Cum pot fi ajutați copiii de școală primară să se obișnuiască să poate mască – șapte recomandări

2.401 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Ce e de făcut, dacă cei mai mici dintre elevi ar trebui să stea cu masca pe față, la școală? O specialistă din SUA vine cu o serie de propuneri: cum pot fi ajutați copiii să se obișnuiască să poarte mască la ore. Exercițiile propuse de ea pot fi de ajutor și în alte situații în care aceștia ar fi nevoiți să folosească masca timp mai îndelungat.
  • Amintim că una dintre principalele probleme legate de condițiile reluării anului școlar, în cazul elevilor de școală primară, este cea legată de purtatul măștii. Este și unul dintre motivele pentru care, în scenariile centralizate pregătite pentru începutul noului an, nu era prevăzută purtarea măștii în cazul elevilor de școală primară. Deciziile nu sunt, însă, finale.

Lori Deautels, specialistă din cadrul Colegiului pentru Educație de la Universitatea Butler din Indiana, prezintă într-un material publicat pe Edutopia mai multe strategii pentru a-i face pe copii să accepte măștile. Ea explică faptul că mintea oamenilor nu apreciază surprizele, ci încearcă să facă predicții pe baza unor modele familiare, să învețe din asociații, conexiuni și experiențe. Începutul școlii, anul acesta, va oferi, însă, multe experiențe ieșite din comun și va întrerupe rutina, introducând alte programe, alte reguli, posibil și nevoia de a purta mască timp îndelungat, scrie autoarea.

Ea arată că părinții pot să îi obișnuiască pe copii să poarte mască mai mult timp, încă dinainte să înceapă școala, iar învățătoarele pot să împărtășească de la bun început propriile senzații legate de purtatul măștii, așa încât să creeze un atașament al elevilor în fața vulnerabilităților și îngrijorărilor comune.

În fața experiențelor neobișnuite, elevii de școală primară au nevoie de lucruri care să îi liniștească, înainte de toate, arată autoarea. Pe acestă idee ea își bazează șapte strategii pe care le propune pentru a-i ajuta pe copii să se obișnuiască să poarte masca perioade extinse.

1. Geanta cu lucruri liniștitoare – copiii să aibă la ei o gentuță în care să țină câteva obiecte care îi liniștesc, fie că este vorb despre creioane în plus, abțibilduri sau bombonele cu mentă.

2. Învățătoarele să stabilească noi rutine de clasă (desen, însemnarea gândurilor etc), care să amelioreze îngrijorările și neliniștea cauzate de purtatul măștii.

3. O scrisoare către părinți, în care sunt prezentate rutinele și procedurile aplicabile la clasă, îi poate liniști atât pe copii, cât și pe părinți. În plus, părinții pot fi îndemnați să împărtășească din experiențele copiilor din ultimele luni, ce îl liniștește sau îl bucură pe copil.

4. Folosirea măștilor pentru exerciții de „supereroi” – copiii pot fi puși să-și aleagă un supererou și o poziție de supererou, iar în acea poziție să facă exerciții scurte de de respirație care să se termine cu „expirarea” unei superputeri asupra propriei persoane sau asupra cuiva apropiat

5. Întrebări de pus la începutul orelor, în primele săptămâni, pentru a stârni discuții: cum ne protejează masca? ce supereroi poartă măști? să decorăm propriile măști de hârtie – ce culoare ar avea, sau ce formă?

6. Săptămâni tematice – atenția poate fi deturnată de la purtatul măștii prin acțiuni care să concentreze atenția asupra altor lucruri. Pentru aceasta, la începutul anului școlar, pot fi organizate săptămâni tematice, care să fie decise împreună cu elevii, conform intereselor lor – săptămâna animalelor, săptămâna muzicii, săptămâna culorilor preferate etc..

7. Exerciții de citire a emoțiilor – un elev să încerce să exprime sentimente în timp ce poartă mască, iar colegii săi să ghicească acea emoție sau acel sentiment.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Dacă „conduita etică” pe care pretindeți că v-o asumați (în copyright) vă conferă dreptul de a scrie articole în care dezumanizarea tinerelor generații este percepută ca o măsură „adecvată la lumea în care trăim” (în despre noi), duce la concluzia că ori trăiți într-o disonanță cognitivă permanentă, ori acceptați decadența ca stil de viață…
    Fie că sunteți conștienți sau nu, justiția este imanentă !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii câștigă mult timp când folosesc la clasă teste de evaluare create de ei pe platforma „Școala din Valiză” / Evaluarea se face imediat și arată unde are lacune elevul, iar acesta nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până la corectare – profesorul de istorie și geografie Ionuț Cristian Burhan

Programul „Școala din valiză” are ca scop dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei de către elevii și profesorii din mediul rural. Trei profesori care predau discipline diferite și care folosesc…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Până să vin la facultate, oportunitățile de dezvoltare pentru tineri erau limitate, spune Mădălina, despre cum ZBOR Hub Cluj i-a completat perfect plaja de șanse pentru creștere personală și profesională / Atelier de start în afaceri pentru tineri, pe 4 februarie

Într-un oraș efervescent precum Cluj-Napoca, ZBOR Hub își deschide porțile ca un „living lab”, un spațiu inovativ și colaborativ, creat de tineri pentru tineri. Acest centru este mai mult decât…
Vezi articolul

Planurile-cadru: Geografia, disciplină de Bacalaureat, „trebuie să se regăsească în toți anii de studiu, iar la clasa a XII-a să fie 2 ore pe săptămână” – memoriul unei filiale a Societății de Geografie din România

Propunerile de planuri-cadru includ prea puține ore de geografie, disciplină de Bacalaureat pentru care, la liceele teoretice, e menționată o singură oră pe săptămână în clasa a XII-a, atrage atenția…
Vezi articolul