Cinci studenți români au câștigat medalia de argint de la competiția „Thales TechChallenge”

176 de vizualizări
Sursă foto: Pixabay
Cinci studenți români au câștigat medalia de argint la competiția „Thales TechChallenge” cu un proiect „verde” care presupune crearea unor stații de încărcare independente de rețeaua electrică, folosind sateliți plasați pe orbită, se arată într-un comunicat de presă.

Teodora Moraru, Diana Mihai, Diana Popescu, Ionuț Oțelea și George Prodan sunt tinerii care au format echipa 3psilon. Soluția studenților români presupune folosirea luminii solare, iar energia astfel colectată poate alimenta rețelele orașelor, dar și mașinile electrice, prin intermediul punctelor de încărcare ce pot fi plasate pe autostrăzi.

În total, 380 de echipe de la 200 de universități, din 9 țări, au participat la competiția „Thales TechChallenge”. 2.000 de studenți s-au înregistrat pe platformă și, într-o primă etapă, au fost asistați de 60 de experți Thales. Ulterior, au fost selectate 9 echipe, câte una din fiecare țară participantă. Fiecare echipă și-a prezentat și explicat proiectul printr-un film de 3 minute, care a fost analizat de un juriu internațional pe baza următoarelor criterii: inovare, importanță și prioritate, relevanță, fezabilitate, impact, claritate, calitate.

Pe tot parcursul competiției, echipa 3psilon a fost coordonată de un mentor din cadrul Thales.

„Thales TechChallenge a fost ceva nou și pentru mine, din perspectiva unei competiții. Nu știam nimic despre proiect, dar imediat ce am cunoscut echipa 3psilon – care a reprezentat România – mi-am dat seama ce idee strălucită stă la baza proiectului. Mi-am folosit experința pentru a-i ajuta cu sfaturi și pentru a-i ghida pe parcursul competiției. Am fost impresionat de entuziasmul și de implicarea de care au dat dovadă, dar și de cunoștințele lor de electronică și fizică. Mă bucur că efortul lor a fost răsplătit, mai ales că Thales TechChallenge a fost o competiție puternică în care echipele au prezentat proiecte cu adevărat inovatoare”, a declarat Cristian Micu, mentorul echipei 3psilon.

Medalia de argint obținută în competiția Thales TechChallenge le garantează celor cinci studenți stagii de pregătire și perfecționare, anul viitor, în cadrul Centrului de Excelență în Inginerie Thales din București.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Istoricul Oliver Jens Schmitt: AUR amestecă antisemitismul cu elemente ale naționalismului ceaușist / Naționalismul și suveranismul AUR pun în pericol securitatea României într-o perioadă de agresiune rusească

Istoricul elvețian Oliver Jens Schmitt, specializat în fascismul din Europa de Est, arată într-un interviu pentru G4Media că AUR utilizează discursul antisemit și negaționist cu elemente ale naționalismului ceaușist pentru…
Vezi articolul

Din acest an, Universitatea Națională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din București oferă gratuit biciclete studenților săi. Prioritate au cei care stau la cămin, au bursă socială și nu dețin mașină personală

Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din Bucureşti (UNATC) a cumpărat la finalul anului trecut 60 de biciclete pentru studenţii săi, informează Agerpres. Acest prim lot va…
Vezi articolul

DOCUMENT Ordonanța „mătură” adună peste 4 milioane de lei, doar în județul Argeș / Majoritatea banilor sunt de la bugetele instituțiilor de învățământ: bani necheltuiți de burse sau din programul laptele și cornul

Ordonanța de Urgență de tip „mătură” dată de Guvernul Ciolacu, prin care Consiliile județene sunt obligate să restituie banii necheltuiți care fuseseră prevăzuți la început de an, strânge de la…
Vezi articolul

Ore remediale 2025-2026. Directoare de colegiu: Cred că suntem puțin într-o neconcordanță cu planurile-cadru care, totuși, ne spun că avem un maxim de 21 de ore pe săptămână, pentru copiii din învățământul primar

Carmen Tică, directoarea Colegiului Național Pedagogic „Elena Cuza” din București, a vorbit despre cele două ore obligatorii de activitate remedială pentru învățători și despre prevederile planurilor-cadru pentru învățământul primar. „Cred că…
Vezi articolul