi articolul