Daniel David, rector UBB: Avem o arhitectură comunistoidă a mediului academic / Învățământul preuniversitar să se orienteze pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare și evaluare a elevilor

2.490 de vizualizări
Daniel David si Ludovic Orban / Foto: UBB
„Până nu reparăm componenta de educație nu putem aborda serios alte componente strategice, iar toate celelalte reforme vor fi sortite eșecului sau vor dura foarte mult”, a declarat astăzi rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Daniel David a avertizat, în cadrul unei întâlniri cu premierul Ludovic Orban, că „avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic”.

Rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB) a afirmat că „universitățile formează specialiștii, care gândesc și implementează reformele strategice, și cadrele didactice din preuniversitar, care ne formează copiii/noile generații, deci trebuie să avem grijă ca ei să fie foarte bine pregătiți”.

David a vorbit despre necesitatea stabilirii unor indicatori clari de calitate și a unor direcții bine conturate în ceea ce privește dezvoltarea viitoare a arhitecturii sistemului de educație și cercetare din România. 

În opinia sa, învățământul preuniversitar ar trebui să se orienteze strategic, cu indicatori măsurabili, spre reducerea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional, precum și pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare-învățare/evaluare a elevilor, astfel încât acestea să ducă și la îmbunătățirea pozițiilor în clasamentele PISA, „înțelese aici ca un element diagnostic„, se arată în comunicatul UBB trimis Edupedu.ro.  

În ceea ce privește învățământul superior și cercetarea, rectorul UBB a afirmat că e nevoie de o abordare diferită a sistemului academic.

Avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic, caracterizată prin fragmentare (peste 200 de universități și institute la nivel național), distribuire inegală/inechitabilă în marile regiuni ale țării și subfinanțare cronică. Este necesară o concentrare academică (universități/institute), în același timp cu diferențierea misiunii universităților. Concentrarea ar genera platforme academice puternice, care să genereze inovație și competitivitate, iar diferențierea misiunii ar duce la adaptarea activității universităților la potențialul real și la nevoile comunităților din care acestea fac parte. Odată făcută o arhitectură sănătoasă, putem regândi și finanțarea”, a declarat Daniel David.

Declarațiile au fost făcut marți, 22 septembrie 2020, în cadrul unei întâlniri de lucru cu premierul României, Ludovic Orban, și cu reprezentanți ai Guvernului și ai autorităților locale clujene.

Citește și:
Orban: La Cluj se va înființa un institut de tehnologii inovative, beneficiar de fonduri europene


1 comment
  1. Eterna schimbare din invatamantul romanesc de dupa ’89, reforma dupa reforma, „de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi”. Pe scurt, ne dorim o scoala ca „afara”, dar cu o finantare ca in Africa de Sud. Daca tot doriti o scoala ca „afara” de ce nu cresteti salariile si dotarile ca in „afara”? Ce student performant va dori sa activeze pe 2000 de lei la catedra tinand seama ca trebuie sa vina de acasa cu urmatoarele: masti, dezinfectant, hartie igienica, sapun, laptop, videproiector, imprimanta, tableta grafica, abonament internet de mare viteza? Toate acestea cumparate din buzunarul propriu pentru ca „bugetul e mic” si „nu sunt bani” pentru elevi si studenti, dar pentru rachete MIM-104 Patriot sau corvete gasim intotdeauna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE PROIECT Studenții care lucrează sau cei care sunt părinți vor putea să participe la cursuri în sistem hibrid sau online. În norma cadrelor didactice apar cursurile remediale, prevede Programul Național de Reducere a Abandonului Universitar

Ministerul Educației a lansat în consultare publică proiectul de hotărâre pentru organizarea și finanțarea Programul Național de Reducere a Abandonului Universitar (PNRAU). Programul își propune să ofere suport concret tinerilor…
Vezi articolul

Universitățile trebuie să încurajeze creativitatea și gândirea critică, două competențe vitale pentru studenți și angajatori, dar realitatea le pune bețe în roate – Trei recomandări de schimbare din partea OCDE

Politicile aplicate de guverne pentru a susține calitatea educației pot, adesea, să se transforme în obstacole în calea inovației pedagogice, în cazul învățământului superior, atunci când vine vorba despre competențe…
Vezi articolul

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, mesaj pentru studenții din anul I de la Facultatea de Matematică și Informatică din București: La vârsta voastră, pare că timpul este infinit. Însă e ultima oară în viață când aveți timp exclusiv pentru voi și ar fi păcat să-l risipiți

Primarul Bucureștiului, Nicușor Dan, le-a transmis studenților din primul an de licență de la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) să profite de această perioadă…
Vezi articolul

Alianța studenților: Solicităm Guvernului să adopte de urgență Hotărârea de Guvern privind transportul studenților, oprind astfel orice altă posibilă încălcare a legii

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România „solicită Guvernului să adopte de urgență Hotărârea de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice privind transportul studenților, oprind astfel orice altă posibilă interpretare și…
Vezi articolul