Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital” – soluții propuse de senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, după ce elevii care au făcut peste 159 de zile de „școală online”, „au pierdut un an școlar și pierderile nu mai pot fi recuperate”

423 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: USR-PLUS
Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital”, propune senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie într-un text publicat pe pagina sa de Facebook. Pălărie pleacă de la tema închiderii școlilor, trece prin școala online și enumeră câteva „idei soluții” pentru care susține că și-a propus să lupte în perioada următoare. Mesajul vine în contextul în care premierul desemnat, Danian Cioloș, a prezentat în Parlament un cabinet monocolor, format doar din membri ai USR-PLUS, cabinet în care Educație îi revine Corinei Atanasiu.

„Mi-am propus să lupt în perioada următoare ca să văd implementate următoarele idei și soluții”, spune Pălărie, care începe șirul celor 7 soluții cu regândirea conținuturilor învățării și dezvoltarea unui sistem care să analizeze lacunele înregistrate și progresul elevilor.

Acesta critică „școala online”, spunând că „nu cred că exagerez când spun că au pierdut un an școlar și că pierderile nu mai pot fi recuperate”. De la această ipoteză pleacă propunerile sale, iar una dintre aceste idei/soluții ar fi chiar „construirea unei alternative educaționale online, adaptată contextului actual. Utilizarea cadrelor didactice cu experiență în educația online pentru a pune bazele unei școli online suport”.

Senatorul USR-PLUS le cere sprijinul celor care-l urmăresc pe rețeaua de socializare, să vină cu idei care s-ar putea transforma în politici publice de educație în această perioadă.

Postarea integrală:

“Înțeleg că azi toate privirile sunt îndreptate spre criza sanitară și criza energetică. Este un moment dificil. Însă trecem simultan printr-o profundă criză a educației, despre care se vorbește mult prea puțin și la care este bine să nu întoarcem capul. Discuțiile publice se limitează la „dacă închidem sau nu închidem școlile”, dar realitatea este mai complexă. Elevii de gimnaziu și liceu au făcut “școală online” peste 159 de zile. Nu cred că exagerez când spun că au pierdut un an școlar și că pierderile nu mai pot fi recuperate.

Programele remediale au fost insuficiente, rezultatele și impactul acestora este total necunoscut.

111.755 elevi din nivelul primar și gimnazial învață simultan cu elevi din alți ani de studiu, pentru aceștia școala online nu poate să reprezinte o soluție. Infrastructura, echipamentele și competențele digitale lasă de dorit.

Cazurile de anxietate și de depresie în rândul copiilor au explodat. Toate acestea reprezintă criza profundă în care se află educația din România.

Există soluții. Lucrul la programul de guvernare USR PLUS m-a provocat să mă gândesc și mai mult la ele. Vă invit și pe voi să contribuiți cu opiniile voastre mai jos.

Mi-am propus să lupt în perioada următoare ca să văd implementate următoarele idei și soluții:

  1. Regândirea conținuturilor învățării pentru fiecare nivel de învățământ, astfel încât să ne asigurăm că la finalul unui ciclu elevii să fi dobândit competențele prevăzute de programă – mai concret – crearea unui grup de lucru de specialiști care să elimine din conținuturile școlare și să le adapteze la realitatea celor peste 100 de zile de școală afectate.
  2. Dezvoltarea unui sistem de evaluare a lacunelor și a progresului înregistrat în procesul de recuperare a conținuturilor astfel încât să ne asigurăm de eficiența demersului și să corectăm programele de educație remedială aplicate.
  3. Extinderea și optimizarea programului de educație remedială țintit pe elevii din ani terminali pentru recuperarea parțială a materiei pierdute. Această măsură este complementară primei propuneri, elevii din anii terminali neavând timpul necesar de a recupera pierderea.
  4. Oferirea de granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital astfel dând posibilitatea elevilor de a parcurge orele pierdute. Stabilirea unor criterii de autorizare a partenerilor care vor dezvolta conținut educațional în format digital.
  5. Construirea unei alternative educaționale online, adaptată contextului actual. Utilizarea cadrelor didactice cu experiență în educația online pentru a pune bazele unei școli online suport.
  6. Constituirea rețelei de centre regionale pentru suport în digitalizarea educației. Utilizarea cu prioritate a Caselor Corpului Didactic care au dotări tehnice prin intermediul proiectului ROSE și au personal instruit prin intermediul proiectului CRED.
  7. Implementarea programelor existente menite să asigure sănătatea psiho-emoțională a copiilor. Acest punct este foarte important. Pandemia, restricțiile, izolarea, toate acestea i-au afectat pe cei mici, iar efectele se pot întinde pe termen mediu și lung. Nu ne mai permitem să avem proiecte pe hârtie, proiecte care nu ajung la beneficiari, mai ales dacă aceștia sunt copii.”

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Savantul Sergiu Pașca a primit premiul IBRO – Dargut și Milena Kemali pe 2022, pentru cercetare în domeniul neuroștiințelor fundamentale și clinice, în valoare de 25.000 de euro

Cercetătorul român, Sergiu Pașca, a primit premiul internațional acordat de Fundația IBRO (International Brain Research Organization) – Dargut și Milena Kemali, pentru cercetare în domeniul neuroștiințelor fundamentale și clinice, informează alba24.ro.…
Vezi articolul
Klaus Iohannis, Romania Educata / Foto: INQUAM Photos - George Calin

Recorder: Președintele Iohannis ține blocat un post de profesor de fizică de peste 25 de ani, la colegiul din Sibiu la care este titular / Alți 1.500 de parlamentari, primari, sindicaliști sau funcționari, pe lista catedrelor ocupate

Aproape 1.500 de profesori din învățământul preuniversitar și-au blocat catedrele în timp ce ocupă poziții de parlamentari, primari, viceprimari, funcționari în ministere, inspectori, prefecți, subprefecți sau lideri de sindicat, potrivit…
Vezi articolul

Peste 2,6 milioane de elevi și copii merg la școală și la grădiniță în această săptămână – lista școlilor și grădinițelor pe județe / În peste 1.800 de localități rata de vaccinare a personalului nu mai este criteriu de funcționare

Peste 16.100 de școli și grădinițe sunt deschise pentru elevi cu prezență fizică în săptămâna 22-26 noiembrie, potrivit datelor publicate de Ministerul Educației. Alte aproape 1.800 de școli și grădinițe…
Vezi articolul

Drept la replică: Clarificări în legătură cu articolul despre proiectul de 165 milioane de lei pentru wireless în școli / Nova Tech a devenit Metaminds, iar Andrei Cruceru, CEO-ul companiei, a fost director de vânzări la Asesoft timp de 2 ani și jumătate, neavând nicio altă legătură cu Sebastian Ghiță

Legat de articolul publicat de către dumneavoastră pe platforma Edupedu.ro: Mega-contractul de 165 milioane de lei pentru wireless în școli: Care este stadiul de implementare a contractului câștigat anul trecut…
Vezi articolul