DOCUMENT Aprobarea profilului cadrului didactic în acest an – prioritate în proiectul de buget. Ce alte măsuri pe termen scurt sunt anunțate pentru profesori

13.009 vizualizări
Foto: © Lunamarina | Dreamstime.com
Aprobarea profilului cadrului didactic în acest an este inclusă în proiectul legii bugetului pe anul 2021. Concret, în fișa de buget a Ministerului Educației sunt prevăzute o serie de măsuri dintre care câteva privesc „susținerea carierei didactice”.

Iată care sunt măsurile, pe termen scurt, prevăzute în document, măsuri care vizează cadrele didactice:

  • Elaborarea, dezbaterea publică și aprobarea unui document normativ privind definirea profilului cadrului didactic
  • Dezvoltarea de standarde ocupaționale și de formare inițială și continuă pentru cadrele didactice pornind de la noile profiluri
  • Creșterea ponderii practice în formarea inițială a cadrelor didactice
  • Formarea cadrelor didactice pentru a putea comunica pe înțelesul tuturor copiilor, inclusiv cu dizabilități
  • Inițierea demersurilor pentru formarea cadrelor didactice pentru predarea mai multor discipline
  • Dezvoltarea competențelor digitale necesare carierei didactice prin module dedicate
  • Planificarea strategică și alocarea de resurse suficiente pentru formarea continuă a cadrelor didactice
  • Completarea cursurilor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice cu elemente de care au nevoie pentru depășirea decalajelor de alfabetizare pe care le au elevii, precum și la gestionarea cazurilor de risc de abandon școlar
  • Identificarea și susținerea cadrelor didactice care activează în școli cu ponderi semnificative de copii proveniți din medii vulnerabile
  • Susținerea programelor privind formarea inițială și continuă a personalului prin proiectul Curriculum Relevant Educație Deschisa pentru Toți (CRED)
  • Consolidarea relațiilor de parteneriat între învățământul superior și cel preuniversitar, în formarea inițială și continuă pentru cariera didactică, prin care să se asigure adecvarea conținuturilor și metodelor la nevoile de formare ale cadrelor didactice, cu implicații în dezvoltarea personală și profesională a acestora și creșterea prestigiului profesional al dascălilor.

Reamintim că Ministerul Educației a primit un buget de 2,5% din Produsul Intern Brut în anul 2021, potrivit proiectului Legii Bugetului publicat joi seara de Ministerul Finanțelor. Anul trecut același minister primea 2,7% din PIB alocare inițială.

Foto: © Lunamarina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


7 comments
  1. Am mai descoperit o „perla”. Oare comunicarea aceea cu copii cu dizabilitati inseamna ca nu mai corespundem ca profesori daca nu invatam limbajul semnelor (pentru comunicare cu surzii) si alfabetul Braille (pentru comunicare cu orbii) ?????
    Mama , mama ce de perle. Cred ca o sa am in curand ditamai siragul de perle, mari , stralucitoare si dolofane. Ce pacat ca aceste perle nu sunt roadele marii, ca nu-mi mai trebuia remuneratie (alta minune a invatamantului)

  2. Poate ne explică Câmpeanu, cum poate un copil de 11, 12, 13, 14 ani adică de clasele V-VIII, să înțeleagă noțiunile de științe, atâta timp cât el nu are o bază de cunoștințe separată a fiecărei materii care intră în această arie cuticula? Atâta timp cât elevul nu are o minimă cultură generală în ceea ceprivește materiile de studiu. Așa suntem noi românii, probabil nu suntem buni să predau o materie dar sigur suntem genii la a preda mai multe sau toate materiile. Atunci modificați și profilul facultăților. Un inginer să fie și medic și coafeză și profesor ……

  3. Doamne ferește! Un profesor să predea mai multe discipline? Adică vor să transforme învățământul în șaorma. Păi atunci să existe un singur profesor în școală care să predea pentru toate materiile de studiu. După mintea lor sigur se poate. Mai bine ar băga examene la întrarea în facultate iar examenele date ar trebui date pe bune nu cu cursurile pe bancă. Chiar vor ca școala românească să scoată doar proști pe bandă rulantă? Rușine să vă fie!

  4. Povestea cu alfabetizarea depaseste limita mea de intelegere. Adica , ca urmare a faptului ca in clasele 1-4 nu exista repetentie un analfabet se poate strecura pana in clasa a 9-a , ba chiar sa si sa termine Liceul! Nu exista exmatriculare, ii cocolosim si ii ajutam cu drag sa ajunga absolventi. (Exista destule example de astfel de personaje)
    Si ca urmare in loc sa rezolvam problema din start (clasele 1-2) o plasam profesorilor ! Asa ajung elevii unii analfabeti functionali, altii analfabeti clasici.
    Oare cand o sa priceapa cei din conducere ca nu toata lumea e capabila de performante intelectuale. Asa cum nici eu nu visam sa fiu balerina tot asa unii nu pot invata multe.
    Mai este inca o fateta a problemei, un astfel de elev nu POATE invata nimic, pentru el, orice ii va spune un profesor , nu poate pricepe, iar acasa si daca ar dori nu POATE sa invete ! Doar ii chinuim degeaba.
    Unii elevi invata mai lent, de aceea daca ar sta 2 ani sa invete alfabetul sigur vor putea sa faca fata mai departe. Acesta este un ajutor pentru un astfel de copil nu o jignire sau o pedeapsa.
    Si inca o observatie, ar trebui reinventate scolile corectionale. Siguranta elevilor (si a profesorilor) este de multe ori in pericol din cauza unor „delicventi in formare”. Reeducarea acestora trebuie realizata folosind personal calificat, nu cadre didactice care urmeaza cursuri de formare de cateva ore.
    Ce se prezinta mai sus in articol e doar un nou episod din filmul „ascundem praful sub covor”.

  5. Ar fi ok daca s ar lua in calcul urmatorul aspect nu sunt posturi vacante la o anumita disciplina nu se da titularizare!!
    Scurt nu ai post vacant nu dai examen de titularizare…!!!se pot lua in calcul notele din anii precedenti..ca doar nu ai post…deci,de ce!!??

    1. Ești pe dinafară!😅🙋‍♂️

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea școlii, ci consilierea și sprijinirea, potrivit noului Regulament. Inspectorii apreciază „starea de bine a preșcolarilor și elevilor”

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea activității școlii, potrivit noului Regulamentul de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul 6.106 din 2020, publicat în…
Vezi articolul

EXCLUSIV Învățătoarea stătea 1, 2, 3 săptămâni la clasă, după care renunța de bunăvoie – inspectorul școlar general din Satu Mare, despre suplinitoarea care a pulverizat spray lacrimogen asupra celor 2 copii de clasă pregătitoare. „Nu a rezistat mai mult de o lună la nicio școală”

Învățătoarea care a pulverizat spray lacrimogen asupra a 2 copii de clasă pregătitoare este o suplinitoare care „vine demult la astfel de concursuri de titularizare sau suplinire”, ia note peste…
Vezi articolul

Copiii atacați online sau ce facem în caz de Cyber-Mobbing. Sfatul expertului către tineri: nu trimiteți fotografii personale cu tentă sexuală nici măcar prietenului sau prietenei – Deutsche Welle

„Aproape fiecare act de hărțuire care are loc în școli continuă apoi pe Internet”, avertizează Birgit Kimmel, pedagog și coordonatoare a inițiativei europene Klicksafe. Ce pot face părinții, ca să…
Vezi articolul

Planul de pilotare al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani din județul Călărași se extinde și la învățământul primar, unde elevii de clasele a III-a și a IV-a vor avea ore de literație și numerație / Directorul Viforel Dorobanțu: La gimnaziu am introdus câte o oră de Fizică în clasa a V-a și Chimie în clasa a VI-a, în locul unei ore de Matematică

Planul de pilotare al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani din județul Călărași se extinde și la învățământul primar, a declarat directorul Viforel Dorobanțu pentru Edupedu.ro. Concret, disciplinele care au două…
Vezi articolul