Cîmpeanu, despre votarea directorilor de școli: Cel votat să demonstreze că merită să fie în corpul de experți, că are cunoștințe manageriale

5.540 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Educației adaugă noi detalii ideii lansate zilele acestea, prin care vrea ca directorii de școli să fie votați de profesorii titulari cu normă întreagă din școala respectivă. Sorin Cîmpeanu a explicat într-o declarație la Digi24 că “votul trebuie să fie dublat de un concurs” prin care cel votat trebuie să demonstreze “că are abilități manageriale”.

Sorin Cîmpeanu: Doresc să organizez concursuri pentru inspectorii școlari, apoi pentru directorii de școli. Concursuri în care criteriile de competență să fie cele care predomină, concursuri în care votul fiecărui cadru didactic titular cu normă întreaga dintr-o școală să conteze, pentru că într-o școală este mult mai probabil să cunoască performanța colegilor cei care zi de zi lucrează cu profesorii, decât un inspector general care, oricât de competent ar fi el, oricât de multă bună credință ar avea…

Moderator: Deci profesorii ar urma să-și voteze colegii ca să fie directori?

Sorin Cîmpeanu: În universități nu se întâmpla așa? Rectorul este ales prin votul întregii comunități academice.

Moderator: Dar v-ați gândit și la varianta în care toți colegii o să voteze pe toți, ca nu cumva cineva să rămână la urmă?

Sorin Cîmpeanu: Nu, când îți alegi directorul nu poți să-i votezi pe toți. Am dat exemplu când îți votezi directorul. Dar dublat de un concurs prin care cel votat să demonstreze că merită să fie în corpul de experți, că are cunoștințe manageriale. Astfel de criterii transparente și elocvente, de criterii obiective sunt convins că se pot găsi. Important este să le agreem (sic!) cu toții”

Reamintim că marți seara Sorin Cîmpeanu a declarat că va lupta “cât poate de eficient” pentru a impune, politic, un sistem de alegere a directorilor din școli prin votul profesorilor titulari cu normă întreagă din acea școală.

“Vă anunț că voi lupta cât pot de eficient ca alegerea unui director de școală să se facă pe baza deciziei votului profesorilor titulari din școala respectivă, care au normă întreagă. Cei care au normă fragmentată nu știu în care școală să voteze, e mai complicat. Dar cu siguranță cei care au normă în școală au o un ascendent și au o influență unii asupra altora și cu siguranță vor știi cum să aleagă un manager. Ăsta este sistemul cel mai corect prin care un profesor într-o școală își alege liderul.

Cred că numărul greșelilor va fi mult mai mic dacă vom reuși să impunem, politic desigur, acest sistem”, a spus Cîmpeanu.

Foto: gov.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii
  1. Da ,sunt plictisit de vesnicii postaci ,cei mereu nemultumiti si posesori de solutii salvatoare,nemultumitii de serviciu….
    Ministrul a inceput destul de bine,se exprima bine,idee excelenta…..are indicii clare din cloaca actuala…..

  2. Încă o anomalie! Mă întreb de unde le vin ideile astea tâmpite? Oare vor vota „colegii” un om corect și competent care va aplica legea în cazul în care nu se duc la ore și nu-și fac treaba? Sau mai degrabă vor vota oameni delăsători și slabi care să le permită să facă ce vor și cum vor? S-o fi gândit geniul ăsta pustiu la această problemă?

  3. Deci cum va ajunge cineva director in viziunea acestui geniu al managementului si logicii? Intai e votat si dupa aia da concurs? Sau intai da concurs si dupa aia e votat?

  4. în nici o organizație din lumea normală nu își aleg angajații directorul, ceea ce se întâmplă în universități la noi e anormal, de aceea ajung rectori/decani toți aia care promit unei găști tot felul de chestii fără să aibe nici o performanță reală stiintifică, de aia univ noastre sunt praf.

  5. De ce doar profesorii titulari cu norma intreaga sa voteze? cei tilulari cu jumatate de norma sau chiar mai mult 0nu au dreptul? nedidacticul si didacticul auxiliar nu au si ei un cuvant de spus? de ce ???? un director lucreaza mult mai mult cu auxiliarul decat cu profesorii…. Trist ca sunt dati mereu la o parte….

  6. Profesorii sunt mult prea obisnuiti cu compromisurile incat sa fie corecti…il vor alege pe cel pe care il pot santaja mai bine. Exercitiul ,,democratic“ n-are rost cu oameni care iau bani si cadouri de pe la parinti, care dau la randul lor mai departe pt a obtine trecere la minister, inspectorat, etc. Scoala romaneasca e atat de praf, incat a fost cu putinta anisie. Stiti ce subiecte s-au dat la concursul pt directori cu care atata se lauda anisie? Subiecte pt retarzi. De asta a si fost o generatie de ,,directori“…numai unul si unul. Asadar, teoretic, planul d-lui ministru e perfect, directorul ar fi si lider si manager. In practica insa, vom avea din nou prin scoli niste japite care manevreaza spagi…desigur alese ,,in unanimitate“. O propunere viabila ar fi probabil aceea a unui concurs national real si transparent, la care sa participe orice profesor care crede ca-si poate asuma raspunderea in contextul dezastrului actual de prin scoli.

  7. Este o idee foarte buna, insa in mediul rural in acest fel vor vota invatatoarele si educatoarele si maxim 2-3 profesori. Trebuie sa facem o diferentiere.In mediul rural sa fie 1/2 de norma criteriul de votare.
    In alta ordine de idei, porcaria de membru in corpul de experti(stim ce aiurea se obtine si pe ce criterii) trebuie eliminata si inlocuita cu o formare adecvata, centrata pe leadership si management in timpul mandatului de 4 ani.

    1. Eu spun ca examen fara interviu 70 la suta. Si 30 la suta impartit: CA si CP. Echitabil, transparent si posibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Sănătății, întrebat despre posibila redeschidere graduală a școlilor: Se analizează permanent / Care e soluția pentru ca elevii să revină la școală? Să scadă numărul de infectări

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a spus miercuri, întrebat în legătură cu informațiile privind posibila redeschidere graduală a grădinițelor și școlilor, că “se analizează permanent (…) fiecare componentă care ține de…
Vezi articolul