Clasamentul universităților românești în funcție de predare, cercetare, venituri din industrie – potrivit rankingului universităților din țările emergente THE 2020, dominat de China și Rusia

10.841 de vizualizări
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este instituția de învățământ superior din România cu cea mai înaltă poziție în clasamentul pe 2020 al universităților din țările cu economie emergentă și singura aflată în jumătatea superioară a acestuia. Clasamentul Times Higher Education a fost dat publicității săptămâna aceasta. Următoarele cel mai bine clasate universități românesti sunt ASE București, A.I. Cuza – Iași și Universitatea din București. Ordinea instituțiilor românești diferă, însă, în funcție de indicatori. Vezi cum se poziționează ele, după principalii parametri luați în considerare în evaluarea THE 2020.

Clasamentul “Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2020” ia în calcul doar instituții de învățământ superior din țările cu economii emergente. În total, sunt listate 533 de universități din 4 de țări și regiuni. Sunt luați în considerare aceiași indicatori de performanță folosiți în clasamentul mondial al universităților, publicat de Times Higher Education – inclusiv activitatea de predare, cercetarea, activitățile internaționale, transferul de cunoștințe către mediul economic.

  • Topul este dominat de China (81 de universități, inclusiv primele 4), Rusia, Taiwan și Africa de Sud. Din punct de vedere al numărului de instituții listate, India este a doua țară după China (56 de instituții), urmată de Brazilia cu 46.

Din România, Universitatea Babeș-Bolyai este singura clasată în jumătatea superioară a clasamentului, figurând pe locurile 201-250.

Următoarea clasată, Academia de Studii Economice București, ocupă un loc în intervalul 251-300.

În intervalul 401-500 apar Universitatea A.I. Cuza, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara.

În segmentul 501+ apare Universitatea Politehnică din Timișoara.

După principalii indicatori:
  • activități de predare: Pe primul loc e Universitatea din București, urmată de Universitatea de Vest – Timișoara și Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa
  • cercetare: pe primul loc este Universitatea Babeș-Bolyai, urmată de Universitatea A.I. Cuza și Universitatea din București
  • perspectivă internațională: Universitatea Babeș-Bolyai, urmată de Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa și de Universitatea A.I. Cuza
  • venituri din industrie: Universitatea din București, urmată de Universitatea Politehnică Timișoara și Universitatea de Vest Timișoara
  • citări: ASE București, urmată de UBB Cluj-Napoca și Universitatea Politehnică din Timișoara
Top 10 universități din țările cu economie emergentă (Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2020):

Vezi aici integral Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2020
Poziția universităților din România, în clasamentul general al țărilor emergente THE 2020:

 

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul

Testarea aleatorie a populației, pe un eșantion reprezentativ, este esențială în combaterea pandemiei Covid-19 și protejarea societății și a economiei – profesori de la London School of Economics

Doi profesori de la London School of Economics (LSE) se alătură vocilor care insistă că testarea aleatorie a populației, pe un eșantion reprezentativ și indiferent de existența simptomelor, este sențială…
Vezi articolul

Radu Gologan, despre închiderea școlilor: În preuniversitar nu este atât de important ce faci, ci cum înveți să gândești / Trebuia să li se pună părinților la dispoziție măcar minimul necesar să-i învețe pe copii să citească, să scrie, în mediile defavorizate

“Mai ales la politicieni, vedem că problema se pune în următorii termeni: dar cum o să recupereze materia? cum o să ajungă în viață fără capitolul de derivate de ordin…
Vezi articolul

Meseria de profesor, din ce în ce mai puțin atractivă chiar și în statele europene dezvoltate. Într-o criză de profesori, în Franța Senatul a lansat un raport care analizează perspectivele europene / Printre concluzii, faptul că măririle salariale nu sunt de ajuns

În contextul în care autoritățile din Franța și-au dat seama că din ce în ce mai puțini tineri doresc să intre în învățământ, Senatul francez a publicat luna aceasta un…
Vezi articolul

VIDEO Mircea Miclea, despre obezitatea informațională: Cum ne împinge un vechi mecanism al creierului să stăm cu orele pe internet “de-a moaca” și care este cheia de a rezolva problema

Creierul uman reacționează atunci când găsește o informație pe net – “recompensează” de fiecare dată mecanismul funcțional și vechi al curiozității prin dopamine, spune psihologul și profesorul universitar Mircea Miclea.…
Vezi articolul