Comisia Europeană pregătește noul Plan de acțiune pentru educație digitală. A început consultarea publică pe tema experiențelor cauzate de criza coronavirusului în învățământ

3.717 vizualizări
Comisarul pentru Educație Mariya Gabriel – Sursa: Facebook
Comisia Europeană a lansat, joi, o consultare publică deschisă la nivelul Uniunii, pentru a se folosi de experiența căpătată în timpul crizei provocate de noul coronavirus, experiență pe care să o includă în viitorul său Plan de acțiune pentru educația digitală. Consultarea, afirmă comisia, îi va permite să “tragă învățăminte” din ceea ce s-a întâmplat în ultimele luni – închiderea școlilor și universităților și mutarea masivă a activității la distanță și online. Aceste învățăminte vor “sta la baza propunerilor pentru planul de acțiune, care va avea o importanță deosebită în perioada de redresare de după Covid-19”, potrivit unui comunicat de presă.

Consultarea publică urmărește să colecteze opiniile tuturor cetățenilor, instituțiilor și organizațiilor din sectoarele public și privat care doresc să își facă cunoscute punctele de vedere și experiențele dobândite în urma acestei crize fără precedent, precum și viziunea despre educația digitală în Europa.

Consultarea va fi disponibilă în toate limbile oficiale ale UE și se va desfășura până la 4 septembrie. Procesul va fi completat cu o serie de evenimente de informare on-line desfășurate în cursul verii, prin care să se colecteze și alte opinii despre educația digitală și experiența dobândită în urma crizei de COVID-19.

Comisia Europeană va prezenta în septembrie 2020 un nou Plan de acțiune pentru educația digitală, descris drept un instrument esențial în procesul de redresare după criza de COVID-19, care va lua în considerare lecțiile învățate din aceasta și va reflecta viziunea pe termen lung legată de educația digitală europeană.

Ce spun oficialii UE despre această consultare

Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă pentru o Europă pregătită pentru era digitală:

  • „Criza provocată de coronavirus ne-a pus pe mulți dintre noi la încercare. Părinții, profesorii și studenții au trebuit cu toții, fără niciun preaviz, să treacă rapid la e-learning. Această consultare publică deschisă le va da ocazia tuturor să ne vorbească despre provocările cu care s-au confruntat, dar și despre ce au învățat și soluțiile pe care le-au găsit. A fost un proces de învățare abrupt, în timp real și dorim să aflăm mai multe despre cum a fost resimțit. Planul de acțiune pentru educația digitală va porni de la aceste lecții pentru a propune o viziune europeană coerentă și bine adaptată și o serie de acțiuni cu impact pentru educația digitală.”

Margaritis Schinas, vicepreședintele CE pentru promovarea modului de viață european:

  • „Criza a amplificat inegalitățile socioeconomice existente și a scos în evidență discrepanțe legate de educația digitală care trebuie tratate urgent. Consultarea publică referitoare la noul Plan de acțiune pentru educația digitală le oferă cetățenilor posibilitatea de a-și împărtăși opiniile și experiențele, dar și de a contura agenda europeană pentru educație digitală.”

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret:

  • „Din cauza pandemiei de COVID-19, am asistat la cea mai puternică perturbare a educației și formării din istoria recentă a Europei. Au fost afectați 100 de milioane de studenți, de profesori și de membri ai personalului din învățământ din întreaga lume, iar mulți dintre aceștia au recurs la educația digitală pentru a putea continua anul universitar. Mulți dintre ei au folosit acum pentru prima dată numai tehnologii digitale pentru a preda și a învăța. Prin această consultare publică, am dori să înțelegem toate aceste experiențe și să învățăm din ele. (…)”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Săptămâna Matematicii în școlile din Franța. Explorarea orașului cu ajutorul calculelor, jocuri, întâlniri cu matematicieni pentru elevii de gimnaziu din Republică, conferințe și videoclipuri suport pentru profesori

Toți elevii din Franța au luat parte la activități speciale, între 6 și 15 martie, în programul național ”Săptămâna Matematicii” care s-a desfășurat în școlile din Franța, ca acțiune a…
Vezi articolul

Marilen Pirtea, despre acuzațiile de plagiat aduse lui Bode: Lucrurile cu cât trenează mai mult cu atât fac rău tuturor, inclusiv României în acest context legat de Schengen. Forurile abilitate să îşi facă datoria. Avem și în România acea legislaţie care spune că un om este nevinovat până când un for abilitat îi declară vinovăţia

Deputatul Marilen Pirtea (PNL), care este și rector al Universităţii de Vest din Timişoara, a declarat joi, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, că lucrurile trebuie clarificate…
Vezi articolul

EXCLUSIV Laboratoarele rămân în continuare inaccesibile pentru elevi, care vor face ore doar în clasele lor – proiect de ordin comun. Pauzele rămân decalate, la fel și venirea la școală / Nu mai este obligatorie spălarea cu jet a băncilor din curte

Printre noutățile acestui an școlar se numără lipsa prevederii marcării circuitelor din interiorul școlilor, fiind trecută doar „stabilirea circuitelor funcționale”, se arată într-un draft al Ordinului comun al ministerelor Educației…
Vezi articolul

Ministerul Agriculturii poate finanța manualele școlare pentru liceele cu profil agricol, potrivit proiectului legii educației prezentat Guvernului / Actualele manuale și programele școlare agricole sunt din anii ’80

O modificare legată de finanțarea manualelor școlare din liceele agricole este prevăzută în proiectele legilor Educației, în varianta prezentată Guvernului. Potrivit documentului, Ministerul Agriculturii poate finanța manualele pentru liceele agricole.…
Vezi articolul