Documente manageriale improvizate, nerelevante și nerealiste în școli, printre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

6.534 de vizualizări
Foto: © Sarawut Nirothon | Dreamstime.com
Proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate și nerealiste este unul dintre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Este vorba despre planul managerial pentru anul școlar 2024-2025. Vezi mai jos, în articol, care sunt celelalte puncte slabe.

Un alt punct slab este existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale.

Edupedu.ro a scris că utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport sunt alte puncte slabe.

La partea de curriculum, punctele slabe sunt următoarele, potrivit documentului ISMB:

  • existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale;
  • utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare;
  • analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport;
  • lipsa unor repere în construirea materialelor de sprijin pentru elevii cu cerințe speciale;
  • proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate, nerelevante, nerealiste;
  • existența unui număr foarte mare de elevi repetenți;
  • numărul încă foarte mare de cadre didactice care nu proiectează eficient activități didactice și nu utilizează constructiv și eficient tehnologia digitală și internetul;

Documentul Inspectoratului Școlar al Municipiului București poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Doar pentru prevenirea și gestionarea violenței școlare un director de școală trebuie să cunoască 6 reglementări legale diferite și să întocmească și să raporteze la termen 6 tipuri de documente. Pe baza Legii învățământului preuniversitar, o hotărâre de guvern și mai multe ordine de ministru trebuie să elaboreze 5 proceduri, conform unei adrese transmise directorilor de școli de către Inspectoratul Școlar Județean Sibiu.

Cu atât de multe responsabilități, nu ai când și cum să le faci pe toate, multe rămân doar pe hârtie, a declarat pentru Edupedu.ro un director de școală. – Lista documentelor de întocmit de un director școală

Foto: © Sarawut Nirothon | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și numărul încă foarte mare de profesori care nu proiectează eficient activități didactice, printre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București


3 comments
  1. Am auzit -o si pe asta! Prea multi repetenti! Ar trebui sa fie dublu numarul lor, si nu este! Elevii au fost si sunt supraevaluati! Folosesc o tabla smart cat un perete, si ce? Unii stau cu spatele la ea! Voi, de acolo de sus sunteti nerealisti si intocmiti strategii pe genunchi! materia e stufoasta, neadaptata la prezent, abstracta, nefolositoare. Notiuni multe si inutile, lipsa totala a practicii din invatamanul nostru. Nicio corelare intre teoretic si practic! Materia de liceu, ce sa mai zic? Incrementa in timp!

  2. Isj ul asta face, cauta nod in papura. Ei pe asta sunt platiti si ff bine, pe cerut hartoage inutilw pe care chipurile le centralizeaza. Oamenii din scoli nu mai au timp sa le produca lor toate hartiile pe care isi iau salariile… Si nici menirea lor nu e asta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Întâlnire cheie de la Guvern, cu premierul Ciolacu, sindicatele profesorilor, miniștrii Educației, Muncii și Finanțelor, pentru „stabilirea modalității de majorare a salariilor” în școli și universități din 1 ianuarie 2024

UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. Premierul Marcel Ciolacu i-a invitat…
Vezi articolul

Măsurile din lege care diluează autoritatea CNATDCU în cazul doctoratelor, puse în aplicare prin noul Regulament de funcționare a  forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare – proiect / Consiliul va propune în șase luni un Ghid național privind redactarea tezelor de doctorat

Prevederile din noua Lege a învățământului superior ce diluează atribuțiile avute în cazul tezelor de doctorat de CNATDCU sunt pe punctul de a intra efectiv în vigoare prin proiectul noului…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de specialitate de la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este anonim. Ministerul Educației susține că nu poate comunica identitatea celor care au făcut analiza pe itemi cu recomandări la simularea Evaluării Naționale

Componența grupului profesorilor de specialitate care a făcut analizele pe itemi de la simularea Evaluării Naționale este anonimă. La solicitarea Edupedu.ro, Ministerul Educației a refuzat să spună cine face parte…
Vezi articolul

Luciana Antoci, consilier de stat la Cancelaria prim-ministrului Bolojan: Plata cu ora nu mai este motivațională și a generat crize de profesori / Ministerul Educației analizează revenirea asupra deciziei și creșterea cuantumului

Ministerul Educației ia în calcul modificarea deciziei privind plata cu ora pentru profesori, după ce reducerea drastică a cuantumului a provocat dificultăți majore în acoperirea orelor din școli și a…
Vezi articolul