DOCUMENT Apelul național de proiecte Erasmus+ 2025 pentru școli și universități, lansat oficial. Termenul limită pentru candidaturile la finanțarea mobilităților – 19 februarie

1.673 de vizualizări
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Apelul național de proiecte Erasmus+ pentru 2025, dar și ghidul oficial al acestui program de mobilitate pentru anul viitor au fost publicate recent pe platforma erasmusplus.ro. Documentele sunt atașate la finalul articolului. Termenul limită principal pentru depunerea cererilor de finanțare de către școlile și universitățile din țară este 19 februarie 2025, potrivit apelului național.

Aceste documente stabilesc calendarele (termenii limită pentru anul respectiv) și pașii prin care o școală, un liceu sau o universitate pot depune candidaturi și se pot înscrie în proiecte de mobilitate cu profesorii și elevii, respectiv studenții.

De asemenea, documentele detaliază condițiile pentru parteneriate între unitățile de învățământ, durata parteneriatelor, sumele alocate plecărilor din țară, dar și informații despre fiecare din domeniile eligibile, potrivit informațiilor din apelul național de proiecte:

  • Tineret;
  • Sport;
  • Educație școlară;
  • Universitar;
  • Formare profesională (VET);
  • Educația Adulților.

În anul 2025, pentru România a fost alocat un buget de 159.310.391 Euro.

Cum pot să aplice organizațiile, școlile și universitățile pentru proiecte Erasmus+

Pentru ca o organizație sau instituție de învățământ să aplice pentru un proiect Erasmus+, fie în calitate de coordonator, fie în calitate doar de participant, trebuie să obțină un cod OID (Organisation ID) pe care îl folosește la identificarea pe rețeaua participanților.

Școlile și alte organizații active în învățământul școlar pot solicita finanțare pentru proiecte de scurtă durată sau proiecte acreditate pentru mobilitatea elevilor și a personalului.

  • Important: „din considerente legate de strategia de implementare la nivel național, dar și din considerente financiare (buget disponibil limitat în comparație cu numărul de candidaturi), în domeniul educației școlare, proiectele de scurtă durată pot fi depuse doar de instituțiile din categoria Școli și vor fi finanțate cu un buget maxim de 25.000 Euro”, este precizat în document.
Ce înseamnă activitățile de mobilitate pentru școli

„Activitățile de mobilitate din cadrul unui proiect de mobilitate pot fi de ieșire sau de intrare. Cele mai multe tipuri de activități disponibile sunt activități de mobilitate de ieșire. Aceasta înseamnă că organizația solicitantă va acționa ca organizație de trimitere: va selecta participanții și îi va trimite către o organizație-gazdă din străinătate. În plus, există tipuri speciale de activități de intrare care permit organizațiilor solicitante să invite în cadrul organizației experți sau cadre didactice și pedagogi în curs de formare. Scopul activităților de intrare nu este de a crea schimburi bidirecționale, ci mai degrabă de a aduce persoane care pot contribui la dezvoltarea și internaționalizarea organizației solicitante”, este explicat în ghidul pentru 2025.

Un proiect Erasmus+ desfășurat de școli trebuie să aibă în vedere cele 4 “dimensiuni orizontale” promovate în program, potrivit ghidului:

  • Incluziune și diversitate
  • Durabilitatea mediului și practici ecologice
  • Digitalizarea, educația digitală și competențele digitale
  • Participare și implicare civică.
DOCUMENT Descarcă apelul național la propuneri de proiecte Erasmus+ 2025, în format .pdf:

DOCUMENT Ghidul programului Erasmus+ 2025, în format .pdf:


Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Manualele noi de Matematică pentru clasele I și a II-a nu vor ajunge în școli la timp. Ministerul Educației transmite învățătorilor, cu trei zile înainte să înceapă școala, să tipărească de pe internet lecțiile din primul modul și să le dea copiilor, fără să precizeze pe banii cui / Alte două manuale sunt și ele întârziate

Elevii din învățământul primar și gimnazial ar trebui să aibă manuale noi în acest an școlar, la 10 ani după tipărirea primelor ediții pe noul curriculum. Majoritatea manualelor au putut…
Vezi articolul

Câte clădiri cu risc seismic 2 sunt înregistrate în sistemul școlar? Ministrul Deca: „În jur de 600 de clădiri cu destinație educațională” / „Ne dorim să extindem programul” de consolidare, dar clădirile în risc seismic I sunt „prima urgență”

“Cifrele sunt undeva în jur de 600 de clădiri cu destinație educațională”, a spus, miercuri, ministrul Educației, Ligia Deca, întrebată fiind de jurnaliști câte clădiri cu risc seismic 2 sunt…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație, susține trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și examen de admitere la liceu la 16 ani, vârstă la care elevul poate să facă școala de ucenicie la locul de muncă sau poate merge în învățământ dual

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Ministerul Educației, susține că învățământul obligatoriu ar trebui să se termine la 16 ani, cu trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pe modelul…
Vezi articolul

Cele mai slabe rezultate la simularea Bacalaureatului din 2022 încoace, în județul Iași: Doar doi din cinci elevi de clasa a XII-a au obținut medii de promovare la testarea din decembrie – raport ISJ / Mai puțin de jumătate au luat cel puțin nota 5 la Proba obligatorie a profilului – prăbușire față de anii trecuți

Mai puțin de 1.700 de elevi din cei peste 4.200 care au participat la toate probele scrise din cadrul simulării examenului de Bacalaureat din decembrie, în județul Iași, au luat…
Vezi articolul