Învățământul artistic în timpul pandemiei. Mărturia unei profesoare: “Se îmbolnăvesc profesorii de instrument pentru că lecțiile individuale nu se pot desfășura cu mască”

3.608 vizualizări
Învățământul artistic
Ioana Turcu / Foto: Facebook Ioana Turcu
Profesori din învățământul vocațional cer o reglementare în acest domeniu, pentru desfășurarea orelor online. “Are cineva vreun interes să afle că se îmbolnăvesc profesorii de instrument pentru că lecțiile individuale nu se pot desfășura cu masca și respectând măsurile de protecție?”, întreabă Ioana Turcu, care predă la Colegiul Național de Muzică “George Enescu” din București.

Profesoara acuză că “toată lumea discută despre educație. Toată lumea știe ce trebuie făcut, desfăcut, reformat, deformat etc… Toată lumea are o opinie. Se fac planuri, se trimit ordine, se dezbat soluții de optimizare. Nimeni, dar absolut nimeni nu pomenește ceva despre învățământul vocațional.” 

Textul integral semnat de Ioana Turcu și publicat pe pagina sa de Facebook:

Toată lumea discută despre educație. Toată lumea știe ce trebuie făcut, desfăcut, reformat, deformat etc… Toată lumea are o opinie. Se fac planuri, se trimit ordine, se dezbat soluții de optimizare. 

Nimeni, dar absolut nimeni nu pomenește ceva despre învățământul vocațional. Chiar nu prezintă interes. Are cineva vreun interes să afle că se îmbolnăvesc profesorii de instrument pentru că lecțiile individuale nu se pot desfășura cu masca și respectând măsurile de protecție? Nu! 

Are cineva intenția să reglementeze cumva predarea exclusiv online pentru aceste discipline? Nu! 

Doamna ministru s-a exprimat doar despre orele de educație muzicală, să se renunțe la cântat și să se facă audiții. Minunat! 

Dar noi, cei care predăm instrumente muzicale, ce să facem? Printre atâtea probleme cu care se confruntă acum sistemul educațional e greu de presupus că se va mai gândi cineva la noi. Nu s-au gândit nici înainte de pandemie, ne-au lăsat 30 de ani la mâna unor impostori și a unor mafioți al căror unic interes au fost olimpiadele și titularizările (vile, mașini, plicul și taxele de mii de euro cerute pentru premii și posturi). 

Toată lumea știa ce se întâmplă și nimeni nu a protestat, i-ați lăsat să facă ce au vrut, să-și bată joc de tot ce le-a stat în calea interesului personal. Acum am rămas tot la mâna lor. Când viețile ne sunt în pericol. Și acum tăcem?”

Profesoara acuză că “toată lumea discută despre educație. Toată lumea știe ce trebuie făcut, desfăcut, reformat, deformat etc… Toată lumea are o opinie. Se fac planuri, se trimit ordine, se dezbat soluții de optimizare. Nimeni, dar absolut nimeni nu pomenește ceva despre învățământul vocațional”. 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii
  1. Nu avem o platformă pe care să lucrăm on-line.Pe ZOOM etc sunetele muzicale sunt bruiate de peogram.Am ajuns pe Skype,Whatsapp,unde calitatea sunetului este mai acceptabilă.Tabletele,pe care au primit elevii,nu conțin aceste aplicații și nici nu pot fi descărcate(descărcările sunt blocate de Administrator,care nu este elevul).Nu ne-a întrebat nimeni despre acest subiect.

  2. Sunt profesor de instrument, deci, în mijlocul problemei. Ca replică la cele spuse doamna profesoară: orele de instrument, care se desfășoară fizic, cu 1 elev și 1 profesor, sunt, după părerea mea cele care pot rezolva cel mai ușor problema măsurilor de prevenție. Cu excepția instrumentelor de suflat, atât elevul, cât și profesorul poartă mască, se dezinfectează mâinile fiecărui elev, se dezinfectează claviatura după fiecare oră. În funcție de vârsta și nivelul de avansare ale elevului, se poate păstra și distanța.
    Într-adevăr, formarea competențelor (ca să folosesc un termen atât de îndrăgit de unii) specifice disciplinei este o imposibilitate în mediul online. Este vorba de deprinderi și automatisme pentru care este necesară prezența fizică. Ceea ce subliniază colega, cu tot respectul, nu va duce decât la desființarea învățământului artistic – de multă vreme se caută motive pentru „expedierea” acestuia în mediul privat. Dacă se întâmplă așa ceva, se va duce de râpă egalitatea de șanse!
    Concluzie: nu trebuie să ne plângem de dificultatea păstrării măsurilor de prevenție a infecției cu Sars-cov2; dimpotrivă, trebuie să milităm pentru păstrarea învățământului artistic de specialitate în formă fizică, față în față. În cel mai rău caz, accept că ar trebui întreruptă, doar temporar, activitatea fizică cu elevii navetiști, care folosesc diverse mijloace de transport în comun.

  3. Buna ziua, va scriu ca parinte al unui copil de cl I, care se afla in primul an de studiu, ne aflam in scenariul rosu ( din perioada alegerilor+ 2 zile de sistare a cursurilor pt ca in oras s-a intrerupt apa + vacanta + in prezent 1 sapt de ore on line, care se prelungeste si sapt viitoare si probabil si mai mult). E f greu pt copil sa inteleaga ce are de facut, noroc ca mai inteleg eu despre ce este vorba … anul acesta e o bataie de joc pt copiii cu orele de instrument on line. Nu va iesi nimic, copilul pierde baza invatarii si va prinde si ostilitate fata de invatarea instrumentului. Plus ca nu am cum sa-i asez telefonul pt ca profesorul sa-i poata vedea clapele si instrumentul, la care se adauga si efortul meu personal de a cumpara pian, de a-i gasi un loc in casa, de a ne adapta la aceste conditii!

  4. Copilul meu este la o scoala de arta, iar pianul se desfasoara cu masca. Nu s-a intamplat nimic pana acum, desi la dna profesoara se perinda zilnic cel putin 8 copii. Mi se pare o lamentare si o victimizare. Iar faptul ca invatamantul este pe mana unor impostori este fix din vina (inclusiv) a profesorilor, care au permis sa fie condusi 30 de ani de impostori. Orice sistem trebuie modificat din interior, intrucat rezistenta la schimbare face imposibila orice interventie externa.
    Asadar, dna profesoara, facem si noi ceva sau doar ne inflamam?
    Multumesc si multa sanatate!

  5. Felicitari D-na profesoara… In sfarsit cineva care are curaj sa le dea peste nas “ticalosilor” care s-au perindat prin minister si care chipurile s-au ocupat sau “cica” se ocupa de vocational muzical… cam aceeasi “smecheri” care isi bat joc de tot in plina cardasie cu asa zisele sindicate… nimeni nu va face nimic pentru ca is mana in mana si in stilul “cine-i orb surd si tace traieste o mie de ani in pace” vor duce la pierzanie acest segment educational artistic atat de important…

  6. Așa este, orele online pentru școlile vocaționale sunt un dezastru. E foarte diferit față de alte materii, presupune echipament performant atât pentru profesori cât și pentru elevi și aici vorbesc de faptul că trebuie să ai legătură internet care să funcționeze în timp real, microfoane performante etc. Unii profesori au investit în aparatură dar trebuie să fie la același nivel și din celălalt capăt al firului altfel efortul este degeaba. În plus, nu va da niciodată același randament ca și orele față în față.

    1. Aveți perfectă dreptate! Atât timp cât nu văd claviatura și mâna elevului, iar sunetul are întârziere de câteva secunde, de ambele părți, ora online este absolut ineficientă! Plus că, la vârste mici, elevii încă nu au formate automatismele necesare, nici pentru execuție, nici pentru citirea notelor, nici pentru studiu… Nu mai vorbim de interpretare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Simona Cristea, replică în scandalul examenelor cu subiecte identice, în care este cercetată disciplinar: „Nu există nicio prevedere care să interzică repetarea subiectelor de la o sesiune la alta”

„Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta”, spune profesoara Simona Cristea de la Facultatea…
Vezi articolul