Deputatul PSD Achimaş-Cadariu: Atât timp cât avem ora de religie, putem avea şi educaţie pentru sănătate în şcoli. Nu există o incompatibilitate între a fi ortodox şi a avea educaţie sanitară

384 de vizualizări
Achimaș Cadariu / Foto: Agerpres
Deputatul PSD Patriciu Achimaş-Cadariu consideră că atât timp cât avem ora de religie, putem avea şi educaţie pentru sănătate în şcoli, subliniind că nu există o incompatibilitate între a fi ortodox şi a avea educaţie sanitară. „Dacă e vorba de păstrarea identităţii naţionale, identitatea naţională nu trebuie plasată în secolul al XVII-lea. Dacă vrem să trăim mai mult şi mai bine, identitatea noastră naţională cred că trebuie plasată în 2023”, argumentează deputatul citat de News.ro, preluat de G4Media.ro.

„Speranţa mai redusă de viaţă a românilor comparativ cu cea a celorlalţi cetăţeni europeni şi numărul îngrijorător de mare al deceselor înregistrate la naştere ar trebui să reprezinte un grav semnal de alarmă pentru autorităţile din România şi un îndemn la acţiune”, crede chirurgul şi deputatul clujean Patriciu Achimaş-Cadariu.

„O cauză esenţială a speranţei de viaţă reduse este absenţa orelor de educaţie pentru sănătate din şcoli. Finlanda este pe locul întâi în toate aceste topuri ale speranţei de viaţă, cu o populaţie generală foarte bine educată – îi învaţă cum să aibă grijă de sănătate, cum să se îngrijească, reguli de igienă, cum să prevină apariţia bolilor, când să se prezinte la medic, cum să aibă un dialog extrem de bun cu cadrele medicale, cu asistentele atunci când sunt într-o situaţie dată. Lucruri foarte simple, dar esenţiale. Noi, dacă avem aşa o speranţă mică de viaţă evident greşim undeva. O populaţie educată ştie să îl respecte pe cel de lângă el, nu încalcă regulile de circulaţie, provocând carnagii pe şosea, cum se întâmplă prea frecvent la noi. Ştie să se spele pe mâini – şi asta nu-i o jignire. Suntem pe ultimele locuri la utilizarea pastei de dinţi, a săpunului şi ştim că o mare parte din patologia orală este cauză a altor boli sistemice. Avem nevoie ca populaţia să ştie să meargă la screening, să urmărească dacă are probleme cu tensiunea, cu glicemia şi probleme de natură psihologică – iar a merge la psiholog dacă ai probleme nu înseamnă că eşti nebun, este o chestie absolut normală”, a afirmat Cadariu.

Citește mai mult pe G4Media.ro

Amintim că, în august a.c., ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, vorbind despre importanța introducerii în programa şcolară a disciplinei „Educaţiei pentru sănătate”, a spus că un termen rezonabil pentru introducerii acestei materii este anul 2024.


5 comments
  1. Câte materii ați studiat dvs., stimate domn?
    Și așa elevii au ore cât programul de muncă al părinților, neluând în calcul timpul alocat efectuării temelor acasă!

  2. Dacă avem ore de religie să avem și ore de gastronomie, ore de înșirat mărgele pe ață, ore de numărat like-uri pe Tik-Tok, si alte discipline foarte importante care ne definesc. Identitatea am pierdut de multișor, mai nou contează numai acela de gen. Suntem pe calea cea bună.

  3. S-a mai trezit un specialist in educatie. Dar nea asta pare ca se crede si specialist in cercetare. Dupa el orice corelatie trebuie sa fie o relatie de cauzalitate.

    Speranta de viata depinde de accesul la servicii medicale de calitate si de educatie de calitate in general, NU doar de educatie sanitara sau cum o mai numesc politrucii astia.

    Educatia este facuta praf sistematic de unii ca acest individ pesedist, traseist. In spital mori cu zile.

    Isi imagineaza individul asta ca se rezolva problemele cu spalatul pe maini? Ti se face greata.

  4. Nu știu cine e omul ăsta, și-s convins că dacă îl căutăm mai bine are și afirmații aiurea… dar cu ce spune aici sunt total de acord.

    Religia și programele școlare de religie să încerce să arate copiilor standardele de etică și morală pe care le consideră acceptabile (n-ar strica să le și practice preoții, de la cel mai mic până la Daniel), și să lase orele de educație pentru sănătate să îi pregătească pentru viața care-i așteaptă (în speranța că vor fi predate de oameni întregi la cap și care n-au tendințe de a ajunge la extreme, oricare ar fi abordarea utilizată). La cât de implicați sunt unii părinți, orice le-ar arăta și explica elevilor la ora de educație pentru sănătate, ei au văzut deja lucruri de zece ori mai grave pe TikTok sau OF (cei mai măricei) și poate-au ajuns să le și practice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu: Problema existenței lui Iisus nu a fost pusă sub semnul întrebării în Antichitate / În a doua jumătate a secolului XX s-a conturat ipoteza că Iisus nu este o figură istorică, ci o sumă a valorilor transmise de niște profeți ai vremii

Există dovezi istorice sau arheologice care să ateste că Iisus Hristos a fost un personaj real sau nu? Ce aspecte descrise de Biblie din perioada răstignirii lui Iisus sunt adevărate?…
Vezi articolul