Daniel David, despre România la 3 ani de la Colectiv: Este o traumă colectivă reprimată. Este inacceptabil să nu existe consecințe în sensul de a corecta lucrurile

2.445 de vizualizări
Daniel David / Foto: danieldavidubb.wordpress.com
România la 3 ani de la Colectiv trece printr-o “traumă colectivă reprimată”. “Este inacceptabil ca, într-o țară în care au murit atâția oameni într-o astfel de tragedie, impactul evenimentului să nu fie mai mare la nivel social și să nu existe consecințe în sensul de a corecta lucrurile pentru viitor”, a declarat pentru Edupedu.ro psihologul Daniel David.

În orice țară vestică, tragedia ar fi generat o mulțime de dezbateri, astfel încât după un astfel de eveniment să rămână ceva pozitiv pentru țara și societatea respectivă. Noi ne comportăm, cum ne spune și profilul nostru de țară, într-o manieră defensivă, reprimând practic consecințele și discuțiile despre acest eveniment”, a declarat pentru Edupedu.ro psihologul Daniel David, autor al monografiei Psihologia poporului român.

Asta înseamnă că nu putem învăța dintr-o astfel de situație”, a avertizat David. Acesta a precizat că “sunt cauze care țin de educație și de felul în care noi, ca societate, suntem antrenați în a confrunta impredictibilitățile, incertitudinile, situațiile negative. Nu le abordăm într-o manieră de problem solving, ci într-o manieră de evitare”.

Tinerii trebuie să învețe “să nu se teamă să îmbrățișeze incertitudinea, să nu o evite. Simplul fapt că eviți o realitate nu înseamnă că ea dispare. Dispare în mintea ta, dar în realitate ea există. Trebuie să dezvolte o atitudine de rezolvare de probleme, și nu de evitare”, a subliniat Daniel David, care este profesor de ştiinţe cognitive clinice la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.

Putem să ieșim din această situație “prin educație, prin faptul că unele zone din mass-media se încăpățânează totuși să nu uite de acest eveniment”, a continuat psihologul.

Sper ca odată cu tinerele generații, care au un capital social mult mai ridicat față de generațiile mai vârstnice – și când spun tinerele generații mă refer la cei până în 30 de ani -, lucrurile să se schimbe. Dar până atunci, hai să încercăm prin educație, prin dezbateri în spațiul public organizate de media, altfel nu avem ce face”, a continuat Daniel David.

Sursa foto: danieldavidubb.wordpress.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planuri-cadru 2025. Daniel David: În timpul dezbaterilor, unii participanți au rămas uneori fixați pe aspecte prea punctuale: doar materia proprie și numărul de ore / Ținta este ca elevii care vor fi în clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027 să intre în noua logică curriculară

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, este de părere că, în timpul dezbaterilor pe noile planuri-cadru de liceu, „unii participanți au rămas uneori fixați pe aspecte prea punctuale (ex. doar…
Vezi articolul

Amenzi pentru părinții și directorii de școală care refuză să semneze contractul educațional, între 1.000 și 5.000 de lei / Directorii de școală pot să plătească amenda sau să presteze muncă în folosul comunității – ROFUIP 2024

Părinții sau directorii de școală care refuză să semneze contractul educațional riscă să plătească amendă între 1.000 lei și 5.000 de lei, dacă nu semnează contractul educațional, potrivit ROFUIP 2024.…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Cîmpeanu, despre posibilitatea de a menține școlile deschise indiferent de scenariu, dacă toți profesorii și angajații din unitate sunt vaccinați: „În limitele de competență, Ministerul Educației poate să susțină o astfel de idee și va promova” – VIDEO

Ministerul Educației ar putea susține ideea ca școlile unde tot personalul angajat este vaccinat să rămână deschise cu prezență fizică indiferent de scenariul din localitatea respectivă, a declarat ministrul Sorin…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu: S-ar putea să vă dau o veste proastă, să fiu și-n al patrulea mandat de ministru, pentru că nu e o limită / Justificări pentru introducerea numărului nelimitat de mandate pentru rectori: prin exemplul unui director de liceu tehnologic din Oradea, care e din 1990 în funcție arată că „ne dorim profesionalizarea guvernanței”

Printr-o serie de comparații cu funcții din alte domenii sau din universități din sisteme mult mai evoluate decât cel românesc, așa a justificat Sorin Cîmpeanu introducerea în proiectul legii învățământului…
Vezi articolul