Comisia Europeană pregătește noul Plan de acțiune pentru educație digitală. A început consultarea publică pe tema experiențelor cauzate de criza coronavirusului în învățământ

3.676 de vizualizări
Comisarul pentru Educație Mariya Gabriel – Sursa: Facebook
Comisia Europeană a lansat, joi, o consultare publică deschisă la nivelul Uniunii, pentru a se folosi de experiența căpătată în timpul crizei provocate de noul coronavirus, experiență pe care să o includă în viitorul său Plan de acțiune pentru educația digitală. Consultarea, afirmă comisia, îi va permite să “tragă învățăminte” din ceea ce s-a întâmplat în ultimele luni – închiderea școlilor și universităților și mutarea masivă a activității la distanță și online. Aceste învățăminte vor “sta la baza propunerilor pentru planul de acțiune, care va avea o importanță deosebită în perioada de redresare de după Covid-19”, potrivit unui comunicat de presă.

Consultarea publică urmărește să colecteze opiniile tuturor cetățenilor, instituțiilor și organizațiilor din sectoarele public și privat care doresc să își facă cunoscute punctele de vedere și experiențele dobândite în urma acestei crize fără precedent, precum și viziunea despre educația digitală în Europa.

Consultarea va fi disponibilă în toate limbile oficiale ale UE și se va desfășura până la 4 septembrie. Procesul va fi completat cu o serie de evenimente de informare on-line desfășurate în cursul verii, prin care să se colecteze și alte opinii despre educația digitală și experiența dobândită în urma crizei de COVID-19.

Comisia Europeană va prezenta în septembrie 2020 un nou Plan de acțiune pentru educația digitală, descris drept un instrument esențial în procesul de redresare după criza de COVID-19, care va lua în considerare lecțiile învățate din aceasta și va reflecta viziunea pe termen lung legată de educația digitală europeană.

Ce spun oficialii UE despre această consultare

Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă pentru o Europă pregătită pentru era digitală:

  • „Criza provocată de coronavirus ne-a pus pe mulți dintre noi la încercare. Părinții, profesorii și studenții au trebuit cu toții, fără niciun preaviz, să treacă rapid la e-learning. Această consultare publică deschisă le va da ocazia tuturor să ne vorbească despre provocările cu care s-au confruntat, dar și despre ce au învățat și soluțiile pe care le-au găsit. A fost un proces de învățare abrupt, în timp real și dorim să aflăm mai multe despre cum a fost resimțit. Planul de acțiune pentru educația digitală va porni de la aceste lecții pentru a propune o viziune europeană coerentă și bine adaptată și o serie de acțiuni cu impact pentru educația digitală.”

Margaritis Schinas, vicepreședintele CE pentru promovarea modului de viață european:

  • „Criza a amplificat inegalitățile socioeconomice existente și a scos în evidență discrepanțe legate de educația digitală care trebuie tratate urgent. Consultarea publică referitoare la noul Plan de acțiune pentru educația digitală le oferă cetățenilor posibilitatea de a-și împărtăși opiniile și experiențele, dar și de a contura agenda europeană pentru educație digitală.”

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret:

  • „Din cauza pandemiei de COVID-19, am asistat la cea mai puternică perturbare a educației și formării din istoria recentă a Europei. Au fost afectați 100 de milioane de studenți, de profesori și de membri ai personalului din învățământ din întreaga lume, iar mulți dintre aceștia au recurs la educația digitală pentru a putea continua anul universitar. Mulți dintre ei au folosit acum pentru prima dată numai tehnologii digitale pentru a preda și a învăța. Prin această consultare publică, am dori să înțelegem toate aceste experiențe și să învățăm din ele. (…)”
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

București: 8.307 elevi din învățământul de stat și 219 din privat nu au dispozitive pentru învățarea online. Manea: Am rugat primăriile să achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională și să doteze laboratoare multimedia

În București, 8.307 elevi din învățământul de stat (3,6%) și 219 din învățământul particular (adică 1,17%) nu au dispozitive pentru învățarea online, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar adjunct Maria…
Vezi articolul