Electromagnetul care nu atrage plastic – problemă ușoară la testarea internațională TIMSS 2023 la care peste 20% dintre elevii români de clasa a VIII-a nu au dat răspunsul corect

988 de vizualizări
Sursa: TIMSS 2023
Doar 79% dintre elevii români de clasa a VIII-a participanți la testarea internațională TIMSS 2023, ce a evaluat performanțele lor la matematică și științe, au atins nivelul minim de dificultate la testul de științe, ceea ce înseamnă că 21% nu au obținut rezultatele minime pentru acest nivel. Totodată, 52% nu au atins pragul următor de evaluare a performanțelor, intermediar. Rezultatele TIMSS 2023, publicate marți, sunt însoțite de exemple de întrebări sau probleme pentru fiecare dintre aceste praguri, iar o întrebare de nivel minim este legată de materialele atrase de un electromagnet.
  • Pentru a atinge nivelul minim de performanță (Low Benchmark – minim 400 de puncte), elevii de clasa a VIII-a participanți la TIMSS 2023 – Științe aveau de demonstrat că știu să aplice unele cunoștințe științifice (biologie, chimie, fizică, științele pământului), inclusiv să știe ce materiale sunt atrase de un magnet.

Astfel, problema exemplificată în documentația ce însoțește rezultatele evaluării internaționale urmărește ca elevul să „recunoască dacă un electromagnet atrage obiecte din diverse materiale).

Este prezentată o schemă cu o bandă pe care circulă gunoi din diverse materiale – o parte dintre ele ajung la capăt, altele sunt atrase de un electromagnet. Întrebarea este: Ce se întâmplă cu diverse materiale – care dintre ele trece de electromagnet, care e selectat? Opțiuni de răspuns: conserve de oțel, pahare de plastic, conserve de aluminiu, ziare, cuie de fier.

Sursa: TIMSS 2023

21% dintre elevii români de clasa a VIII-a nu au atins nivelul de performanță la care este încadrată această întrebare.

La următorul nivel, al doilea dintr-un total de patru, Intermediate Benchmark (punctaj – 475), doar 48% dintre elevii români de clasa a VIII-a au reușit să ajungă, însemnând că restul fie s-au încadrat în Low Benchmark, fie nu au atins nici acel nivel. Ce fel de întrebări au fost incluse la Intermediate Benchmark?

La acest nivel, elevii trebuie să demonstreze că înțeleg unele concepte de biologie, chimie, fizică și științele pământului și se implică în practici științifice, să arate că pot aplica diverse informații legate de sănătate, energie, ecosisteme, interacțiuni cu mediul etc..

Un prim exemplu pentru acest nivel de evaluare este întrebarea: Ce avantaj le oferă păsărilor faptul că au oase goale?

Sursa.TIMSS 2023

Un alt exemplu, tot din biologie: Trăsăturile cărui părinte sunt moștenite de 10 pui de iepure: ale mamei, ale tatălui, 50%-50%, respectiv toți puii vor avea trăsături moștenite de la ambii părinți.

Sursa: TIMSS 2023
Citește și:
BREAKING Rezultatele TIMSS 2023: Elevii români sunt pe locul 6 în Europa la Matematică în clasa a IV-a, situație care se deteriorează în gimnaziu – arată testarea internațională / La clasa a VIII-a este aproape triplu procentul de analfabetism numeric și științific, față de clasa a IV-a


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Învățătoare: Ce voi face eu în momentul în care mi-a venit profesorul de religie care are ore în trei școli, cum vine la mine, cum se duce în celelalte două? / Din anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar au incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială

O învățătoare a vorbit, pentru TVR Craiova, despre ce înseamnă, de fapt, introducerea celor 2 ore obligatorii de pregătire remedială. „Ce voi face eu, ca învățător, în momentul în care…
Vezi articolul

Elefantul din cameră, noua lege a salarizării, nu ar fi existat în discuțiile cu sindicatele din Educație de la Guvern. De la Palatul Victoria anunțul oficial este că Marcel Ciolacu și liderii FSE și FSLI au vorbit despre programe sociale și investiții în educație 

Discuțiile de la Guvern de luni, 16 octombrie, au fost legate programe sociale și investiții în Educație dar și demararea unor acțiuni privind „eliminarea inechităţilor salariale pentru personalul din învăţământ”,…
Vezi articolul

Explicația ministrul Apărării la acuzațiile de fraudă la doctorat: L-am rugat pe directorul muzeului să mă ajute. Eu scriu încet / ”Au fost și alții în arhive care mi-au oferit materiale pe care fie le-am folosit, fie nu le-am folosit”

Ministrul Apărării a declarat joi, la Interviurile Digi24.ro, că l-a rugat pe directorul Muzeului Vrancea să îl ajute cu „tehnoredactarea” lucrării de doctorat, pentru că el nu are „această abilitate”. „Eu…
Vezi articolul
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

Aplicația de salarizare a fost actualizată cu noua formulă de calcul pentru plata cu ora 2025, conform Legii Bolojan – document / Tariful se calculează în funcție de vechime și sporuri, prin raportare la numărul total de ore lucrate, nu doar la cele de predare

Aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată în privința modului de calcul pentru plata cu ora, potrivit Legii Bolojan. Din anul școlar 2025-2026, tariful se…
Vezi articolul

Un ofițer MApN și 4 elevi, răniți în urma exploziei unei capse detonate electric, la poligonul Goranu din Vâlcea. Participau la o acțiune organizată de Ministerul Apărării cu elevii Școlii Militare de Maiștri Militari și Subofițeri „Basarab I” Pitești

În timpul unor activități desfășurate de lucrătorii MApN împreună cu elevii Școlii Militare de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Terestre „Basarab I” Pitești în Poligonul Militar Goranu, s-a produs…
Vezi articolul