Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, despre noile planuri-cadru pentru liceu: Voi avea contribuții care să corespundă unei viziuni pe care o am și eu, până le pun în dezbatere

3.832 de vizualizări
Daniel David
Foto: Ciprian Hord / Dilema
Noul ministru al Educației, Daniel David a declarat, într-o intervenție la Euronews, că va porni, în elaborarea planurilor-cadru pentru liceu, de la ce s-a lucrat până acum, sub conducerea Ligiei Deca. Acesta a menționat însă că va aduce și contribuții proprii, „care să corespundă unei viziuni pe care o am și eu”.

„Evident că pornesc că, n-am cum, altfel n-aș fi putut să le pun [N. red. Planurile-cadru pentru liceu] în discuție în ianuarie dacă nu porneam de la ceea ce s-a lucrat până acum, și de la rezultatul experților implicați în acest demers, la care sigur am avut și încă voi mai avea, până le pun în discuție publică, și contribuțiile care să corespundă unei viziuni pe care o am și eu”, a explicat Daniel David.

Noul ministru a anunțat acum câteva zile că planurile-cadru pentru liceu vor fi analizate în cadrul unei dezbateri naționale, care va avea loc în luna ianuarie a acestui an, după cum a relatat Edupedu.ro.

Acesta a avertizat că principala problemă a sistemului de învățământ este reprezentată de metodele de predare ineficiente și de manualele care „nu sunt destul de prietenoase”. El a spus că va crea „oportunități pentru training, pentru modalități moderne de predare” și va îmbunătăți manualele.

Daniel David a precizat că nu susține introducerea de materii noi în programa școlară, ci includerea unor unități de învățare cu accent pe subiecte precum educație pentru mediu sau educație juridică în cadrul disciplinelor deja existente.

  • Întrebat dacă Educația pentru sănătate va deveni materie obligatorie, ministrul a menționat că „se teme de lucrurile obligatorii în școli” și că nu poate promite acest lucru, întrucât „după aceea, repet, tot noi ne vom plânge că avem prea multă materie”.

Amintim că elevii care au început clasa a VIII-a pe 9 septembrie 2024 ar fi trebuit să învețe la liceu după programe școlare noi și să dea un Bacalaureat cu cel puțin 5 examene scrise și 4 de competențe, potrivit Legii Deca-Iohannis.  Or, la nivel de liceu, lansarea noilor planuri-cadru a fost amânată în mod repetat pe parcursul ultimului an, sub diverse pretexte, în condițiile valului de alegeri programate în 2024 – locale, europarlamentare, parlamentare și prezidențiale, o ultimă țintă propusă pentru punerea lor în consultare fiind ianuarie 2025.

Citește și:
Daniel David: Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
Planurile-cadru pentru liceu sunt gata, dar pot fi finalizate în 1-2 luni, dacă „doar trebuie examinate și de noul ministru” – Daniel David, ministrul desemnat pentru Educație, după audierile de la Parlament / „Prea multe lucruri sunt obligatorii” în învățământ și „tot noi ne vom plânge că avem prea multă materie”
Revizuirea planurilor-cadru, în care „accentul va fi pus pe pregătirea pentru meseriile viitorului” și care vor aborda inteligența artificială – promisă de coaliția PSD-PNL-UDMR în programul de guvernare / La nivel de liceu, nu au fost adoptate nici până acum noi planuri-cadru
INTERVIU Daniel David, noul ministru al Educației și Cercetării, anunță o „mică reformă” universitară și în cercetare: reorganizarea arhitecturii mediului academic românesc și a sistemului național de cercetare, „stimularea colaborării între organizațiile de cercetare și finanțarea acestora în raport cu performanțele academice obținute”
EXCLUSIV Noul ministru al Educației și Cercetării anunță că va propune indicatori de performanță „pentru a crește veniturile cadrelor didactice performante”. Daniel David vorbește despre „o sinergie între salarizarea din mediul educațional cu cea din sănătate”: Anul viitor se va lucra la legea salarizării unitare
Avalanșă de proiecte de acte normative publicate în dezbatere de Ministerul Educației la terminarea campaniei electorale, în care ministra a candidat / Noile planuri-cadru pentru liceu, ținute în continuare la sertar de Ligia Deca
Daniel David, despre schimbările propuse în planurile-cadru pentru liceu: A elimina aspectele fundamentale de fizică și chimie de la real e ca și când am vorbi despre cerc pătrat. Zona umană elimină cele două materii care contribuie la definirea ta ca om


5 comments
  1. Ce contributie sa ai tu, mah? Tu esti pus acolo sa continui aberatia lu’ Deca+Johannis. Ai sa faci dypa cum iti canta.. PNNR-UL

  2. De ce trebuie sa reinventam roata ?
    Doar 3 lucruri care nu presupun fonduri pot rezolva problemele:
    1. Desfiintati temele – asigurati 15-30 min odihna intre ore pe model asiatic.
    2. Scoateti din sistem toti prof. care dicteaza – ora trebuie sa fie un dialog intre prof. si elevi a. i. acestia sa plece acasa cu notiunile intelese.
    3. Invatati copiii sa fie audodidacti, sa aiba gandire critica si sa stie sa caute pe net.
    Conteaza calitatea si NU cantitatea !

    1. 1 – fara teme nu poate exista aprofundare
      2 – fara dictare nu poate exista învățare continua, autocontrol, organizare etc.

      1. 1. Aprofundarea se face prin punerea unor probleme concrete si nu prin toceala – asta se poate face si la scoala – exista metode de a convinge pe toti elevii sa fie cooperanti – repet, nu reinventam noi roata.
        Dupa o zi de munca parintele nu mai are puterea sa se ocupe de lectiile copilului iar meditatiile sunt aiurea – pe net poti gasi explicatii detaliate.
        2. Nu vad legatura – personal nu am retinut niciodata nimic dupa dictare – fara intelegerea legaturilor nu puteam sa retin absolut nimic. Conteaza intelegerea profunda a conceptelor – intelegere care nu are legatura cu dictarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rata de vaccinare este mult mai mare în școlile din Cluj cu predare în limba maghiară, decât cele în limba română – presa locală / Agenția ungară MTI: conștiința responsabilității este mai dezvoltată

În școlile din județul Cluj, jumătate dintre cadrele didactice sunt vaccinate împotriva noului coronavirus, dar există o variație foarte mare între unitățile de învățământ: în cazul unora, rata de vaccinare…
Vezi articolul

Președinții Iohannis și Steinmeier vizitează Colegiul Național Brukenthal din Sibiu, unde Iohannis are blocat un post de profesor din anul 2000 / În plină grevă a profesorilor, copiii au fost aduși de acasă special pentru eveniment

Președinții Klaus Iohannis și Frank-Walter Steinmeier se află în vizită în Sibiu, joi, iar în cadrul acesteia vor ajunge, de la ora 12.35, la Colegiul Naţional Samuel von Brukenthal, potrivit…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății, întrebat despre posibila redeschidere graduală a școlilor: Se analizează permanent / Care e soluția pentru ca elevii să revină la școală? Să scadă numărul de infectări

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a spus miercuri, întrebat în legătură cu informațiile privind posibila redeschidere graduală a grădinițelor și școlilor, că „se analizează permanent (…) fiecare componentă care ține de…
Vezi articolul

Universitatea din București și Universitatea de Vest din Timișoara – incluse în prima listare restrânsă Times Higher Education a ofertelor internaționale de educație universitară online

Două instituții românești de învățământ superior, Universitatea din București și Universitatea de Vest din Timișoara, au fost incluse într-o primă încercare a reputatului furnizor internațional de clasamente universitare Times Higher…
Vezi articolul