Cursuri gratuite de IT pentru adolescente, organizate online de Salvați Copiii România. Sesiunile încep din martie, înscrierile sunt deschise și mai sunt 50 de locuri libere

5.748 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Un curs de IT destinat adolescentelor este susținut online, gratuit, de organizația Salvați Copiii România și “Ora de Net”. Pot participa 90 de adolescente, la ediția de acum, pe două grupe de vârstă: 12-15 ani și 16-18 ani. Înscrierile sunt deschise încă de vineri, iar potrivit organizatorilor mai sunt 50 de locuri libere. Sesiunile încep din luna martie.

Prin cursurile adresate fetelor, acestea o să învețe mecanismele din spatele programelor pe care le folosesc și o să dobândească abilități digitale esențiale pentru viitorul lor. Ele vor învăța să folosească – în mod responsabil – tehnologia, potrivit descrierii din pagina proiectului. Într-un mediu interactiv și distractiv, vor deprinde ABC-ul în algoritmică, vor învăța să creeze mici jocuri și aplicații, care le vor iniția în tainele programării, prezintă organizatorii despre curs.

Calendar: Cursurile vor începe din luna Martie, cu o frecvență de 2 ore pe săptămână, timp de 16 săptămâni.

Cursurile se vor derula online, pe platforma Zoom, vor avea o durată de 16 săptămâni și o frecvență de 2 ore/săptămâna (sâmbăta). Ele sunt gratuite și disponibile tuturor fetelor care doresc să participe, lecțiile urmând a fi adaptate pe două categorii de vârstă: 12-15 ani și 16-18 ani. În această etapă sunt disponibile în total 90 de locuri, acestea urmând a fi ocupate pe baza completării formularului de înscriere disponibil mai jos.

  • Organizatorii au lansat acest curs alături de Școala Informală de IT, cu susținerea Endava.

Criterii de participare: Participanții la ambele categorii trebuie să aibă cunoștințe bune de limba engleză, menționează organizatorii. Cunoștințele necesare de utilizare a calculatorului pentru fetele care vor să se înscrie:

  • “crearea unui fișier și crearea / salvarea / mutarea / copierea / ștergerea / editarea / formatarea unui document
  • utilizarea unui browser de internet: efectuarea unei căutări după criterii clare și filtrarea rezultatelor
  • utilizarea funcționalităților unei platforme de genul Zoom sau Google Classroom: accesare aplicație, accesare meniu, încărcare documente, comunicare prin chat, accesare materiale puse la dispoziție, accesare opțiuni share screen/mute/unmute microphone”.

Înscrierile se realizează aici. Pe lângă câteva date personale, fetele care vor să se înscrie trebuie să răspundă și la două întrebări: “De ce vrei să înveți din IT?” și “În ce domenii crezi că e folositoare programarea?”.

Foto: oradenet.ro

Organizația Națiunilor Unite spune că, la nivel global, cu 17% mai mulți bărbați și băieți au acces la internet în comparație cu femeile și fetele. În unele regiuni, această diferență de gen este în creștere, consolidând inegalitățile de gen, prin refuzul creării de oportunități pentru fete si femei pentru a avea acces la educație, a găsi locuri de muncă mai bine plătite și de a începe noi afaceri. Punerea noilor tehnologii la dispoziția tuturor este o parte esențială a reconstrucției comunităților și economiilor mai puternice și a abordării multor dintre cele mai presante provocări ale lumii, se arată în descrierea proiectului.

Nu suficiente fete au posibilitatea de a fi implicate în programe de educație STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), la o vârstă fragedă, ceea ce este crucial pentru a insufla entuziasmul despre știință și matematică de la început. Trebuie să provocăm copiii – în special fetele – când spun că nu le place matematica sau că „nu sunt buni” la matematică. Fetele tind să aibă mai puțină încredere în abilitățile lor matematice și niveluri mai ridicate de anxietate la matematică, care este probabil unul dintre motivele pentru care fetele se îndepărtează de carierele STEM mai târziu în timpul școlii. Dacă putem începe să consolidăm beneficiile matematicii și să le oferim fetelor încrederea de care au nevoie pentru a o accepta, vom vedea și mai multe fete alegând căi de educație tehnică și femei în domeniile STEM, mai precizează organizatorii.

În context, a fost organizată o dezbatere pe 17 februarie 2022 pe tema „Egalitatea de șanse în IT. Alegerea carierei, dincolo de mituri și prejudecăți”, în cadrul căreia Andrei Miu, profesor universitar de neuroștiințe cognitive a declarat că nu există diferențe între băieți și fete în inteligență sau în domenii cognitive specifice care să fie relevante pentru o carieră în IT.

Foto: © Mykola PokhodzhayDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Fundația Nouă ne pasă

Ne pleacă elevii la școala din comuna vecină, unde nu există învățământ simultan – Ana Maria Ivan directoarea Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Poienarii de Argeș: Sistemul nu face absolut nimic pentru acești copii, presiunea e tot pe noi, profesorii

Într-o singură oră de curs, un profesor de gimnaziu este nevoit să predea jumătate din timp unei clase și cealaltă jumătate altei clase. În timpul predării, ceilalți copii lucrează. Dar…
Vezi articolul

Școlile din România pot primi până la 22.000 de euro granturi de la Comisia Europeană în proiectul Jean Monnet, pentru activități de promovare a identității europene. Înscrierile, deschise până pe 1 februarie – criteriile de participare

Școlile din România pot primi până la 22.000 de euro în anul 2024, granturi de la Comisia Europeană (CE) prin programul „Jean Monnet – Cunoașterea UE”, potrivit ghidului de desfășurare…
Vezi articolul

Triaj epidemiologic – ce înseamnă, cine îl face și ce boli au descoperit medicii anul trecut, după vacanța de iarnă

Triajul epidemiologic în școli și grădinițe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivități. Acesta se practică după fiecare vacanță școlară în creșe, grădinițe,…
Vezi articolul

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un “experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul