După 12 ani de hărțuire, o fostă directoare de școală obține despăgubiri pentru „bullying-ul” din Cancelarie: 12.000 de lei pentru daune morale și contravaloarea a aproape 500 de zile de concediu de odihnă neluate

21.570 de vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
O fostă directoare de la Școala Gimnazială din Chicerea-Tomești a obținut o sentință definitivă prin care unitatea de învățământ trebuie să-i plătească daune morale de 12.000 de lei și contravaloarea a aproape 500 de zile de concediu de odihnă neefectuate, potrivit reporteris.ro. Mihaela Miron a fost directoare la Școala Gimnazială din Chicerea-Tomești între 2005 și 2017. Judecătorii au stabilit că a fost dată afară prin încălcarea flagrantă a procedurilor.

„Profesoara de geografie Anca Pîsla de la Școala Gimnazială din Chicerea-Tomești a acuzat-o pe directoarea Mihaela Miron de diverse nereguli din 20007 până în 2010, timp în care directoarea a fost anchetată de numeroase comisii, de la cele ale Inspectoratului Școlar, pînă la Ministerul Educației, Inspectoratul Teritorial de Muncă și Curtea de Conturi. În urma reclamațiilor și sesizărilor formulate de către profesoara Anca Pîsla la adresa directoarei Mihaela Miron, organele de control nu au semnalat nici o neregulă”, scria Ziarul de Iași în 2010.

Reprezentanții ISJ spuneau atunci că profesoara Anca Pîsla înregistrează un record în materie de reclamații. „Sunt două-trei bibliorafturi numai cu sesizările ei și cu răspunsurile pe care i le-am trimis”, a declarat inspectorul școlar adjunct, Constantin Șerban, pentru Ziarul de Iași .

În ceea ce privește motivul tensionării relației dintre profesoara Anca Pîslă și directoarea Mihaela Miron există două variante, potrivit Ziarul de Iași. Profesoara Anca Pîsla susținea că nu s-a mai putut înțelege cu directoarea din cauză că aceasta ar fi promovat ilegal patru copii de clasa a V-a, în clasa a VI-a, în septembrie 2005, luna când a intrat în concediu de creștere a copilului. Directoarea spunea că profesoara a început să o reclame din 2007, când, în timpul unui consiliu profesoral, i-ar fi atras atenția că a lăsat 11 corigenți dintr-o clasă de 15, la o disciplină opțională”.

„Mihaela Miron a rămas directoare la unitatea de învățământ din Chicerea până la începutul lui 2017, atunci când a fost numită pe aceeași funcție la altă școală. În paralel, a făcut demersuri pentru ca, din anul școlar următor, să-și păstreze orele și norma, în acest sens depunând o cerere care se baza și pe faptul că, la numirea la noua școală, se preciza că „i se rezervă catedra pe care este titulară, conform legii.

Din acest moment, a urmat un șir lung de evenimente, toate cu încălcarea legii, după cum au stabilit, ulterior, judecătorii care au pronunțat, în septembrie 2022, o decizie definitivă într-un dosar intentat de Mihaela Miron. Astfel, diverse structuri din școală (Consiliul Profesoral, Consiliul de Administrație) i-au ignorat cererea și au dispus restrângerea totală de activitate în cazul profesoarei care preda, în principal, Educație Tehnologică. Cu alte cuvinte, a fost concediată”, conform reporteris.ro.

Judecătorii au observat că, pe circuitul deciziei prin care Miron a fost concediată au avut loc mai multe abateri, cele mai importante fiind:

  • „Pentru ședința Consiliului Profesoral nu a existat un convocator cu menţionarea orei de începere şi a ordinii de zi. O martoră la proces a declarat că şedinţa a fost anunţată pentru o anumită oră, însă în ziua şedinţei, aceasta a fost schimbată. Fără să știe modificarea, Miron a ajuns mai târziu şi a cerut explicații despre schimbarea orei şi motivele pentru care nu fusese anunţată de acest aspect. În şedinţă, nu a fost adusă la cunoştinţa profesorilor cererea formulată în scris de Miron cu privire la cererea ei.
  • Directorul școlii a propus în Consiliul Profesoral, iar acesta a nominalizat reclamanta pentru restrângere de activitate, deşi acest organ nu are competenţe în evoluţia raporturilor de muncă ale cadrelor didactice.
  • Consiliul de Administraţie nu a dispus prin hotărâre asupra restrângerii de activitate a reclamantei, ci doar a fost înştiinţat de directorul unității cu privire la acest lucru, fiind încălcate dispozițiile legale”, potrivit reporteris.ro.

Mihaela Miron a fost afectată profesional și personal de zecile de reclamații depuse de-a lungul timpului împotriva sa

Directoarea a solicitat daune morale „atât din perspectiva prejudiciului creat că urmare a unui comportament de hărţuire şi discriminare petrecut în perioada anterioară încetării raportului de muncă, reclamând în acelaşi timp şi o premeditare a excluderii sale din instituţie, măsura restrângerii de activitate fiind dezavuată că scop în sine, iar nu că efect al unei situații reale, cât şi din perspectiva prejudiciului creat prin încetarea raportului de muncă, cu consecinţe nefaste în plan profesional (continuarea activității profesionale la alte 3 şcoli, aflate la distanţă mare de domiciliu, care nu îi decontau transportul, unde nu s-a acomodat la cultura organizaţională, perioadă urmată de alte modificări de angajator, că urmare a noilor planuri de învățământ şi a regulilor de mobilitate a personalului) şi personal (pierderea şansei la obţinerea unui credit, afectarea sănătății şi stării psiho-emoţionale)” , potrivit reporteris.ro

Magistrații i-au dat dreptate și au obligat Școala Chicerea să îi plătească daune morale de 12.000 de lei, iar decizia definitivă să fie publicată într-un ziar local.

Un alt diferend s-a referit la plata concediilor de odihnă neefectuate și Curtea de Apel Iași a decis să oblige Școala să îi plătească un număr record de zile de concediu pe care profesoara nu și le-a luat între 2005 și 2017: 483, conform sursei citate.


4 comments
  1. Atâția corigenți într-o clasă nu demonstrează decât incapacitatea profesoarei de geografie de a preda și de a face orele mai atractive…. Bineîntles că au susținut-o alți rătăciți prin învătământ, chiulangii care nu suportă autoritatea directorului…

  2. Mda… dar nu scrie nimeni despre eternizarea în funcție a unor directori de instituții școlare, unii dintre ei depășindu-l prin “lungirea”, succesiunea și perpetuarea mandatelor, pe celebrul dictator al României, tovarășul Nicolae Ceaușescu!? În acest timp s-au format clici care au terorizat, într-o varietate inimaginabilă, pe celelalte cadre didactice și care au pus monopol pe bugetul școlilor, care au derulat proiecte europene din care au tras foloase după principiul “Cine împarte parte își face” ori etc, etc, etc… Parcă a existat o “Proclamație de la Timișoara”!…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

14 ONG-uri au sesizat oficial CSM și Inspecția Judiciară în legătură cu cele două sentințe controversate din dosarul de plagiat al premierului Nicolae Ciucă: motivarea judecătoarei care cerea ”stabilitate politică” și repartizarea suspectă la un judecător apropiat de PNL

14 ONG-uri membre în grupul „ONG-uri pentru cetățean” au transmis vineri o sesizare către CSM și Inspecția Judiciară, în care cer analizarea celor două sentințe controversate din dosarul de plagiat…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță că va ține cont de scenariul privind descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor în funcție de rata incidenței de COVID-19 la nivel local, propus de Consiliul Național al Elevilor

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că va ține cont de scenariul privind descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor în funcție de rata incidenței de COVID-19 la nivel local, propus de…
Vezi articolul

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul