Consiliul Elevilor: „România Educată” nu mai reprezintă o prioritate pentru guvernanți

363 de vizualizări
Foto: CNE
„România Educată” nu mai reprezintă o prioritate pentru guvernanți, potrivit unui comunicat al Consiliului Național al Elevilor. Organizația critică astfel amânarea până în iunie 2022 a prezentării în Guvern a unui pachet legislativ pentru educație bazat pe raportul prezidențial. Edupedu.ro a scris ieri despre aprobarea în Guvern a unui memorandum cu noul termen.

Reprezentanții elevilor susțin că într-o ședință care a avut loc la Ministerul Educației, săptămâna trecută, oficialii „nu au putut oferi un răspuns concret atunci când reprezentanții societății civile au solicitat informații referitoare la statusul în care se află procesul de redactare al actului normativ”.

Redăm comunicatul elevilor:

„În data de 23 februarie 2022, Guvernul României a dezbătut un memorandum prin care modifică termenul-limită pentru finalizarea pachetului legislativ aferent proiectului „România Educată”, introducând o a treia amânare și stabilind astfel că Ministerul Educației ar trebui să finalizeze un draft al noii Legi a educației până în luna iunie 2022, lună la sfârșitul căreia Parlamentul României va încheia prima sesiune parlamentară din acest an. Mai mult decât atât, în cadrul unei ședințe a Comisiei de Dialog Social organizată în data de 22 februarie 2022, reprezentanții Ministerului Educației nu au putut oferi un răspuns concret atunci când reprezentanții societății civile au solicitat informații referitoare la statusul în care se află procesul de redactare al actului normativ.

Consiliul Național al Elevilor condamnă cu fermitate atitudinea lipsită de asumare și responsabilitate cu care guvernanții tratează implementarea proiectului „România Educată”, un proiect de reformă care, odată implementat în mod corect, ar putea aduce o adevărată schimbare de paradigmă în sistemul de învățământ din România. În acest sens, tragem un semnal de alarmă cu privire la faptul că ultima întâlnire a Comitetului interministerial pentru implementarea programului a avut loc în luna septembrie 2021, iar de atunci subiectul nu a fost adus decât tangențial pe agenda publică, partenerii de dialog social nefiind consultați absolut deloc cu privire la principalele direcțiile de acțiune de la care noua Lege ar trebui să pornească.

În acest sens, elevii reprezentanți solicită Guvernului României, prin Ministerul Educației, să urgenteze procesul de elaborare a pachetului legislativ și să demareze, în cel mai scurt timp posibil, consultările cu partenerii de dialog social, pentru a stabili principiile care ar trebui să guverneze sistemul de învățământ din România. De asemenea, punem accent pe necesitatea urgentării procesului de elaborare al proiectului de act normativ și pe nevoia implicării reprezentanților elevilor, părinților și profesorilor în întregul proces de elaborare a acestuia, astfel încât modificările aduse să răspundă cu adevărat nevoilor reale din teritoriu.

Ne aflăm în fața unei oportunități a cărei importanță guvernanții nu par a o înțelege – posibilitatea implementării unei reforme reale și de substanță în sistemul învățământ din România și în modul în care acesta este organizat. Reforma este una mult așteptată, iar în cazul în care autoritățile centrale nu vor face nici acum, în cel de-al doisprezecelea ceas, pași spre atingerea obiectivelor pe care și le-au asumat, riscăm să vedem cum eforturile depuse de către toți cei implicați în elaborarea proiectului „România Educată” vor fi, de fapt, în zadar, a declarat Robert Avram, președintele interimar al Consiliului Național al Elevilor.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Gabriela Glăvan, despre studenții care nu mai citesc cărți: Un veac de singurătate a fost citit de 5 studenți din 140. Timp de 12 ani, și la școală, și acasă au văzut cam același lucru: că se poate și fără să citești, contează să iei bacul, să intri, să treci, să iei o diplomă. Am obosit și mă macină deznădejdea

Gabriela Glăvan, lector universitar la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie din cadrul Universității de Vest Timișoara, remarcă într-o postare pe Facebook că din ce în ce mai puțini studenți…
Vezi articolul

Părinții să participe obligatoriu la ședințe cu elevii și profesorii înainte de etapa națională – proiect regulament olimpiade 2026 / Elevii care încalcă regulile de conduită vor fi eliminați din competiții și nu vor mai putea participa nici anul următor

Înaintea etapei naționale a fiecărei olimpiade, inspectoratele școlare vor organiza întâlniri obligatorii la care vor participa elevii calificați, părinții acestora și profesorii însoțitori, potrivit proiectului de regulament pus în consultare…
Vezi articolul

„Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență” – spune secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Sorin Ion / Legislația prevede că elevii cu note insuficiente sau cu absențe „sunt declarați amânați”, nu lăsați corigenți

Anul acesta pot fi lăsați elevi corigenți, dă asigurări secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, responsabil pentru învățământul preuniversitar. Acesta a declarat, pentru scoala9.ro, că „dacă un elev…
Vezi articolul

Ministrul Educației propune Kievului consultări după planurile de desființare a unor licee cu predare în limba română din Ucraina / Daniel David declară că succesul unei reforme este determinat doar de „soluțiile bazate pe dialog, consultare publică și respect” față de nevoile comunității

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, i-a scris omologului său ucrainean, Oksen Lisovyi, în legătură cu planurile de reformă a educației din Ucraina, despre care au apărut informații privind posibila…
Vezi articolul