Daniel David, rector UBB: Avem o arhitectură comunistoidă a mediului academic / Învățământul preuniversitar să se orienteze pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare și evaluare a elevilor

2.482 de vizualizări
Daniel David si Ludovic Orban / Foto: UBB
„Până nu reparăm componenta de educație nu putem aborda serios alte componente strategice, iar toate celelalte reforme vor fi sortite eșecului sau vor dura foarte mult”, a declarat astăzi rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Daniel David a avertizat, în cadrul unei întâlniri cu premierul Ludovic Orban, că “avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic”.

Rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB) a afirmat că “universitățile formează specialiștii, care gândesc și implementează reformele strategice, și cadrele didactice din preuniversitar, care ne formează copiii/noile generații, deci trebuie să avem grijă ca ei să fie foarte bine pregătiți”.

David a vorbit despre necesitatea stabilirii unor indicatori clari de calitate și a unor direcții bine conturate în ceea ce privește dezvoltarea viitoare a arhitecturii sistemului de educație și cercetare din România. 

În opinia sa, învățământul preuniversitar ar trebui să se orienteze strategic, cu indicatori măsurabili, spre reducerea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional, precum și pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare-învățare/evaluare a elevilor, astfel încât acestea să ducă și la îmbunătățirea pozițiilor în clasamentele PISA, “înțelese aici ca un element diagnostic“, se arată în comunicatul UBB trimis Edupedu.ro.  

În ceea ce privește învățământul superior și cercetarea, rectorul UBB a afirmat că e nevoie de o abordare diferită a sistemului academic.

Avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic, caracterizată prin fragmentare (peste 200 de universități și institute la nivel național), distribuire inegală/inechitabilă în marile regiuni ale țării și subfinanțare cronică. Este necesară o concentrare academică (universități/institute), în același timp cu diferențierea misiunii universităților. Concentrarea ar genera platforme academice puternice, care să genereze inovație și competitivitate, iar diferențierea misiunii ar duce la adaptarea activității universităților la potențialul real și la nevoile comunităților din care acestea fac parte. Odată făcută o arhitectură sănătoasă, putem regândi și finanțarea”, a declarat Daniel David.

Declarațiile au fost făcut marți, 22 septembrie 2020, în cadrul unei întâlniri de lucru cu premierul României, Ludovic Orban, și cu reprezentanți ai Guvernului și ai autorităților locale clujene.

Citește și:
Orban: La Cluj se va înființa un institut de tehnologii inovative, beneficiar de fonduri europene


1 comment
  1. Eterna schimbare din invatamantul romanesc de dupa ’89, reforma dupa reforma, “de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi”. Pe scurt, ne dorim o scoala ca “afara”, dar cu o finantare ca in Africa de Sud. Daca tot doriti o scoala ca “afara” de ce nu cresteti salariile si dotarile ca in “afara”? Ce student performant va dori sa activeze pe 2000 de lei la catedra tinand seama ca trebuie sa vina de acasa cu urmatoarele: masti, dezinfectant, hartie igienica, sapun, laptop, videproiector, imprimanta, tableta grafica, abonament internet de mare viteza? Toate acestea cumparate din buzunarul propriu pentru ca “bugetul e mic” si “nu sunt bani” pentru elevi si studenti, dar pentru rachete MIM-104 Patriot sau corvete gasim intotdeauna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Ordinul ce obligă universitățile să verifice toate tezele de doctorat de după 1990 nu oferă “un câștig clar” / Tezele persoanelor cu funcții publice “ar trebui verificate cu prioritate”

Ordinul de ministru ca universitățile din România să verifice toate tezele de doctorat susținute după 1990 “nu are cum să ajute” și chiar poate afecta imaginea internațională a universităților de…
Vezi articolul