Cursuri de informatică pentru copii de 7-12 ani: programare de la zero, la abonament de 35 lei lunar (P)

8.606 vizualizări
Copii in Makerspace-ul NextLab.Tech / Foto: nextlab.tech
Copii in Makerspace-ul NextLab.Tech / Foto: nextlab.tech
Programare pentru copii, începând de la vârsta de 7 ani și până la clasa a V-a, când începe pregătirea de examen. Asta pune la dispoziție un grup de profesori universitari, care a creat un laborator online, inițial pentru copiii lor. În scurtă vreme, părinții prietenilor au vrut și ei “meditații” de informatică, iar joaca s-a transformat în NextLab.tech, a povestit pentru Edupedu.ro Diana Vintilă, directorul de comunicare al laboratorului.
  • Vezi în articol cum se transformă un utilizator pasiv de tehnologie în programator de roboți și cât de importantă este gândirea computațională și părăsirea zonei de vagabondare pe Youtube.

Beneficiul major este că programul ia copilul de la jocuri video și îl pune să facă ceva util, fără a-l îndepărta efectiv de la tabletă sau calculator. Transformă copilul din utilizator pasiv, în generator de tehnologie”, a explicat Diana Vintilă, directorul de comunicare NextLab.Tech.

Laboratorul de Informatică pentru copii are cursuri online care îi antrenează pe cei mici să codeze, la un abonament de 35 lei pe lună, are și un spațiu fizic în București unde lecțiile pot să fie urmate de cei care vor să lucreze și cu roboții de aici și cu imprimantele 3D, dar face și export de curriculum și plan de afaceri în construirea unui makerspace, pentru antreprenorii sau profesorii din țară. Curriculumul include atât exercițiile pe care le fac cei mici, cât și un companion de învățare bazat pe inteligență artificială și care vorbește în română.

Diana Vintila / Foto: NextLab.tech
Diana Vintila / Foto: NextLab.tech

Profesor de sisteme informatice, Diana Vintilă a povestit pentru Edupedu.ro ce fac copiii, la NextLab.Tech, și care este efectul major pe care îl urmăresc tutorii de aici. “Roboții nu înțeleg nici franceză, nici engleză, nici germană, ei înțeleg doar Java, JavaScript, Python și tot felul de alte limbaje de programare. Copiii trebuie să își însușească aceste abilități de mici, exact așa cum trebuie să își însușească o limbă străină. Dar nu limbajul în sine e valoros, pentru că el poate fi învățat și mai târziu. Ce este foarte valoroasă este gândirea computațională, adică cei mici să vadă lumea din perspectiva sistemelor fizico-cibernetice”, a declarat Vintilă.

De ce să dau bani pe cursuri online de informatică pentru copil, când oricum stă toată ziua pe net?

Vagabondarea pe YouTube înseamnă, în multe cazuri, abandonarea copilului în fața unor tineri cu un nivel scăzut de educație și cu un limbaj suburban. Copiilor le place pe telefon și tabletă și pot rămâne acolo, dar într-un spațiu sigur și pentru a crea ei înșiși conținut.

Cursurile NextLab.Tech îi învață pe copiii de la clasele I și pînă la a V-a “despre programarea dispozitivelor fizico-cibernetice, de care au nevoie în societate”. “Într-un viitor deloc îndepărtat, majoritatea sistemelor productive vor funcționa cu roboței și diferența între un angajat de succes și unul cu mai puțin succes va fi capacitatea lui de a programa”, spune directorul de comunicare.

Aceasta povestește că primul pas de care au nevoie cei mici pentru a înțelege programarea și pentru a o îndrăgi este prin scrierea de cod cu blocuri grafice. “Odată ce au învățat limbajul diagramatic, să scrie ca și cu niște mici blocuri lego, ei pot trece mai departe, pot să înceapă să scrie în Java Script, în diverse alte limbaje de programare”, explică Vintilă.

Profesoara avertizează că există tentația ca părinții să îi învețe direct pe copii limbaje complexe, gen C++, crezând că astfel cei mici vor fi mai buni decât alții. “Dimpotrivă, arzând etape, copiilor le vor lipsi anumite skill-uri de bază, elemente de gândire computațională, și este foarte important ca ei să parcurgă sistematic, de la zona de programare diagramatică în sus”, susține Vintilă.

Sunt profesor sau director de școală. Pot face parteneriat cu NextLab.Tech?

NextLab.Tech are deja parteneriat cu școli și este deschis oricărei cereri. Pune la dispoziție curriculumul după care își desfășoară activitatea, modelul de makerspace celor care vor – deși poate funcționa foarte bine în laboratorul de informatică. În plus, oferă lecții experimentale pe care le poate face orice profesor din România.

Ca profesor, se face pur și simplu un cont online gratuit care oferă acces la lecțiile experimentale care nu necesită nici un fel de abonament. “Noi recomandăm profesorilor să urmărească niște traininguri online pe care le facem din când în când și pe care le anunțăm public, pentru că e o șansă pentru ei să își îmbogățească bagajul de cunoștințe. Însă nu presupune nici un fel de cost ca să îl folosești la școală”, a declarat Diana Vintilă.

Detalii aici

Sunt antreprenor și vreau să cumpăr curriculumul și să-mi fac propriul makerspace

NextLab Makerspace / Foto: NextLab.tech
NextLab Makerspace / Foto: NextLab.tech

Managerul de comunicare NextLab.Tech precizează că echipa face export de curriculum și plan de afaceri în construirea unui makerspace, pentru antreprenorii din țară sau din alte țări. Cursurile includ componentele de educație transdisciplinară prevăzute de noile examene de la clasa a VIII-a, țin cont de programa școlară V-VIII, iar platforma menține un istoric al proiectelor realizate de către copil, în cazul în care are nevoie să demonstreze activitățile din această zonă.

Curriculumul este făcut de noi, pe baza recomandărilor principalelor centre educaționale la nivel mondial care se ocupă de domeniul educației STEM (Science, Technology, Engineering și Mathematics) și este făcut în limba română. Acest curriculum are un companion de învățare, în sensul că introduce conceptul de învățare adaptivă. Adică nu este o simplă înșiruire de exerciții și materiale video, are un sistem de artificial intelligence în spate, care interacționează cu copilul și se adaptează la nevoile copilului. Copilul poate să pună întrebări, ceea ce ușurează foarte mult sarcina profesorului, care are un ajutor bazat pe inteligența artificială”, adaugă Vintilă.

Detalii aici

Programul și prețul cursurilor de informatică

Cursuri de informatică online – 35 lei/lună

Copiii învață elemente de bază în robotică, imprimare 3D și securitate cibernetică. Sunt 14 cursuri susţinute de un profesor universitar și cu ajutorul companionului de învățare Ioana bazat pe inteligență artificială. Părintele primește în fiecare lună un raport cu harta progresului cunoștințelor înregistrat de copil.

Elevii de clasa a V-a:  orele 10:30-11:30
Elevii de clasele I-IV: orele 16.30-17.30

Datele cursurilor online: 22 și 29 noiembrie, 6, 13, 20 decembrie, 17, 24, 31 ianuarie 2019, 14, 21, 28 februarie 2019 și 7, 14, 21 martie 2019

Webstreaming integrat cu kid.nextlab.tech

Hardware necesar: computer, tabletă și robot educațional Sphero-mini (părintele trebuie să îl cumpere, separat de cursuri)

Preț: 35 lei/lună

Înscrierile aici

Copii in Makerspace-ul NextLab.Tech / Foto: nextlab.tech
Copii in Makerspace-ul NextLab.Tech / Foto: nextlab.tech

Cursuri de informatică în laboratorul fizic din București – 395 lei/lună

Include întâlniri fizice cu copiii în makerspace-ul Nextlab la 90 lei/oră. Sunt incluse:
– toate beneficiile Cursurilor de informatică online (pachetul Cyberkid online)
– o sesiune săptămânală de o oră cu profesori în makerspace-ul NextLab din str. Ienachiță Văcărescu 42A, Sector 4, Bucureşti
– cursuri de printare 3D pentru copii
– lucrul cu roboţi și cu drone

Programul lecţiilor în Makerspace:

Elevii de clasa a V-a:  orele 9.00-10.00
Elevii de clasele I-IV: orele 18.00-19.00

Datele cursurilor: 22, 29 noiembrie, 6, 13, 20 decembrie 2018, 17, 24, 31 ianuarie 2019, 14, 21, 28 februarie 2019, 7, 14, 21 martie 2019.

O grupă are maximum 8 copii, iar hardware-ul este oferit de NextLab.

Preț: 395 lei/lună

Înscrierile aici


4 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
conducătorii de doctorate

Doctorate industriale și o posibilă “modificare structurală” a studiilor doctorale, cu accent pe angajarea studenților – printre recomandările incluse într-un raport de specialitate referitor la situația educației doctorale din România

O modificare structurală a studiilor doctorale, în care să aibă un loc central angajabilitatea studenților, dar și măsuri punctuale care au fost aduse în discuție în ultimii ani, precum cea…
Vezi articolul

“Obiectivele” presupus politice ale acuzațiilor de plagiat – noua eschivă a ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, devenit la rândul său subiectul unei anchete de presă. În cazul Ciucă, el trecuse de la argumentul irelevanței la cel al “coincidențelor” politice. Cum s-au schimbat pozițiile PNL și ale președintelui Iohannis pe tema plagiatelor

Bagatelizarea acuzațiilor de plagiat ca simple instrumente de atac politic este linia la care apelează ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru a se apăra în fața acuzației că el însuși a…
Vezi articolul