DOCUMENTE Ghidurile remediale pentru profesori, pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut, au fost publicate de Ministerul Educației

17.062 de vizualizări
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Câteva din ghidurile metodologice numite “repere” pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut au fost publicate de Ministerul Educației pe site-ul educatiacontinua.edu.ro. Documentele sunt structurate diferit pentru fiecare disciplină, de la învățământul primar până la cel liceal. Cele mai multe dintre aceste “îndrumare” nu sunt încă publicate.

Pentru învățământul primar este un singur Ghid. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020 pentru disciplina Dezvoltare personală (primar – DP). Ghidul are peste 200 de pagini și este combinat și cu Ghidul Consiliere și dezvoltare personală gimnaziu – CDP.

Lipsesc Ghidurile pentru învățământ primar la următoarele discipline/domenii:

  • Pentru învățători
  • Limbi moderne
  • Educație fizică
  • Limbi și literaturi materne

Pentru gimnaziu a fost publicat până la această ora Ghidul pentru Biologie, are 88 de pagini și în introducere se precizează că este vorba despre “un îndrumar”. “Profesorii vor evalua onest, la începutul anului școlar, achizițiile elevilor și vor stabili contextele, materializate în activități de învățare, pentru remedierea aspectelor identificate. În vederea recuperării decalajelor identificate se vor planifica activități cu caracter remedial sau de recuperare, activități de învățare care să conducă la structurarea acelor competențe ale elevilor parțial structurate/nestructurate în anul școlar 2019-2020, fără a prejudicia țintele anului școlar 2020-2021”, se arată în document.

Ghidul pentru istorie a fost publicat. Documentul explică faptul că “la clasa a V-a, situația este mai simplă pentru că în nota de prezentare a programei pentru clasa a IV-a, se subliniază faptul că programa optează pentru un parcurs de cunoaștere în care elevii fac cunoștință cu trecutul pornind de la situații familiare (fapte, evenimente legate de trecutul familiei sau al localității natale) și continuă cu teme care se situează la mai mare distanță în timp și spațiu. Dar, în acest an școlar, elevii de clasa a IX-a vor face un efort mai mare pentru a recupera componentele studiate în perioada cursurilor on line, în clasa a VIII-a, având în vedere cronologiile diferite cu care operează programele celor două clase”.

De asemenea a fost publicat ghidul pentru disciplinele socio-umane

Lipsesc Ghidurile pentru gimnaziu la următoarele discipline/domenii:

  • Limba și literatura română
  • Matematică
  • Fizică
  • Chimie
  • Geografie
  • Religie
  • Educație tehnologică
  • Informatică și TIC
  • Limbi moderne
  • Educație fizică
  • Istoria minorităților
  • Limbi și literaturi materne

Pentru profesorii de liceu a fost publicat Ghidul de chimie. “Prezentul material, este organizat pe clase, și fiecare clasă conține recomandări și exemplificări prin care cadrul didactic este orientat în ceea ce privește analiza, diagnoza și acțiunile ulterioare pentru a facilita învățarea din perspectiva structurării competențelor specifice din perioada martie – iunie 2020 prin activități de învățare remedială/de recuperare și din perspectiva abordării procesului educațional prin soluții alternative – mediul online, noile tehnologii”, potrivit documentului.

Ghidul pentru biologie poate fi și el descărcat. Îndrumarul este organizat pe clase. Organizarea internă a materialului la nivelul fiecărei clase are următoarea structură unitară:

  • Secțiunea 1 Repere pentru estimarea nivelului achizițiilor învățării la finalul anului școlar 2019-2020 în vederea realizării planificării calendaristice pentru noul an școlar
  • Secțiunea 2 Evaluarea gradului de achiziție a competențelor din anul anterior
  • Secțiunea 3 Repere pentru construirea noilor achiziții. Exemple de activități de învățare

A mai fost publicat și Ghidul pentru discipline socio-umane și Ghidul pentru informatică.

Lipsesc la ora publicării articolului următoarele ghiduri:

  • Limba și literatura română
  • Matematică
  • Fizică
  • Geografie
  • Istorie
  • TIC
  • Limbi moderne
  • Educație fizică
  • Limbi și literaturi materne

Documentele sunt editate de Editura Didactică și Pedagogică și arată ca niște manuale. Articolul va fi actiualizat pe măsură ce Ghidurile vor fi publicate de către Ministerul Educației.

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com


4 comments
  1. Sper ca nu va imaginați ca elevii de cls VIII sunt super- roboti ce vor putea in condițiile actuale de pandemie sa memoreze si sa parcurgă ce nu au putut ceilalți, plus conținuturile la zi. Este inadmisibil, ar trebui să țineți cont ca sunt condiții speciale de școală in acest an, copiii sunt foarte stresați, tematori, anxioși, ar fi bine să reduceți programa, sa nu ne presați sa parcurgem intr-un ritm inuman o materie stufoasa pe care elevii nu au cand sa o fixeze.
    Va rog frumos, țineți cont de psihicul acestor elevi care au destul stres cu Evaluarea națională, liniștiți-i de la început cu reduceri de conținuturi. Sunt diriginte la cls VIII si pot sa va zic ca sunt terminați psihic elevii.
    In plus, vad ca nu se tine cont in școli să li se ofere cursuri dimineața elevilor de cls VIII. De ce???

  2. Doamne ferește! Si Evaluarea națională ptr cei de cls 8 din ce va fi? Sunt multe lectii nepredate online la matematica și română, daca se recuperează se rămâne in urmă cu capitole din cls 8. Plus de asta predarea online nu a fost fixată, s-a trecut prin ea ca familiarizare.Pentru cei care au dat anul ăsta Evaluarea națională ati scos semestrul 2, ar fi corect sa scoateți si ptr cei ce intră acum cls 8, deoarece au avut si ei școală online si sunt in urma cu multe conținuturi la română și matematică.

  3. M-am uitat pe ghidul de chimie pentru liceu. Se propun experimente, fise de lucru bazate pe observarea reactiilor chimice etc. Acelasi minister care l-a publicat a interzis folosirea laboratoarelor in scoli. Putina coerenta in politica educationala n-ar strica…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Salarii de bază cu 25-30% mai mari pentru profesorii care vor face activități în programul „Școala după școală”, dacă orele nu le intră în norma didactică, prevede programul de guvernare PSD-PNL pe Educație

Salarizarea diferenţiată pe criterii de performanţă prin implementarea Legii 153/2017, creșteri salariale pentru debutanți și dezvoltarea programelor „școală după școală” în unităţile de învăţământ de stat şi creşterea calităţii serviciilor…
Vezi articolul

GRAFIC Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii

Numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, din învățământul de masă aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, ajungând la peste 50.000 în anul școlar 2023-2024. În același timp, numărul…
Vezi articolul

Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară –…
Vezi articolul