Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 435.409.848 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • Educație digitală

Material susținut de Samsung Electronics Romania

Efectele dotării claselor cu table interactive, finanțate prin PNRAS. Profesoară de Limba română: Copiii care se aflau în risc de abandon, am observat că au venit cu drag la școală și n-au mai lipsit / Elev: E mai simplu pentru noi să înțelegem, cu ajutorul tablelor – VIDEO

Redacția
  • 19 mai 2023
  • 6 minute read
  • 6 comments
8.928 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Elevii spun că le este mai simplu să înțeleagă ceea ce profesorii predau, atunci când în clasă sunt folosite în mod adecvat, de către cadrele didactice, instrumente complexe precum tablele interactive. La Școala Gimnazială Nr 1 Dor Mărunt, din județul Călărași, de exemplu, tablele interactive au fost finanțate prin fonduri europene din PNRR, unitatea de învățământ fiind selectată în prima rundă din Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS).
  • „Educație digitală – instrumente, resurse, viitor“ este un program Edupedu.ro, în parteneriat cu Samsung Electronics Romania.

Povestea tablelor interactive în Școala Dor Mărunt a început recent, în urmă cu aproape două luni, dar din acel moment un val de entuziasm și curiozitate i-a cuprins mai ales pe elevi. Roxana, de exemplu, care termină acum clasa a VIII-a și se pregătește să plece la liceu, spune că nu își imagina, până în acest an, că în clasa ei va avea tehnologie atât de avansată, care să facă învățarea mai ușoară, mai ales la Matematică, unde dintr-odată totul a devenit mult mai vizual, mult mai pe înțelesul ei și al colegilor ei.

Acum termină clasa a V-a și Andreea, care își face deja o proiecție spre viitor, prin fereastra deschisă de folosirea tehnologiei la aproape toate orele de curs. „Lucrăm foarte mult pe tablele inteligente acum pentru că sunt mult mai interactive și pentru copiii din clasele mai mici, mult mai ajutătoare. Ies cu drag la tablă, adică nu ne mai simțim obligați să ieșim la tablă ca altădată când ziceam: a venit profesoara, nu vreau să mă duc, că e ceva greu la matematică. Acum însă o fac cu drag și profesorii ne învață mult mai ușor așa, arătându-ne videoclipuri și anumite jocuri cu care reușim să învățăm mai ușor“, spune ea.

Colegul ei, Gabriel, spune că îi este mai simplu să înțeleagă lecțiile cu ajutorul tablelor interactive pentru că „putem învăța prin jocuri și multe alte aplicații interesante“, că pot folosi multitudinea de resurse educaționale deschise disponibile pe internet, fie pe platforme dedicate, fie pe cele pe care le folosesc pentru socializare sau divertisment. „Învățăm să cooperăm, învățăm să fim prieteni cu toată lumea, chiar dacă trebuie să avem grijă cu cine vorbim“, explică Gabriel.

Îi susțin cu entuziasm și profesorii. Daniela Lascu, profesoară de Limba și literatura română la Școala Gimnazială Nr 1, Dor Mărunt, remarcă interesul crescut al copiilor pentru instrumentele cu care școala a dotat clasele prin proiectul PNRAS, finanțat cu fonduri europene. „Fiind foarte entuziasmați da, automat ei sunt și foarte atenți și învață cu plăcere“, spune aceasta.

Pentru că programul presupune măsuri de reducere a abandonului școlar cu care se confruntă comunitatea, cadrul didactic subliniază un prim efect al prezenței tablelor interactive: „copiii care se aflau un risc de abandon, am observat că au venit cu drag la școală și n-au mai lipsit“. În puzzle-ul de măsuri propuse de școală, prin PNRAS, pentru a combate acest fenomen al abandonului școlar, prezent mai ales în mediu rural și în comunitățile dezavantajate, educația digitală este o piesă esențială, dacă este tratată cu responsabilitate și implementată cu profesionalism, folosind echipamente și servicii de calitate.

Foto: Edupedu.ro

Prin PNRAS, unitățile de învățământ preuniversitar de stat au obținut finanțare nerambursabilă pentru intervenții care să conducă la diminuarea riscului de abandon școlar, îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale, creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial, precum și pentru creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior, conform descrierii de proiect de pe site-ul Ministerului Educației.

Finanțarea prin PNRR este realizată în cadrul Componentei C.15 – Educație, Reforma 3 Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii, Investiția 4- Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar. În prima rundă au fost selectate 1.415 de școli, apelul pentru runda a II-a fiind lansat recent de Ministerul Educației, care a crescut alocarea pentru grantul maxim, cu 50% față de prima rundă. Asta înseamnă că o unitate de învățământ poate obține finanțare de cel mult 300.000 de euro.

Directoarea Școlii Gimnaziale Nr 1 Dor Mărunt, din județul Călărași, Mariana Stan, spune că efortul făcut de cadrele didactice și de personalul administrativ pentru atragerea de astfel de proiecte este unul care merită fiecare oră petrecută în plus pentru depunerea aplicațiilor. „Atunci când vezi rezultatele, când te uiți în ochii copilului și când vezi că el te privește cu ochii blânzi și că te privește că un prieten, vine de undeva din interior, aproape că nici nu am cuvinte să explic, vine o motivație din interior și apoi menirea dascălului este aceea să iubească copilul și dacă-și iubește copilul înseamnă că iubește profesia“, spune Mariana Stan.

Foto: Edupedu.ro

Aceasta vorbește despre implicarea școlii în numeroase proiecte și despre deschiderea către lume și către experiențe diverse pe care încearcă și reușește să le-o ofere tinerilor pe care îi educă. „O reală problemă a învățământului românesc rural este abandonul școlar. Și un astfel de proiect vine în întâmpinarea nevoilor unității școlare, ajută profesorul și nu numai, ajută și elevul să parcurgă, în demersul didactic, secvențe mult mai atractive. Copilul abia așteaptă să descopere ceva nou. Știți că ei sunt acum în perioada aceea în care noutatea îi provoacă și pe ei și sunt foarte curioși și inventivi. Și sigur că aceste echipamente ajută“, spune Mariana Stan.

Curioși din fire, elevii din clasele primare au vrut și ei să vadă cum arată tablele inteligente pe care lucrează colegii lor de la gimnaziu, așa că învățătoarea lor, absolventă a Facultății de Matematică, s-a adaptat repede cerințelor și a făcut cu cei mici o oră de probă, apoi i-a chemat și pe părinții copiilor, să le prezinte noile tehnologii din școală și cum sunt ele folosite în actul educațional. 

Foto: Edupedu.ro

„În prima ședință cu părinții i-am pus să utilizeze tabla. I-am scos la tablă pentru că m-am gândit că e foarte ciudat. Dacă tot timpul ai învățat pe tabla cu cretă și acum te uiți cum copilul tău atinge tabla și pare că se fac minuni. Și atunci le-am pus și lor stiloul (n.r. tablei inteligente) în mână și i-am scos la tablă. Au fost super încântați și extaziați. Au spus că n-au mai văzut așa ceva. Unii dintre ei, vă dați seama, s-au bucurat foarte mult că cei mici au posibilitatea asta, în mediul rural, într-o școală din România“.

Toate aceste investiții în Educație ajută munca profesorului, care are acum nevoie și de formare, și de conținuturi adecvate fiecărui moment de lecție, pentru a putea descoperi și mai multe funcționalități ale tehnologiei și a o avea aliat de nădejde în educare. „Noi, profesorii, împreună cu elevii și cu părinții, țesem o dantelă fină câte un pic, câte un pic, dar ea se țese într-o piatră solidă care înseamnă comunitatea, care înseamnă societatea“, încheie Mariana Stan.

Samsung Electronics Romania susține Educația digitală, consideră că digitalizarea în Educație nu este o opțiune, ci o necesitate și și-a propus să contribuie activ la un viitor mai bun al educației din România. În cadrul celui mai recent proiect de acest fel, SEED – Samsung Ecosystem for Education Development, compania sprijină un program de formare dedicat profesorilor, astfel încât aceștia să își dezvolte competențe digitale adecvate unui sistem modern de educație, sprijinit de tehnologiile digitale, care are ca obiectiv creșterea implicării elevilor și studenților în actul de învățare.

0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

6 comments
  1. Lica spune:
    5 octombrie 2023 la 23:59

    SI o masa calda avea același efect pt populația saraca. venea copilul cu interesc. tableta nu e un fel de bîlci ?! ca numai la starneste interes cand vine in sat. doua zile arata tine interesul. dovada ca pe urma se cară

    Răspunde
  2. Maria spune:
    21 mai 2023 la 17:12

    Ar fi bine sa vina cineva sa vada cati elevi sunt in clasa si cati fara absente in catalog.Sa nu ne amagim.

    Răspunde
  3. Cris P. spune:
    19 mai 2023 la 20:23

    Cititi cartea „Dementa digitala” pentru a vedea efectul nefast al acestor table, laptopuri etc asupra functionarii si dezvoltarii creierului unui copil.

    Răspunde
    1. @Cris P. spune:
      20 mai 2023 la 20:20

      Exact. Manfred Spitzer a convins inclusiv niste comisii din parlamentul european, furnizand date concrete adunate pe parcursul a mai multor ani. Din pacate, demersul lui a fost lichidat de multitudinea intereselor de afaceri. Investitiile prin care se tehnologizeaza invatamantul sunt extrem de profitabile pentru firmele care furnizează echipamente IT. Este dovedit stiintific, pe toate partile, ca abuzul de tehnologie din scoli prosteste iremediabil elevii. Inclusiv mediocritatea de azi a majoritatii elevilor se datoreaza abuzului de internet, mai precis a celui de TikTok si Instagram. Oamenii de stiinta stiu asta si o spun, dar nu sunt ascultati nici de catre politicieni si nici de catre publicul majoritar, ultimul fiind de altfel si extrem de obtuz din mai multe puncte de vedere.

      Răspunde
  4. Marcel Condrea spune:
    19 mai 2023 la 20:13

    elevii au venit cu drag sa vadă tabla care scrie singură…mâine poimâine tabla aceasta v a învăța singura in locul elevilor…mai știi??,personal observ că tehnologia duce la imbecilizare analfabetism lene creativă care asociată cu tupeul și indolența, nesimțirea lipsa celor 7 ani de acasă creează un viitor sclav pe moșiile UE.

    Răspunde
  5. Sorin spune:
    19 mai 2023 la 17:31

    Acel citat al lui I.H. Rădulescu ar fi bine să-l trimiteți și actualilor guvernanți si parlamentari. Poate, poate ….

    Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • 8 minute read
  • 6 comments

Material susținut de Nextlab.tech

INTERVIU Dragoș Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României: Pregătirea specialiștilor în inteligență artificială în universități, includerea unei discipline opționale în preuniversitar sunt printre obiectivele Cadrului strategic național pentru IA

  • Redacția
  • 28 decembrie 2023
„Pregătirea specialiștilor în inteligența artificială, la nivel de studii de licență, masterat și postuniversitare, includerea unei discipline opționale în preuniversitar sunt printre obiectivele Cadrului strategic național pentru Inteligență Artificială, elaborat…
Vezi articolul
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • Știri
  • 7 minute read
  • One comment

Material susținut de Nextlab.tech

Elevii de gimnaziu de la Liceul Tehnologic din Fierbinți au pornit „de la zero” cu robotica și au ajuns pe locul 13 în topul Roboșcolilor / „Am fi meritat și noi un pic de atenție din partea inspectoratului”, când s-au făcut centrele de excelență în Ialomița, spune profesoara de Chimie Loredana Chivu, coordonatoarea echipei

  • Redacția
  • 28 septembrie 2023
Clubul de robotică de la Liceul Tehnologic Fierbinți a început cu un laptop cu Linux și a continuat cu premii la concursul național de robotică Nextlab.tech. „Când am văzut copiii…
Vezi articolul
  • Educație digitală
  • Știri
  • 4 minute read
  • One comment

Lecții demonstrative pe 10 discipline și formare pentru metode de predare noi, susținute de cele mai performante colegii din Oradea – Eminescu și Gojdu – pentru toți profesorii din județul Bihor, pe 5 octombrie, de Ziua Educației. Înscrieri deschise – se acordă certificate de participare CCD

  • Redacția
  • 26 septembrie 2023
Eveniment de amploare, făcut de profesori, pentru profesori, la Oradea. Toți profesorii din școlile din județul Bihor sunt așteptați chiar de Ziua Educației la o serie inedită de workshopuri de…
Vezi articolul
  • Educație digitală
  • Știri
  • 3 minute read
  • No comments

Profesorii de la două colegii din Oradea vor transmite live orele în școli din mai multe comune din județul Bihor, iar elevii de acolo vor putea pune întrebări direct

  • G4Media.ro
  • 8 septembrie 2023
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bihor a lansat un proiect prin care vrea să reducă decalajele dintre elevii de la oraș și cei de la țară. Astfel, a semnat un parteneriat…
Vezi articolul
  • Educație digitală
  • 4 minute read
  • No comments

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Pe apelul de dotări, de exemplu, nu aduc în școală ceva doar de dragul de a aduce. Îmi doresc să aducem produse de calitate, pe care copiii noștri să poată să le folosească, spune primarul comunei Țibucani / Parteneriatul școală-autoritate publică locală poate moderniza în mod real Educația

  • Redacția
  • 27 aprilie 2024
Colaborarea între Școala Gimnazială „prof. Vasile Gherasim”, din comuna Țibucani, județul Neamț și administrația locală a comunei din care face parte este un exemplu de bună-practică oferit de două instituții.…
Vezi articolul
  • Educație digitală
  • Gimnaziu
  • 4 minute read
  • No comments

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Elevii sunt foarte atenți, iar la sfârșitul orei văd pe chipurile lor că sunt încântați. Cel din ultima bancă își dorește să iasă acum la tablă, spun profesorii de la Școala Gimnazială Dor Mărunt, din județul Călărași, care folosesc table interactive – dotări posibile prin Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar

  • Redacția
  • 20 iulie 2023
Accesul la tehnologie de calitate și digitalizarea în școlile din mediul rural pot juca un rol crucial în asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii și în reducerea abandonului școlar.…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 435.409.848 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0