Ecaterina Andronescu îl contrazice pe propriul secretar de stat și pe șeful Agenției de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar și susține că a scos din OUG prevederea care discrimina școlile private față de cele de stat

1.773 de vizualizări
Ecaterina Andronescu / Foto: Ministerul Educației
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat duminică la Realitatea TV că a scos din proiectul de OUG adoptat săptămâna trecută de guvern prevederea care scutea școlile de stat de obligația de a avea autorizația ISU de securitate la incendiu pentru acreditare.

”Acest articol nu a rămas în ordonanță tocmai din acest considerent că ar produce o discriminare între școlile de stat și cele private. A fost acea formulă inițială pe care noi am rafinat-o și nu am intrat cu ea în guvern”, a spus Ecaterina Andronescu la Realitatea TV.

Documentul obținut de Edupedu.ro și care a intrat în ședința de guvern miercuri, 3 aprilie, conține însă exact acest articol:

“Art. II Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. După art. 10 se introduce un nou articol, articolul 10 1 cu următorul cuprins:
‘(1) Evaluarea externă în vederea autorizării sau acreditării, după caz, nu este condiționată de prezentarea de către directorul unității de învățământ de stat a autorizației de securitate la incendiu, întrucât se află în responsabilitatea autorităților administrației publice locale, în calitate de proprietari ai imobilelor.”

  • Precizăm că Proiectul OUG pe educație nu a fost pus în dezbatere publică, nu a fost inclus pe ordinea de zi a ședinței de guvern publicată de gov.ro și nu a fost publicată în Monitorul Oficial nici până acum, deși ședința de guvern a avut loc miercuri.

Andronescu îl contrazice și pe secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Florian Lixandru, care declarase pentru HotNews.ro că această măsură a fost luată pentru a debloca situaţia şcolilor care vor să-şi acrediteze specializările, dar nu pot din cauza autorizaţiei de asigurare la incendiu. “Nu are de ce să sufere şcoala pentru a-şi putea lua acreditarea. Acreditarea ţine de actul educaţional în sine. Directorul e responsabil doar de autorizarea sau acreditarea şcolii. Au fost situaţii în care şcoli care erau deja acreditate de drept şi voiau să-i autorizeze o altă specializare nu puteau face acest lucru pentru că nu aveau autorizarea la incendiu, care presupunea o serie întreagă de lucrări”, a spus Florian Lixandru joi, imediat după adoptarea OUG de către guvern.

Și președintele Agenției care evaluează și acreditează unitățile de învățământ a declarat pentru Edupedu.ro că școlile și grădinițele de stat vor fi de acum înainte acreditate chiar și dacă nu au autorizația ISU de securitate la incendiu. Condiția rămâne, însă, la privat. Acesta este efectul Ordonanței de Urgență pe educație aprobată miercuri, 3 aprilie, de Guvernul Dăncilă și prezentată în exclusivitate de Edupedu.ro.

Contactat de Edupedu.ro pentru a afla cum va acorda acredita de acum înainte școlile și grădinițele de stat, Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), a declarat: “Având în vedere că obținerea acestei autorizații de securitate la incendiu este atribuția administrației publice locale [ca urmare a OUG pe educație din 3 aprilie 2019 – n.red.] și având în vedere și atribuțiile stabilite de lege pentru Ministerul Educației – adică ce trebuie să asigure Ministerul pentru desfășurarea procesului educațional, profesori, etc – existența acestei autorizații nu va mai fi o condiție eliminatorie pentru obținerea acreditării” la stat.

Edupedu.ro a scris în premieră despre intenția Ministerului Educației de a introduce o discriminare între școlile de stat și cele private. Prevederea, care introduce astfel o mare diferență între exigențele față de grădinițele și școlile de stat și cele private, ar fi trecut de Guvern, fiind inclusă în proiectul de Ordonanță de Urgență pe educație, potrivit surselor Edupedu.ro. Responsabilitatea avizului ISU trece de la director, la primar.

Aceeași ordonanță de urgență acordă și o prelungire a termenului pentru obținerea autorizării și acreditării de către toate instituțiile de învățământ de stat sau privat. Nici una dintre cele două prevederi nu au fost puse în dezbatere publică.

Ecaterina Andronescu / Foto: Ministerul Educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

CNCAN, despre Cernobîl: Măsurătorile efectuate la nivel național confirmă valori normale ale nivelului de radiații și nu sunt semnalate depășiri la nivelul teritoriului ucrainean / Toate sistemele de securitate sunt funcționale

Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare (CNCAN) a transmis miercuri că nu sunt semnalate depășiri ale radiației la nivelul teritoriului Ucrainei, iar în prezent toate sistemele de securitate ale centralei…
Vezi articolul

Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională, solicitate într-o scrisoare deschisă Ministerului Educației, de un părinte al unui elev de clasa a 8-a: “Elevii din clasa a opta sunt la a patra variantă de subiecte de examen pe care o cunosc de-a lungul gimnaziului”

Modele sunt în continuă schimbare, iar cele mai recente, publicate în noiembrie 2021 nu sunt clare, acuză mama care a trimis scrisoarea către ministerul Educației. Elena Ungureanu, mama unui elev…
Vezi articolul

Eliminarea obligativității tezelor și a unui anumit număr de note, precum și stabilirea numărului de medii pentru anul școlar viitor vor fi aprobate până pe 30 mai, anunță ministrul Educației, care prelungește altfel cu o lună termenul anunțat inițial

Ministrul Educației a declarat astăzi că modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar (ROFUIP) va fi definitivată până la data de 30 mai, transmite Agerpres. Astfel, urmează să fie…
Vezi articolul

Sunt 237 de mii de elevi care nu au internet și 287 de mii de elevi care nu au echipamente IT, anunță ministrul Educației / Sunt mai mulți elevi fără acces la educație online decât arăta recensământul oficial primăvara trecută. Datele vin după ce Guvernul a distribuit aproape 250 de mii de tablete și primăriile peste 100 de mii

În momentul de față, după centralizările de până acum, sunt 237 de mii de elevi care nu au avut internet și 287 de mii de elevi care nu au avut…
Vezi articolul