Cum a eșuat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, să convingă un elev pasionat de Inteligență Artificială să nu mai plece din țară

4.365 de vizualizări
SURSA: estereal.ro
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, i-a propus unui elev pasionat de Inteligență Artificială, Paul Bricman, să rămână în țară, sa studieze aici, potrivit declarației făcute de șeful de cabinet al ministrului. Ministrul i-a transmis un mesaj: să meargă împreună la orice universitate din România și să înființeze o specializare pe placul său, la care să fie primul student. Într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro, tânărul Paul Bricman, elev în clasa a XII-a la Colegiul Național George Coșbuc din București a declarat că își menține decizia de a studia la una dintre marile universități din Europa și că în România sunt doar câteva cursuri de AI în anii terminali de la câteva specializări.

Ministerul Educației a decis săptămâna trecută să susțină platforma independentă Registrul Educațional Alternativ (REAL), inițiată și creată integral de o echipă de elevi de liceu voluntari. Modalitatea de susținere concretă ar fi fost prezența ministrului la ceremonia de lansare a rezultatelor și acordarea unor diplome elevilor și ambasadorilor din proiect. Ministrul a ratat evenimentul, nu a mai ajuns la gală, după cum am scris pe Edupedu.ro la acel moment, consilierul și șeful de cabinet al acesteia, Radu Szekely, dând vina pe traficul dintre Suceava și București. Diplomele au fost însă oferite de acesta din urmă.

SURSA: estereal.ro

În timpul ceremoniei, Radu Szekely a transmis un mesaj din partea doamnei ministru, “De 1 mai, de Ziua Muncii apropo, din cabinetul domniei sale l-a sunat pe unul dintre colegii voștri să îl întrebe dacă vrea sprijinul Ministerului Educației Naționale în implementarea pe viitor a proiectului. Au fost de acord, de-aia suntem aici (…) Mesajul personal este pentru Paul. În convorbirea pe care a avut-o cu doamna ministru la telefon, aceasta l-a întrebat ‘Încotro după liceu?’, iar el a răspuns ‘Înspre străinătate’. Doamna ministru a încercat să îl convingă la telefon să rămână în țară pentru că ne pare rău să pierdem tineri de calibrul lui. A spus că nu găsește un program de licență corespunzător și invitația doamnei ministru este ca săptămânile viitoare să vii la minister și să mergeți împreună la care universitate din țară vrei și să încercați să concepeți programul de licență la care să fii eventual primul student.”

După eveniment, Paul Bricman a declarat: Mulțumesc foarte mult pentru invitație, diversitatea programelor de licență este într-adevăr foarte importantă. Pentru ca tinerii să rămână în țară este nevoie totuși de un efort coordonat al tuturor actorilor din învățământ. Mă bucur însă că există dorința de îmbunătățire a sistemului chiar la vârful acestuia.

Edupedu.ro l-a întrebat pe Paul ce vrea să facă, la ce facultate vrea să meargă și de ce nu găsește în România o specializare „pe gustul” lui.

Edupedu.ro: Ce planuri ai pentru facultate?

SURSA: estereal.ro

Paul Bricman: Plănuiesc să îmi continui studiile la University of Manchester cu o licență în inteligență artificială. Nișa aceasta am descoperit-o acum vreo 2 ani și am tot explorat-o prin mici proiecte și inițiative. M-a fascinat inițial modul prin care anumiți algoritmi reușesc să prezinte un comportament aparent inteligent și să învețe din experiență prin date, fapt ce nu îmi puteam explica nici pe departe după doar câțiva ani de contact cu noțiuni obișnuite de matematică și informatică. Din curiozitate am început să mă documentez și am ajuns să lucrez în domeniu vara trecută și urmează să lucrez și vara asta. După studii aș vrea să mă implic în ceva cercetare, ori în mediul academic, ori în industrie, dar încă mi se pare o decizie mult prea îndepărtată cât sa pot face predicții precise.

Edupedu.ro: În România există măcar ceva apropiat de această specializare?

Paul Bricman: Alternativa e informatica la Universitatea din București, unde sunt doar niște cursuri în anul 3 despre asta. Chiar consider că am luat o decizie informată. Și la Universitatea Politehnica din București este tot o specializare cu câteva cursuri prin anii terminali. Programul pe care l-am ales (n.r cel dela University of Manchester) începe cu chestii interesante chiar din primul an, chestii pe care sincer de abia le aștept.

Paul Bricman a fost finalist la International Science and Engineering Fair în Statele Unite, cel mai mare concurs de cercetare preuniversitar din lume. Până acum a publicat deja un articol de cercetare în domeniu. Împreună cu alți tineri a pus bazele platformei REAL, în care aproape 3.000 de elevi, profesori și părinți au răspuns chestionarelor, încercând să facă o evaluare complexă a liceelor din București.

Edupedu.ro: Cum ați pus la punct platforma REAL, de la ce a pornit, cum arată primele rezultate și ce crezi că i-ar mai trebui ca să devină relevantă pentru întreg sistemul de învățământ?

Paul Bricman: Platforma REAL a pornit de la niște lipsuri pe care le-am identificat la metodele de evaluare ale liceelor. Ultima medie și promovabilitatea sunt măsurători necesare, dar nu suficiente, pentru că nu descriu complet calitatea unei instituții de învățământ. Pe lângă asta, cei doi indicatori variază în funcție de dificultatea examenului, deci nu pot fi folosiți pentru măsurarea precisă a progresului în timp. Nu în ultimul rând, ultima medie se bazează pe elevii din anul precedent, care au fost ghidați la rândul lor de elevii din anul precent lor, lucru care creează o inerție ce nu ajută liceele să se dezvolte.

Dacă am învățat ceva din domeniul inteligenței artificiale este faptul că este practic imposibil să optimizezi un sistem fără să îi poți măsura performanța într-un mod care se aliniază cu obiectivele tale, iar noi am încercat sa oferim exact acel instrument de evaluare lipsă.

Pe scurt, am făcut un formular prin care respondenții au dat note la diverse capitole liceelor, iar pentru explorarea acestor date am realizat o interfață prin care oricine poate vedea atât rezultate agregate cât și individuale pentru fiecare liceu. Personal mi se pare fantastic faptul că platforma este bazată integral pe niște servicii digitale gratuite.

Am primit răspunsuri la formular de la aproape 3000 de persoane din peste 75% din liceele din capitală și am obținut astfel datele necesare pentru evaluarea a zeci de instituții de învățământ. Anul viitor, pentru a face rezultatele și mai relevante, vom încerca să obținem și mai multe completări și să restructurăm întregul formular alături de noi actori din învățământ, precum angajatori și asociații.

Liceele câștigătoare, premiate la Gala REAL:
  • Oportunități
  1. Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc”, 8.85
  2. Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr”, 8.82
  3. Colegiul Național ”Mihai Viteazul”, 8.79
  • Resurse
  1. Liceul Teoretic Internațional de Informatică Bucuresti, 8.97
  2. Colegiul Naţional “I.L.Caragiale”, 8.90
  3. Liceul Teoretic “Jean Monnet”, 8.48
  • Organizare
  1. Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr”, 9.67
  2. Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai”, 9.63
  3. Colegiul Naţional “I.L.Caragiale”, 9.61
  •  Personal
  1. Liceul Teoretic “Jean Monnet”, 7.94
  2. Colegiul Naţional “Elena Cuza”, 7.84
  3. Liceul Teoretic “Eugen Lovinescu”, 7.65
  • Comunitate
  1. Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc”, 8.90
  2. Colegiul Național “Matei Basarab”, 8.42
  3. Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai”, 8.27

Potrivit metodologiei de studiu, criteriile de evaluare au fost următoarele:

  • Oportunități: Abordează gradul de expunere la activități extrașcolare și sprijinul în cultivarea performanțelor academice. Exemplu: Consideri că liceul în care înveți îți oferă oportunități de dezvoltare extrașcolară?
  • Comunitate: Vizează aspectele definitorii ale comunității din unitatea de învățământ: diversitatea, ușurința integrării în colectiv, spiritul liceului. Exemplu: Cât de ușor a fost să te integrezi în comunitatea din liceul tău?
  • Organizare: Abordează segmentul de natură organizatorică al instituției: amplasarea în oraș, programul cursurilor etc. Exemplu: Consideri că liceul tău este amplasat accesibil în oraș?
  • Personal: Vizează evaluarea relației dintre actorii din sistemul de învățământ, tratând totodată eficiența și calitatea actului educațional. Exemplu: Cât de satisfăcut ești de relația profesor-elev în liceul tău?
  • Resurse: Se referă la resursele și facilitățile disponibile în incinta instituției: laboratoare specializate, bibliotecă, materiale educaționale etc. Exemplu: Cât de satisfăcut ești față de nivelul resurselor și al facilităților de care dispune liceul?
  • Experiență: Vizează experiențele personale din cadrul liceului, atât pozitive cât și negative, dând o nuanță subiectivă statisticilor. Exemplu: Descrie o experiență plăcută din liceu.
  • Elevii își descriu liceul astfel: bun, ok, interesant, frumos, minunat, acceptabil, plictisitor, divers, diferit, strict.
  • Elevii descriu comunitatea din liceele lor astfel: prietenoasă, ok, diversă, unită, primitoare, bună, familie, super, sociabilă, deschisă.

Întrebați de motivul pentru care au completat formularul REAL, elevii au răspuns:

  • Dorinta mea de a se schimba ceva in sistemul de invatamant.
  • Vreau sa schimb ceva la liceul meu
  • M am gândit ca pot schimba ceva
  • Dorința de a schimba ceva în învățământul liceal din România
  • As vrea sa vad schimbari in bine si poate formularul ăsta ajută.
  • Dorinta de a se schimba ceva in educatie, atat pe partea de educare cat si pe cea administrativa.
  • Gandul ca s-ar putea schimba ceva in liceul meu.

Dorința de exprimare

  • Faptul ca vreau ca vocea mea sa fie auzita. Vreau o schimbare. Vreau sa nu mai stau la ore gata-gata sa adorm, ci sa-mi fie drag sa intru in institutia asta.
  • Imi doresc ca viitorii elevi sa isi poata alege mai bine liceul, alegandu-si bine profilul si stiind ce provocari ii vor astepta pe parcursul anilor urmatori.
  • Vreau sa i ajut pe altii sa faca o alegere buna din prima
  • Intrebarile pe care nu le aud des despre parerea mea.
  • Dorința de a discuta despre liceu
  • Speranta ca va conta cumva parerea mea.
  • Speranta ca opiniile nostre vor fi luate in considerare

Proiectul a fost inițiat și susținut integral de o echipă de elevi de liceu voluntari și se bucură de colaborări cu un număr de organizații non-guvernamentale, Centrul pentru Inovare Publică și Școala de Valori, și cu un număr de instituții oficiale, Consiliul Municipal al Elevilor București și Ministerul Educației Naționale.

FOTO: estereal.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Susțin ideea sindicală de acum a creșterii salariale în preuniversitar și în universitar. Trebuie discutat apoi și despre diferențieri salariale pe bază de merit / performanță

Rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca anunță că susține revendicarea sindicatelor din educație referitoare la majorarea salariilor profesorilor din preuniversitar și universitar, cu o zi înainte de greva generală pe…
Vezi articolul

Consiliul Legislativ desființează proiectul de Ordonanță de Urgență prin care Guvernul îi forțează pe profesori să accepte majorări salariale cu 585 de lei, avertizînd că OUG-ul Guvernului Ciucă este neconstituțional

Consiliul Legislativ a acordat aviz favorabil Ordonanței de Urgență pe care Guvernul Ciucă o aprobă astăzi cu forța, ordonanță respinsă de profesori. În aviz, însă, Consiliul Legislativ avertizează că articolul…
Vezi articolul

Organizarea unui examen separat de admitere de către Colegii încalcă egalitatea de șanse a elevilor, subiectele fiind făcute de fiecare școală/grup de școli, nu de către o singură instituție pentru toate liceele, avertizează Asociația Națională a Profesorilor de Limba Română

“Organizarea unui examen separat de admitere de către Colegiile naționale încalcă egalitatea de șanse a elevilor, iar subiectele la evaluarea națională trebuie întocmite de către o singură instituție specializată, nu…
Vezi articolul