Ecaterina Andronescu: Mă gândeam ca nu toate școlile să înceapă la ora 8:00, ca să nu supraaglomerăm oraşele

“Mă gândeam – şi poate că acest lucru este valabil în mai multe oraşe – dacă am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8:00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele”, a declarat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, citat de Agerpres.

Declarația a fost făcută miercuri, în cadrul Adunării Generale a Asociației Municipiilor din România, după ce primarul general Gabriela Firea a vorbit despre organizarea unei rețele de microbuze școlare în vederea decongestionării traficului din Capitală și a cerut sprijinul Ministerului Educației în implementarea proiectului, scrie agenția de presă.

Ecaterina Andronescu a declarat că “sunt de acord cu propunerea doamnei primar şi chiar mă gândeam – şi poate că acest lucru este valabil în mai multe oraşe – dacă am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8:00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele. Din punctul de vedere al ministerului, suntem extrem de deschişi spre propunerile dumneavoastră. (…) Problema cu microbuzele, propusă de doamna primar Gabriela Firea, funcţionează în Cluj şi funcţionează cu rezultate foarte bune. Poate fi o soluţie, un model pe care să îl avem în mai mute din oraşele noastre aglomerate“.

Ministrul a vorbit și despre organizarea unor laboratoare mobile în şcoli.

Nu mai avem laboratoare în şcoli. Sincer vă spun că mă gândesc la o formulă de a construi laboratoare mobile şi de a deplasa aceste laboratoare de la o şcoală la alta. Când am introdus clasa pregătitoare în şcolile noastre, în cele mai multe clasa pregătitoare a intrat în laboratoarele de fizică, biologie şi chimie. Şi suntem acum în situaţia să avem un deficit de cadre didactice chiar la aceste discipline, ceea ce, fără îndoială, nu este de acceptat“, a anunțat Andronescu.

Ecaterina Andronescu a vorbit și despre bacalaureatul diferențiat. “Este corect să creştem competenţele autorităţilor locale în ceea ce priveşte învăţământul preuniversitar. S-a făcut această solicitare de către dumneavoastră şi în viitoarea lege trebuie să o prindem. Liceul tehnologic, după opinia mea, este cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învăţământ românesc în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să îl regândim şi să îl transformă în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Este nivelul următor de pregătire după şcoala profesională şi cred că lucrul acesta trebuie să îl facem şi trebuie să îl restructurăm prin lege, pentru că legea actuală nu ne permite să facem acum această transformare“.

În legătură cu ISU, cred că este o problemă pentru care va trebui să găsim o formulă legislativă. (…) La Politehnică am făcut două clădiri noi din fonduri europene şi în momentul în care a fost proiectată clădirea am avut avizul ISU. Am urmat construcţia în conformitate cu recomandările lor şi când am terminat clădirea aveam probleme, pentru că ei îşi schimbaseră standardele de aprobare a funcţionării. Mi se pare că aşa ceva trebuie corectat prin lege şi stabilit într-un cadru general mai aproape de realităţile noastre“, a susținut Andronescu.

 

 

Total
136
Shares
9 comentarii
  1. Orice psiholog ai intreba,iti va spune că un copil, si chiar un adult,dă randament dacă doarme până la ora 08.00. Ideal ar fi ca programul elevilor din clasele primare si gimnaziale sa înceapă la ora 08.30- 09.00. Cred ca ar fi odihniti si ar da si randament la cursuri. Un copil trezit la ora 07.00 sau chiar si mai devreme, la ora 10.00 este deja obosit.
    .

  2. Scoala la distanta. Sa nu mai mearga pruncii la scoala. Sa stea in pijamale acasa si faca mate si romana din pat.
    Doamna asta o fost la serviciu oare? Pe ce lume traieste ?

  3. Eu zic să le faceți program copiilor ca la facultate.
    Nu-i nimic dacă nu apucă bietul copil să mănânce când trebuie sau să se odihnească… recuperează el altădată, nu?
    Sau cum?

  4. Wow, a aflat si Androneasca secretul lui peste prajit si anume ca nu mai exista
    laboratoare functionale de fizica/chimie/biologie.
    Nici sali, nici truse minimale pentru experiente, nici substante, nici macar turnesol la chimie, nimic, asa arata scolile romanesti, cu putine exceptii. Nu se pot face experimente banale de fizica, chimie sau bio. Nu exista cabinete de limbi moderne sau de geografie. A mai ramas o harta amarata atarnata pe un perete.
    Tovarasa, in aceste conditii, doreste sa mute si clase de liceu in scoli gimnaziale.
    Scolile considerate bune cer clase cu nemiluita desi nu au sali, invatatori si inspectoratele le aproba desi educatia are de suferit.
    In ceea ce priveste orele, de la 7.30 pana spre 10 e full peste tot.
    In curand, incep nationalele la olimpiadele scolare. Nici acolo nu s-a facut nimic cu profesorii care fac subiecte sau coordoneaza loturile largite/restranse, nu se schimba niciodata, ani in sir doar ei, unii au si proprii elevi in concurs(baraje), fac subiecte, stabilesc loturi, e teribil.

  5. Cucoana, cine duce copiii la scoala la ora 10, spre exemplu ? Dumneata ? Nu de alta, dar avem si microbuze scolare din belsug…
    Eu nu inteleg cum reusim sa punem aceiasi incompetenti in functii inalte.

  6. Cred ca pana sa ne gandimnla asa ceva poate ar trebui alte masuri care ar ajuta.
    1. Masinile SCOALA SOFERI sa nu mai circule in orele de varf
    2. Masinile care stropesc strada sau ce fac ele ca nu i teleg prea bine sa nu circule in orele de varf
    3. Masinile de gunoi sa nu lucreze intre 7 si 8 dimineata. Pe orice straduta vrei sa mergi dimineata e cate o masina de gunoi care blocheaza aleea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate
studenti angajatori

55 de „experți” cu experiență de 1 an de zile, căutaţi pentru angajare de Ministerul Educației. Vor verifica și monitoriza proiectele de sute de milioane de euro din bani europeni

Anunț neobișnuit al Organismului Intermediar pentru Programul Operațional Capital Uman de la Ministerul Educației. Instituția caută să angajeze 55 de „experți” pentru o perioadă determinată de timp – un an…
Vezi articolul

Decanul Facultății de Litere din București, apel la vot către studenți: Suntem în fața unei opțiuni dramatice: ori-ori. România va rămâne un stat ce recunoaște valorile UE sau nu există decât o singură altă direcţie: Rusia

„Încetaţi să vă omorâţi speranţele cetăţeneşti, dispreţuind votul. (…) Daţi-vă o şansă. Ieşiţi la vot!”, este îndemnul decanului Facultății de Litere, Emil Ionescu, de la Universitatea din București. Profesorul a…
Vezi articolul

Ministerul Educaţiei, despre cei 3.456 de elevi din clasa a VIII-a apăruţi în “sistem” între Simulare şi Evaluarea Naţională: “Datele pe care le prezintă MEN sunt de la directorii şcolilor”

Aplicaţia informatică a Ministerului Educaţiei afişa pe 28 iunie 2019 un număr de elevi înscrişi în clasa a VIII-a cu 3.456 mai mare decât cel care figura în aceeaşi aplicaţie…
Vezi articolul