Două treimi din școlile din România nu au acces la personal medical pentru efectuarea de teste COVID sau pentru triaj epidemiologic – Sorin Cîmpeanu

2.276 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Aproximativ 11.400 de școli din totalul de vreo 17.000 cu personalitate juridică din țară nu au acces la personal medical, potrivit datelor anunțate astăzi de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. „În momentul de față, acces la personal de specialitate au aproape o treime din școlile din România, deci două treimi din școli nu au acces”, a precizat Cîmpeanu joi, în cadrul videoconferinței cu inspectoratele școlare județene. Posibile soluții ar fi intervenția medicilor de la Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) atunci când apar cazuri de coronavirus în școlile unde nu sunt medici sau ca unitățile de învățământ să încheie contracte cu medicii de familie.

Reporter: Cine face testul dacă nu există personal medical în acea școală?

Sorin Cîmpeanu: În sistemul de Educație sunt angajați 113 medici și 268 de asistenți medicali, în sistemul de Sănătate sunt 788 de medici de medicină generală și puțin peste 3.000 de asistenți medicali. Putem să luăm în considerare și cei 544 de medici stomatologi în măsura în care ei vor accepta să fie implicați în această inițiativă… per total avem un număr de 5.000 de persoane cu competențe, angajați ai Ministerului Sănătății și Ministerului Educației, în 17.000 de școli cu personalitate juridică, deci este în mod evident un mare deficit de personal medical. În momentul de față, acces la personal de specialitate au aproape o treime din școlile din România, deci două treimi din școli nu au acces. De aceea, ordinul de ministru face diferența dintre existența unei persoane cu competențe medicale sau, dacă nu, o persoană desemnată de către conducerea școlii pentru a gestiona aceste lucruri, dar care, bineînțeles, nu are competențe medicale deci are competențe limitate în gestionarea acestor situații care pot apărea.

Reporter: Deci putem face testarea elevilor?

Sorin Cîmpeanu: Acest proiect se limitează efectiv la testarea cu acordul părinților a celor care prezintă simptome în timpul orelor în școală.

Reporter: Ce se întâmplă acolo unde nu există oameni care poate să testeze, nu sunt cadre medicale, cum se vor testa elevii?

Sorin Cîmpeanu: Tot în școală, va fi anunțat DSP-ul și DSP-ul va trebui să acționeze cât mai eficient cu putință.

Un inspector școlar a intervenit aici și a spus că situația se poate rezolva dacă se fac contracte cu medicii de familie din localitate.

Foto: © Paulus RusyantoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
LIVE Ce știm despre redeschiderea școlilor pe 8 februarie – informații actualizate
VIDEO Sorin Cîmpeanu: Adeverințele medicale din primul semestru rămân valabile, nu trimiteți elevii după altele. Nu se pun absențe sau se pun motivate pentru elevii care prezintă simptome și nu se prezintă la școală


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Baza de date cu elevii care trebuie să primească tichete educaționale de 500 de lei a fost pusă la dispoziția STS din 9 noiembrie, conform Ministerului Educației / Potrivit ordonanței 83, Serviciul de Telecomunicații Speciale ar fi trebuit să dea lista cu beneficiarii Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene care să facă plățile, lucru care nu s-a întâmplat

De peste o lună Ministerul Educației a pus la dispoziția Serviciului de Telecomunicați Speciale baza de date din care instituția trebuia să extragă cei aproape 500.000 de beneficiari de tichete…
Vezi articolul

Invitat să semneze un proiect de lege care elimină renunțarea voluntară la titlul de doctor din Legea Educației, măsură introdusă chiar de el în 2014, Sorin Cîmpeanu a ezitat: Vom citi, vom analiza și vom semna, după ce vom înțelege

Întrebat în cadrul audierii dacă semnează un proiect de lege inițiat de USR, cu privire la interzicerea renunțării voluntare la titlul de doctor, ministrul Educației a răspuns că are nevoie…
Vezi articolul

Directoarea Adriana Iancu, despre creșterea normei didactice de predare: Mă tem că aceste ore multe vor afecta eficiența mea ca profesor și, fără doar și poate, eficiența mea în calitate de director. La ceva va fi obligatoriu să renunț

Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, referitor la creșterea normei didactice de predare, că „aceste ore multe vor afecta…
Vezi articolul