De ce spunem mereu că tinerii „sunt viitorul” și nu „prezentul”? A fost 2022 Anul Tineretului European în România?

319 vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
”Tinerii sunt viitorul”, dar niciodată ”prezentul”, remarcă Maria Francesca Cristea, Head of Policy and Programs Europlus. Anul 2022 a fost declarat „al Tineretului European”, într-o declarație a Ursulei von der Leyen din discursul anual privind starea UE, declarație prin care președinta Comisiei Europene a vrut să transmită recunoștința blocului comunitar pentru implicarea voluntară a tinerilor în depășirea pandemiei.

Deși pe durata Președinției României la Consiliul Uniunii Europene (ianuarie – iunie 2019), România a fost prima țară care și-a asumat un obiectiv din Strategia de Tineret a Uniunii Europene 2019 – 2027 (Locuri de muncă de calitate pentru toți/ Objective 7: Quality employment for all), țara noastră nu excelează astăzi la plata efectivă a tinerilor din internship, deși o lege obligatorie în acest sens există din 2018.

Într-o opinie semnată de Maria Francesca Cristea, Head of Policy and Programs Europlus, este remarcată o adresare care, deși este clișeică și repetată aproape tot timpul la evenimente cu și despre tineri (cu precădere de către politicieni), arată exact excluderea tinerilor din factorul decident: ”Tinerii sunt viitorul”, dar niciodată ”prezentul”. Cu alte cuvinte, tinerii nu sunt parteneri egali de dialog acum, ci vor fi, ”în viitor”, adică atunci când vor fi implicați în luarea deciziilor ca adulți, nicidecum ca tineri.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce se vor închide toate școlile dintr-un județ, în bloc, dacă vor exista localități cu zero rată de infectare? Consiliul Elevilor cere descentralizarea deciziei la nivelul școlii și dezaprobă creșterea de la 1 la 3 cazuri pentru pragul de trecere a unei clase în online

Consiliul Național al Elevilor (CNE) a transmis astăzi, într-un comunicat, necesitatea adoptării unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o școală, care să ia în calcul, pe lângă rata…
Vezi articolul

Reintroducerea tezelor ca modalitate de evaluare și monitorizare a progresului elevului, propusă de peste 2.000 de profesori și directori de școli – raport al Ministerului Educației

Reintroducerea tezelor pentru a putea evalua și monitoriza progresul elevilor este recomandată de peste 1.900 de profesori care au participat la studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar…
Vezi articolul