Diplomele europene și completarea programului de introducere a unei legitimații europene de student – în viitoarea strategie europeană pentru universități

234 de vizualizări
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Dezvoltarea unei diplome europene, unui statut al alianțelor de universități, desfășurarea completă a legitimațiilor europene de studenți și continuarea inițiativei universităților europene se numără printre principalele măsuri ale unei noi strategii privind universitățile europene, a anunțat comisarul european de resort, Mariya Gabriel, în cadrul Summitului Educației, desfășurat săptămâna aceasta, potrivit Science Business.

Ea a spus, conform sursei citate, că această strategie are drept scop să ajute universitățile să joace un rol principal în aplicarea politicilor verzi și digitale ale UE și să întărească buna cooperare transfrontalieră.

Publicația citată notează că, pe lângă această strategie, ce urmează să fie prezentată în ianuarie, Comisia va propune și un pact pentru sprijinirea mai eficientă a cooperării între universitățile europene, inclusiv prin activități comune în învățământ și cercetare.

Potrivit Comisarului Gabriel, principalii trei piloni ai strategiei sunt: 

  • să sprijine calea europeană printr-o atenție mare acordată calității, incluziunii, respectului față de practicile democratice și libertățile academice.
  • să permită universităților să joace un rol-cheie în tranzițiile verzi și digitale prin dezvoltarea de soluții de tehnologie verde și prin instruirea europenilor pentru a căpăta abilitățile necesare economiei viitoare.
  • să ridice universitățile europene pe plan global, prin politici de punere în comun a resurselor și bunelor practici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Metodologia privind finanțarea cercetării în universități – adoptată pentru al doilea an de Ministerul Educației înaintea publicării Metarankingului universitar, folosit ca referință pentru repartizarea acestor fonduri / Ordinul invocă două metarankinguri diferite în fundamentarea ordinului și în calcule

Metodologia privind finanțarea cercetării științifice în universități pe 2025 a fost adoptată printr-un Ordin al Ministerului Educației, publicat în Monitorul oficial vineri, 14 februarie. Metodologia, care se bazează pe clasamentul…
Vezi articolul

Admitere la Arhitectură 2025. Proba portofoliului ar putea fi eliminată, spune rectorul Universității „Ion Mincu” din București. Marian Moiceanu: Nu putem controla originea lucrărilor. Fără a face procese de intenție, vedem că există o industrie a portofoliilor cumpărate

Proba portofoliului de desene și schițe, care în acest an a avut o pondere de 10% în calculul mediei de admitere la Facultatea de Arhitectură a Universității de Arhitectură și…
Vezi articolul

Petiție cu peste 1.500 de semnături pentru ca absolvenții de liceu să intre la facultate fără admitere și cu premiile II, III și mențiune la olimpiade – etapele naționale. Șase argumente „pentru”

Decizia ca absolvenții de liceu din 2025 să nu se poată înscrie la facultate fără admitere, în baza premiilor II, III sau mențiune la olimpiade, este „nejustificată și are urmări…
Vezi articolul

Doctoranzii înmatriculați la buget, cu frecvență, pe legea veche trebuie să primească burse, în temeiul noii legi a educației, conform unei decizii a instanței ce corectează un ordin emis în 2023 de Ministerul Educației / Instituția poate face recurs / Contestatarul ordinului: „Ministerul a mărit bursele considerabil, dar nu le-a acordat”

Un ordin al Ministerului Educației, emis în 2023, trebuie modificat în urma unei decizii a instanței, care ar permite studenților doctoranzi care au început studiile la buget, cu frecvență, dar…
Vezi articolul