Corpul național al experților în management educațional se desființează – proiect de Ordonanță de Urgență / Organismul are în prezent 33.306 membri – lista

22.544 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Corpul național al experților în management educațional se desființează, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat de Ministerul Educației în dezbatere publică. În acest organism sunt în prezent 33.306 cadre didactice, iar lista acestora poate fi consultată în articol.

„Articolul 246 se abrogă”, prevede proiectul de OUG de pe pagina Ministerului Educației. Iată ce prevede acest articol:

„(1) Ministerul Educației și Cercetării înființează corpul național de experți în management educațional, constituit în urma selecției, prin concurs specific, a cadrelor didactice care fac dovada absolvirii unui program acreditat de formare în domeniul managementului educațional, cu minimum 60 de credite transferabile.

(2) Procedura și criteriile de selecție se stabilesc prin metodologie aprobată prin ordin al ministrului educației și cercetării.

(3) Pot ocupa funcții de conducere, de îndrumare și de control în unitățile de învățământ și inspectoratele școlare numai cadrele didactice membre ale corpului național de experți în management educațional”.

Concret, pe baza unei metodologii aprobată anual de minister, profesorii care doresc să candideze pentru o funcție de conducere în școli și inspectorate sau case ale corpului didactic sunt obligați să se înscrie în acest Corp național. Iar pentru asta trebuie să aibă o formare în domeniul managementului educațional de minimum 60 de credite (circa 170 de ore).

Analiza OECD din 2017 remarca faptul că aceste cursuri „se pare că pregătesc personalul didactic pentru orice poziție de management, îndrumare sau control, fie ca este vorba de lider sau inspector școlar. Prin urmare nu par să se adreseze nevoilor de învățare ale viitorilor directori”.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat concursul pentru directorii de școli pe 27 iulie 2021, adăugând că nu va exista o condiție de apartenență la corpul experților pentru candidați.

Tot prin proiectul de OUG se propune echivalarea probelor de competențe de la Bacalaureat 2021 cu notele din timpul anilor de liceu, după o metodologie pe care Ministerul Educației trebuie să o aprobe în 15 zile de la intrarea în vigoare a OUG.

Proiectul de OUG și nota de fundamentare pot fi descărcate de aici

Lista tuturor profesorilor care fac parte din Corpul național al experților în management educațional la data de 12.05.2021 poate fi descărcată de aici

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii
  1. Ar trebui să vedeți căror directori li s-a prelungit mandatul…. majoritatea ai fostului guvern care au fost introduși în corpul experților pe ușa din dos fără studii de management Examenul ar trebui să fie examen scris și atât, fără interviuri golănești! PUNCT!

  2. Corpul expertilor ” lui peste oceanic”.
    Mi aduc aminte ce dispute au fost intre niste oportuniste din scoala ,pentru visul de a ajunge director.
    ” A fi in corpul de experti,suna CA si cum ” nimeni nu mai e CA noi”.
    Oportunistele predau citind de pe foi sau din caiete,au GURA mare,sunt ” acide” ,parerea lor este cea mai importanta.
    Nu contest ,in acest CORP sigur sunt multi oameni cu har,cu capul unde trebuie: la problemele reale.
    CEAC,este mizeria extinsa la rang de calitste in Invatamant.O gaselnita prin care tot oportunistii au vrafuri de PORTOFOLII, dovezi,poze,filmulete ,,,,dar daca ii iei la puricat,nu gasesti esenta in PORTOFOLII.
    ASA AU SALARII DE MERIT SAU GRADATII.
    Ei au facut toate cursurile ,,,de pe toate raurile,,,au diplome luate cu bani,,deci sunt EXPERTI.
    AS VREA SA AVEM IN SCOALA UN DIRECTOR CARE SA IMPUNA RESPECTUL PRIN CEEA CE A FACUT CA PROFESOR,NU PRIN SUSTINEREA POLITICULUI SAU HARTIILOR,UN DIRECTOR CARE NU BAGA IN BUZUNAR BANII PE ORE SUPLINITE ( NEEFECTUATE ) CAND UN COLEG E IN C.M.

    1. Pai plecam de aici: ”Nu contest ,in acest CORP sigur sunt multi oameni cu har,cu capul unde trebuie: la problemele reale.”
      Ce se intampla cu acei oameni, pregatiti si cu experienta, dovedita scriptic si faptic? Totul se arunca in neant, urmand ca un interviu sa decida cine va fi director, fara urma de certificare a competentei in domeniu!
      Oriunde in lume orice competenta este dovedita printro certificare! Lipsa certificari anuleaza posibilitatea de a ocupa un post in 99% din situatii, repet, oriunde in lume! In Romania, tara accesului liber la posturi pentru ”cine trebuie” trebuie eliminat orice filtru!

    2. Mie imi suna a invidie. In primul rand, intre subiect si predicat nu se pune virgula. In al doilea rand, in acest Corp sunt profesori cu studii universitare de licenta sau master in management. Sunt oameni care au investit in pregatirea lor tocmai pentru ca li s-a oferit sansa celor competenti sa faca parte din acest Corp. Pe dumneavoastra ce v-a oprit sa faceti astfel de studii pentru a deveni director de scoala?

  3. Ce e de preferat un criteriu minim de competență, așa cum era acest corp de experți sau nici un criteriu de competență? Dacă doreai să fii director trebuia să intri în acest corp. E adevărat s-a intrat pe baza unui dosar, dar cel puțin în ramura de învățământ exista acest corp. Această măsură a desființării nu poate deschide decât ușa pentru influențe externe. Va conta în practică numai interviul și acolo putem bănui cine va câștiga. Asta în situația când se ajunge la finalizarea concursului, deoarece pot fi respinși toți candidații și poate fi numit în funcție orice cadru didactic, repet, numit în funcție, deoarce școala trebuie să aibă director. Până acum cel numit trebuie să facă parte din corpul de experți, adică avea un masterat, niște cursuri de perfecționare, grad didactic I sau II. Și se propune ca în loc de așa ceva este de preferat să poate fi oricine și oricum. Îmi vine în minte interviul din BD la munte și la mare: „-Ce vă recomandă?”

  4. Această ordonanță poate intra la ,, complicitate la trafic de influență”
    Pregătește terenul pt ,,concursul de directori”( înaintea celui de inspectori) (sic)
    Adică inspectorii Numiți politic organizează ,,concurs” de competențe manageriale.

    Sa vedem dacă se mai autosesizează DNA.

    De ce?
    Pt. ca elimină o condiție obligatorie pentru participarea la un concurs.

    Acum se crează culoar liber pentru sinecurile politice care isi pot păstra liniștite scaunul 4 ani, adică mult timp după ce cade actualul guvern.

    Așadar scolile vor avea timp de 4 ani la conducere un politruc din sfera actualului guvern.
    NB Cu excepțiile de rigoare desigur.

  5. Doamne, săracii de ei ce vor face fără cârcă de bani pe care o încasau? Dacă sunt așa de experți sigur se vor descurca că doar de sunt foarte școliți. Este clar că experiența lor nu a făcut decât un mare rău școlii.

  6. Cand nu esti apt sa administrezi un sistem pui mana pe baros si darami, spunand ca vei veni tu cu ceva mai fenomenal?
    Corpul național al experților în management educațional a fost construit in timp prin efortul multor zeci de mii de dascali care au optat sa investeasca in propria pregatire spre a dobandi cunostintele necesare. Multe universitati au infiintate masterate de management educational! Sunt curios ce se va intampla cu studentii actuali ai respectivelor programe, urmate chiar in scopul accederi in corpul expertilor! Le spunem simplu ”Ghinion…”?
    Un sistem complex nu se imbunatateste cu buldozerul si trecand peste munca oamenilor!
    Pe cine avantajeaza aceasta ordonanta? Oare nu pe niste ”oameni de bine”. care trebuie numiti dar nu detin certificarile necesare?
    Ministerul Educatiei vrea oare sa introduca pe ”usa din dos” oameni, cum s-a intamplat la ”Apele Romane”?
    Cheia la problema: Sa poata veni oricine la concurs iar decizia finala sa vina dupa un interviu (magic)!

  7. In sfarsit! Se prabuseste scoala pe noi cu atatia “experti”. Cand se va desfiinta si ARACIP si ARACIS, cand vor pleca acasa 90% din angajatii ministerului anaflabetizarii, vom avea mult mai putina maculatura de completat.

    1. Poate că 12000 sunt profitori dar restul chiar au vrut ceva. Își bate joc ministrul de profesori, de ce nu s-a luat de Aracip, Aracis, inspectorate. Și cu concursul, ordinea firească este insp. școlar gen., inspector, dir. școala. In pandemie e iresponsabilitate să examinezi 9ooo profesori pentru directorat.

  8. Peste 33.000 de oameni s-au pregatit special pentu a putea ocupa posturi de conducere in invatamant! Toate stradaniile lor vor fi aruncate la cos. Sustineti cumva ca acesti oameni sunt ”fraierii” sistemului, investind efort si bani, cel mai adesea personali, pentru a putea intra intr-un grup care s-a dorit a fi de performanta?
    Care poate fi motivatia reala, in afara de capacitatea de a numi director pe oricine, indiferent daca este sau nu pregatit si competent in a conduce o scoala! Lasati-ma cu concursul! Atat timp cat decizia este dupa interviu, totul este ”vanare de vant”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cazul învățătorului de la Iași, consilier județean PNL: Inspectoratul Școlar trimite audit managerial la școala unde predă acesta, acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa. ISJ acuză școala de „tendința de ignorare a gravității faptelor prezumate”

„I.S.J. Iași a demarat o acțiune de audit managerial la Școala „M . Codreanu”, în conformitate cu atribuțiile ce ne revin”, se arată într-un răspuns al Inspectoratului Școlar Iași transmis…
Vezi articolul