Două grădinițe din Constanța, dotate prin fonduri europene cu echipamente industriale greu de folosit sau inutile, susțin angajații. Printre ele sunt și friteuze, deși copiilor nu li se pot prepara mâncăruri prăjite

789 de vizualizări
Foto: captură YouTube – Euronews România
Două grădinițe din Constanța, aflate în proces de modernizare cu bani din fonduri europene, au primit echipamente și aparatură de bucătărie industriale, în valoare de peste un milion de lei, pe care angajații le folosesc greu sau nu le sunt deloc utile, după cum susțin aceștia, potrivit Euronews România. Printre dotările de la una dintre acestea, grădinița Amicii, se află friteuze, deși în grădinițe copiilor nu li se pot servi mâncăruri prăjite, dar și aparat automat de spălat pahare, deși, de asemenea, copiii nu servesc băuturi din pahare de sticlă la grădinițe, ci din căni de inox, conform procedurilor din țară de care amintesc angajații intervievați.
  • Cele două grădinițe ar trebui să fie date în folosință în primăvara acestui an. Dacă lucrările întârzie, finanțarea europeană ar putea fi pierdută. În plus, din datele postate pe site-ul Primăriei reiese că pentru aceste dotări s-au cheltuit peste un milion de lei.

„Cu doar două luni înainte de termenul de finalizare a proiectului în valoare de peste cinci milioane de lei și cofinanțat cu fonduri europene, angajații Grădiniței Amicii din Constanța s-au trezit cu bucătăria și holul pline cu aparate electrocasnice inutile. Frigiderele uriașe au ocupat tot spațiul de lucru, iar în chiuvetele subdimensionate abia încap câteva farfurii”, scrie Euronews.

Personalul spune că, acum, sălii de bucătărie trebuie să îi fie montată din nou o ușă pentru că echipamentele nu se așază în încăpere conform proiectului.

Potrivit sursei citate, conducerea grădiniței se teme că, din cauza achizițiilor inutile, unitatea de învățământ preșcolar nu se va putea redeschide la primăvară. Tania Dumitrescu, directoarea Grădiniței Amicii Constanța, declară că „este o mare problemă, nu știm cum se va rezolva, deja spațiul a fost împărțit și nu știu ce se va face cu aceste ustensile imense care nouă nu ne folosesc”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Mircea Miclea: Inteligența Artificială va produce o mutație ecologică. Acest lucru se întâmplă cu toate tehnologiile critice. Funcția principală a școlii, în noul ecosistem, este de a ne face autonomi prin cunoaștere. Cu cât știm mai mult, cu atât suntem mai puțin vulnerabili la manipulări

Inteligența artificială (AI) nu este doar un salt tehnologic, ci o schimbare profundă a ecosistemului cognitiv și social, susține Mircea Miclea. Fondator al școlii cognitive în psihologia românească și fost…
Vezi articolul

EXCLUSIV Cum i-a convins Estonia pe profesori să digitalizeze școala în anii ’90. Fostul președinte Toomas Ilves: Dacă le place copiilor, părinților le e greu să spună că e ceva rău. Mai întâi au fost profesorii de Matematică, iar apoi a funcționat invidia

Estonia nu a început digitalizarea cu administrația publică, ci cu elevii din școli, aceasta a fost strategia aplicată încă din anii ’90, care s-a dovedit decisivă. Fostul președinte al Estoniei,…
Vezi articolul

În martie, 750 de școli cu risc crescut de abandon vor primi granturi de până la 200.000 euro prin programul ministerului educației, finanțat din PNRR / Cîmpeanu: „Școlile cu cel mai ridicat grad de vulnerabilitate vor semna primele contracte / Nu performanța e problema, ci echitatea în educație”

La dezbaterea de la Cotroceni, „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, ministrul educației a răspuns unei întrebări despre ce va face ministerul educației ca și în mediul…
Vezi articolul