Competențele financiare ale copiilor din medii dezavantajate sunt “cu ani în urma” celor dobândite de copiii avantajați – studiu

181 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii de 15 ani are provin din mediii dezavantajate socio-economic manifestă competențe financiare similare copiilor de 11 ani din medii avantajate, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la University College London (UCL). Potrivit autorilor studiului, este profund îngrijorător că pare să existe o diferență semnificativă în privința cunoștințelor financiare ale copiilor, care tinde să apară la vârste mici.

Potrivit Profesorului John Jerrim de la Institutul pentru Educație al UCL, care a coordonat cercetarea, “studiul nostru demonstrează că abilitățile financiare ale copiilor dezavantajați care sunt pe punctul să termine învățământul secundar sunt similare celor pe care copiii avantajați le au în momentul când intră în învățământul secundar”.

“De exemplu, la vârsta de 17 ani, există o diferență medie de 14 puncte între grupurile socio-economice, în clasamentul competențelor financiare. O diferență similară apare la vârsta de 13 ani, ceea ce semnalează că, în ceea ce privește competențele financiare, cauzele primare ale inegalităților se fac simțite încă dinaintea intrării în învățământul secundar”, arată specialistul citat.

  • Studiul a fost realizat pe un grup de peste 3.700 de elevi și a inclus un chestionar cu întrebări pe teme precum dobânzile, inflația, cheltuielile, economiile, taxele.

Între altele, studiul a arătat că, în rândul elevilor ce provin din familii sărace, aproximativ 33% dintre elevi cu vârste de 11-17 ani nu au putut calcula câți bani ar urma să aibă în contul de economii, la o anumită rată a dobânzii, pe când în rândul copiilor avantajați doar 14% nu au putut face calculul.

Cercetătorii au încercat să afle și cum discută părinții și copiii pe teme legate de bani și au constatat mici diferențe între grupuri socio-economice, din punct de vedere al dorinței părinților de a-i învăța pe copii astfel de lucruri, dar diferențe considerabile în privința încrederii părinților că vor putea să le explice în mod adecvat copiilor chestiuni financiare. Astfel, părinții din medii avantajate tind să aibă mai multă încredere în privința felului cum îi educă pe copii să-și administreze banii, dar și în privința capacității lor de a-i influența pe copii în ceea ce privește modul cum aceștia se vor raporta la bani pe termen lung.

  • Iar copiii din medii avantajate au declarat într-un procent mai mare decât cei din medii dezavantajate că pot să estimeze rapid restul primit la cumpărături (67% vs 54%), că au primit lecții de economisire (43% vs 28%) sau că știu clar diferența între “am nevoie” și “vreau” (36% vs 27%).

1 comment
  1. Nah, stiti cum e: cand nu ai ce, nu stii sa-i numeri. 0x0=0 La ce sa mai socoti degeaba cand stii ca oricat nimic ai aduna cu nimic si inmulti si imparti tot nimic da?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Radu Szekely, consilierul ministrului Educației: S-a luat hotărârea ca școala să înceapă de acum înainte în prima zi de luni a lunii septembrie / În mod normal, media semestrială nu are o justificare pedagogică

Potrivit noii structuri a anului școlar, publicată deja în Monitorul Oficial la începutul acestei luni, școala va începe în prima zi de luni a lunii septembrie, a declarat consilierul ministrului…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu se contrazice și îi acuză de politicianism pe cei care critică eliminarea burselor sociale de 200 de lei pentru liceenii din sate care învață în altă localitate, pe care tot ministrul le-a introdus la începutul anului / Atunci prezenta cu aplomb faptul că bursa nu este condiționată de venit / Niciun cuvânt despre cum 180.000 de elevi de clasa a V-a nu mai pot primi burse de merit

Ministrul Educației nu mai este de acord cu el însuși și cu măsura propusă în urmă cu 9 luni, când a introdus bursele sociale și pentru liceenii din mediul rural…
Vezi articolul