DOCUMENTE Ghidurile remediale pentru profesori, pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut, au fost publicate de Ministerul Educației

17.004 vizualizări
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Câteva din ghidurile metodologice numite “repere” pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut au fost publicate de Ministerul Educației pe site-ul educatiacontinua.edu.ro. Documentele sunt structurate diferit pentru fiecare disciplină, de la învățământul primar până la cel liceal. Cele mai multe dintre aceste “îndrumare” nu sunt încă publicate.

Pentru învățământul primar este un singur Ghid. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020 pentru disciplina Dezvoltare personală (primar – DP). Ghidul are peste 200 de pagini și este combinat și cu Ghidul Consiliere și dezvoltare personală gimnaziu – CDP.

Lipsesc Ghidurile pentru învățământ primar la următoarele discipline/domenii:

  • Pentru învățători
  • Limbi moderne
  • Educație fizică
  • Limbi și literaturi materne

Pentru gimnaziu a fost publicat până la această ora Ghidul pentru Biologie, are 88 de pagini și în introducere se precizează că este vorba despre “un îndrumar”. “Profesorii vor evalua onest, la începutul anului școlar, achizițiile elevilor și vor stabili contextele, materializate în activități de învățare, pentru remedierea aspectelor identificate. În vederea recuperării decalajelor identificate se vor planifica activități cu caracter remedial sau de recuperare, activități de învățare care să conducă la structurarea acelor competențe ale elevilor parțial structurate/nestructurate în anul școlar 2019-2020, fără a prejudicia țintele anului școlar 2020-2021”, se arată în document.

Ghidul pentru istorie a fost publicat. Documentul explică faptul că “la clasa a V-a, situația este mai simplă pentru că în nota de prezentare a programei pentru clasa a IV-a, se subliniază faptul că programa optează pentru un parcurs de cunoaștere în care elevii fac cunoștință cu trecutul pornind de la situații familiare (fapte, evenimente legate de trecutul familiei sau al localității natale) și continuă cu teme care se situează la mai mare distanță în timp și spațiu. Dar, în acest an școlar, elevii de clasa a IX-a vor face un efort mai mare pentru a recupera componentele studiate în perioada cursurilor on line, în clasa a VIII-a, având în vedere cronologiile diferite cu care operează programele celor două clase”.

De asemenea a fost publicat ghidul pentru disciplinele socio-umane

Lipsesc Ghidurile pentru gimnaziu la următoarele discipline/domenii:

  • Limba și literatura română
  • Matematică
  • Fizică
  • Chimie
  • Geografie
  • Religie
  • Educație tehnologică
  • Informatică și TIC
  • Limbi moderne
  • Educație fizică
  • Istoria minorităților
  • Limbi și literaturi materne

Pentru profesorii de liceu a fost publicat Ghidul de chimie. “Prezentul material, este organizat pe clase, și fiecare clasă conține recomandări și exemplificări prin care cadrul didactic este orientat în ceea ce privește analiza, diagnoza și acțiunile ulterioare pentru a facilita învățarea din perspectiva structurării competențelor specifice din perioada martie – iunie 2020 prin activități de învățare remedială/de recuperare și din perspectiva abordării procesului educațional prin soluții alternative – mediul online, noile tehnologii”, potrivit documentului.

Ghidul pentru biologie poate fi și el descărcat. Îndrumarul este organizat pe clase. Organizarea internă a materialului la nivelul fiecărei clase are următoarea structură unitară:

  • Secțiunea 1 Repere pentru estimarea nivelului achizițiilor învățării la finalul anului școlar 2019-2020 în vederea realizării planificării calendaristice pentru noul an școlar
  • Secțiunea 2 Evaluarea gradului de achiziție a competențelor din anul anterior
  • Secțiunea 3 Repere pentru construirea noilor achiziții. Exemple de activități de învățare

A mai fost publicat și Ghidul pentru discipline socio-umane și Ghidul pentru informatică.

Lipsesc la ora publicării articolului următoarele ghiduri:

  • Limba și literatura română
  • Matematică
  • Fizică
  • Geografie
  • Istorie
  • TIC
  • Limbi moderne
  • Educație fizică
  • Limbi și literaturi materne

Documentele sunt editate de Editura Didactică și Pedagogică și arată ca niște manuale. Articolul va fi actiualizat pe măsură ce Ghidurile vor fi publicate de către Ministerul Educației.

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com


4 comments
  1. Sper ca nu va imaginați ca elevii de cls VIII sunt super- roboti ce vor putea in condițiile actuale de pandemie sa memoreze si sa parcurgă ce nu au putut ceilalți, plus conținuturile la zi. Este inadmisibil, ar trebui să țineți cont ca sunt condiții speciale de școală in acest an, copiii sunt foarte stresați, tematori, anxioși, ar fi bine să reduceți programa, sa nu ne presați sa parcurgem intr-un ritm inuman o materie stufoasa pe care elevii nu au cand sa o fixeze.
    Va rog frumos, țineți cont de psihicul acestor elevi care au destul stres cu Evaluarea națională, liniștiți-i de la început cu reduceri de conținuturi. Sunt diriginte la cls VIII si pot sa va zic ca sunt terminați psihic elevii.
    In plus, vad ca nu se tine cont in școli să li se ofere cursuri dimineața elevilor de cls VIII. De ce???

  2. Doamne ferește! Si Evaluarea națională ptr cei de cls 8 din ce va fi? Sunt multe lectii nepredate online la matematica și română, daca se recuperează se rămâne in urmă cu capitole din cls 8. Plus de asta predarea online nu a fost fixată, s-a trecut prin ea ca familiarizare.Pentru cei care au dat anul ăsta Evaluarea națională ati scos semestrul 2, ar fi corect sa scoateți si ptr cei ce intră acum cls 8, deoarece au avut si ei școală online si sunt in urma cu multe conținuturi la română și matematică.

  3. M-am uitat pe ghidul de chimie pentru liceu. Se propun experimente, fise de lucru bazate pe observarea reactiilor chimice etc. Acelasi minister care l-a publicat a interzis folosirea laboratoarelor in scoli. Putina coerenta in politica educationala n-ar strica…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Principiile pe baza cărora Guvernul va modifica Legea salarizării în sistemul public, inclusiv în Învățământ. Ministerul Educației are 30 de zile la dispoziție să trimită propuneri

Guvernul a stabilit, printr-un memorandum adoptat în ședința săptămâna aceasta, principiile care vor sta la baza reanalizării și elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Documentul, obținut…
Vezi articolul

Noile norme pentru asigurarea asistenței medicale a copiilor din creșe și grădinițe și a elevilor au fost publicate. Profesorii au ca atribuții să prevină fumatul, consumul de alcool și droguri și să discute cu părinții „să accepte imunizările”

Anul acesta, în metodologia privind asigurarea asistenței medicale a copiilor și a elevilor apar și normele pentru antepreșcolari, adică pentru cei care frecventează creșa, care până acum nu se regăseau…
Vezi articolul

INTERVIU Învățătorul care face povești din orele de română și matematică. La adunări și scăderi, termenii sunt “ostași” / Gabriel Sîrbu: “Cu un pic de imaginație, absolut orice oră poate deveni o poveste cu regi și dragoni, eroi și prințese”

Pot fi orele de matematică sau de română povești? Pot basmele cu dragoni sau cu prințese, dueluri și adevăruri să fie incluse în lecțiile sau exercițiile de la clasele primare?…
Vezi articolul

Resurse interactive pentru profesori și premii pentru ei și liceenii implicați care se înscriu în concursul ImagineEU, al Comisiei Europene. Echipele create trebuie să-și susțină, printr-un scurt video, ideile concrete de îmbunătățire a vieții în UE (P)

ICE este un instrument democratic conceput pentru a încuraja pe cetățeni să devină activi și implicați în cadrul UE. Cetățenii europeni pot astfel să influențeze în mod activ politicile UE…
Vezi articolul