Elevii cer guvernului șapte măsuri pentru siguranța celor care dau examenele naționale / “Susținem organizarea examenelor naționale în condiții optime”

8.568 de vizualizări
FOTO: CNE
Consiliul Național al Elevilor și alte organizații ale elevilor din România cer guvernului să-și asume un pachet de măsuri concrete prin care să sporească nivelul de siguranță pentru cei care trebuie să susțină examenele naționale. Organizațiile care semnează apelul afirmă că “elevii aflați în clasele terminale sunt abandonați de către Guvernul României într-o stare profundă de incertitudine, la care se adaugă factorii care contribuie la amplificarea efectelor crizei provocate de Coronavirus”. Mesajul listează șapte măsuri pentru siguranța elevilor, de la igienizarea spațiilor de învățământ unde se desfășoară examenele la asigurarea de măști, monitorizare și măsuri de distanțare socială. “Susținem organizarea examenelor naționale în condiții optime”, arată comunicatul menționat.

Apelul integral, transmis luni EduPedu.ro de către Consiliul Național al Elevilor:

“Elevii solicită organizarea examenelor naționale în condiții de siguranță

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, alături de Uniunea Liceenilor Maghiari din România, Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Vâlceană a Elevilor și Asociația Elevilor din Maramureș solicită Guvernului României asumarea unui pachet de măsuri concrete pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor care urmează să susțină examenele naționale.

Ne exprimăm astfel îngrijorarea față de modul în care autoritățile centrale din domeniul educației și sănătății publice acționează pentru pregătirea acestor examene naționale,din multiplele declarații contradictorii din ultima perioadă (ministrul Educației anunță că examenele se vor susține în luna iunie, pentru ca ulterior să se anunțe decizia că examenele se vor desfășura conform calendarului inițial, urmând ca ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, să afirme faptul că varianta susținerii examenelor online nu este exclusă). Elevii aflați în clasele terminale sunt abandonați de către Guvernul României într-o stare profundă de incertitudine, la care se adaugă factorii care contribuie la amplificarea efectelor crizei provocate de Coronavirus.
Pentru ca examenele naționale să se desfășoare în condiții normale, fără a pune în pericol siguranța niciunui elev, din oricare mediu ar proveni acesta, solicităm Guvernului României asumarea următoarelor măsuri:

1. Elevii, profesorii și personalul auxiliar vor primi măști (măcar două bucăți) care vor fi puse la dispoziția acestora înainte și după examen. Acestea trebuie să fie puse la dispoziția elevilor în cadrul unității de învățământ preuniversitar;

2. Toate unitățile de învățământ preuniversitar vor fi igienizate înainte și după probele scrise, iar autoritățile centrale vor asigura dotarea corespunzătoare cu materiale igienico-sanitare necesare pentru a organiza examenele în condiții optime;

3. Instruirea prealabilă în cadrul tuturor comunităților școlare privind măsurile care se impun pentru ca examenele să se desfășoare în condiții optime și nimeni să nu fie în pericol de a fi infectat de COVID-19;

4. Monitorizarea condițiilor igienico-sanitare de către Direcțiile de Sănătate Publică din unitățile de învățământ preuniversitar, respectiv impunerea unor sancțiuni pentru conducerea unităților de învățământ care nu respectă normele igienico-sanitare;

5. Realizarea unor parteneriate cu instituțiile publice și instituțiile de învățământ care dispun de spații în care se vor putea desfășura examenele naționale respectându-se, totodată, normele de distanțare socială;

6. Introducerea posibilității ca elevii să poată susține examenele naționale în școlile aflate în proximitatea domiciliului, pentru a evita impactul condițiilor insalubre din mijloacele de transport în comun;

7. Rezolvarea punctuală a sistemelor de igienizare în cadrul unităților de învățământ preuniversitar din mediile defavorizate, din mediul rural (în special cele care încă nu dispun de un grup sanitar situat în interiorul școlii), pentru ca niciun elev și niciun profesor să nu fie în pericol, indiferent de școala în care se va organiza examenul.

Susținem organizarea examenelor naționale în condiții optime, astfel încât niciun elev să nu fie supus riscurilor aferente și dezavuăm posibilitatea ca examenele naționale să fie echivalate cu mediile anuale, având în vedere subiectivismul procesului de evaluare în sistemul educațional din România, dar și diferențele majore, inechitățile privind sistemul de notare, regăsite nu doar analizând școlile din mediul urban vs. școlile din mediul rural, ci chiar și diferențe majore în cadrul aceleiași comunități școlare. Mediile din clasele V-VIII obținute de elevii care au fost notați cu medii de 4 sau ușor peste 4 la examenul de Evaluare Națională au fost, în peste 90% din situațiile analizate în cadrul unui studiu recent, mai mari cu cel puțin 3 puncte. În unele cazuri, diferența dintre mediile obținute de elevi la școală și cele obținute la Evaluarea Națională sunt mai mari chiar și cu 4 puncte. De asemenea, menționăm fenomenul notelor acordate din pixul profesorului, efectul utilizării evaluării drept mecanism de coerciție drept elemente care demonstrează faptul că sistemul de evaluare din România nu este calibrat nevoilor și intereselor generației actuale de elevi.

Menționăm că aceste măsuri trebuie asumate în mod ferm de Guvernul României, nu sub forma unor promisiuni, ci sub forma unor reglementări clare și a unor achiziții publice de materiale igienico-sanitare pentru fiecare școală din România. Ne dorim ca promisiunile și declarațiile contradictorii din ultima perioadă venite din partea autorităților centrale să se transforme în certitudini, în măsuri asumate și probate transparent, întrucât noi, cei care îi susținem și îi reprezentăm pe elevii aflați în clasele terminale dorim ca acestora să le fie asigurată siguranța, iar haosul care a caracterizat comunicarea publică a demnitarilor ne-a îndepărtat de la acest obiectiv major pe care îl avem. Dacă Guvernul României nu își poate asuma aceste măsuri cheie de siguranță, atunci considerăm că trebuie asumat faptul că elevii nu trebuie să mai fie cei care plătesc pentru greșelile și neasumarea autorităților.

Reiterăm nevoia elevilor care nu au acces la instrumentele digitale prin care se pot pregăti pentru examenele naționale: Ministerul Educației și Cercetării trebuie să se asigure că fiecare elev are șansa de a se pregăti, prin intermediul învățării asistate de tehnologie, indiferent de factorii socio-economici care limitează accesul la educație pe parcursul suspendării cursurilor. Astfel, solicităm Ministerului Educației și Cercetării achiziționarea de urgență a dispozitivelor conectate la Internet pentru elevii care urmează să susțină examene naționale și care nu dispun, la momentul actual, de aceste resurse.”


10 comments
  1. – In sit in care la intrarea in examen va fi luata temperatura pt fiecare elev, cum se va proceda daca un elev este depistat cu temperatura? ( Luam in calcul si situatia in care organismul reactioneaza diferentiat: caldura, emotie, stres). Este primit sau nu in examen? In final cine isi asuma pierderea examenului din aceste motive?
    – Avand in vedere obligativitatea purtarii mastii timp de cel putin 3-4 ore in continu pe parcursul examenului ( avem in vedere timpul alocat intrarii, repartizarii, verificării si predarea lucrarii) si ținând cont ca sunt copii cu afecțiuni respiratorii sau deviatie de sept ( sunt multi copii care au aceasta problema), este mai mult ca sigur apartita senzatiei de sufocare/lesin. Examenul va fi intrerupt, elevul va pierde examenul iar ceilalti elevi din clasa vor fi afectati de aceasta situatie. (aveti in vedere apelarea la serviciul de ambulanta, interventia de acordare a primului ajutor in clasa, scoaterea elevului din clasa)

  2. Doar pentru ca parintii care doresc sustinerea examenelor sunt mai vocali decat copiii si parintii care nu doresc sa si asume riscuri pentru sanatate, doamna ministru a hotarat organizarea examenului de evaluare nationala.
    NU ESTE NORMAL SA RISCAM SANATATEA TUTUROR COPIILOR PENTRU MOFTURILE UNORA DINTRE EI !!!!

  3. Susțin CLAR anularea examenelor și echivalarea lor cu notele la disciplinele de examen. Ce e așa de greu??

    1. Mai bine ar fi sa nu se mai faca scoala. Sa luam cu totii adeverinte care sa tina loc de diploma si sa ne cocotam pe posturi “caldute” chiar daca nu stim care e formula apei sau aria cercului.

  4. Guvernul da dovada de inconștiență în privința organizarii examenelor naționale. In orasele mari de frica presei se va incerca organizarea examenelor în conditiile impuse de situație, dar 100% nu va reusi, sunt foarte multe necunoscute. Ce te faci în mediul rural unde in scoli, comune nu exista medici, asistenți..totul va fi la modul superficial cu consecințele de rigoare.

  5. Elevii au oarecum dreptate…dar daca pana acum nu s-au luat masurile necesare ..cand credeti ca mai au timp ..daca pe 2 iunie se merge la scoala…
    intrarea la liceu si termminarea liceului in baza mediilor este solutia cea mai buna in situatia data…nu vad de ce ii preocupa ,, corectitudinea evaluarii ,, daca timp de 30 de ani au distrus invatamantul..cand au fost de acord cu tot felul de schimbari abramburite in invatamant……cum refleta nota de la evaluare ..ceea ce i-a invatat profesorul la ora….cand a fost corecta nota ..? la clasa sau la examen ? cine este notat la evaluare elevul sau profesorul ?…

  6. Mai copii, voi chiar credeti ca Guvernul va implementa si va respecta 100% aceste masuri? Vor fi deficiente foarte mari in orase, iar in rural si orasele mici va fi jale. Sanatatea si viata voastra este pe primul loc. Mie imi este teama pentru copilul meu, aflat in clasa a XII-a. In situatii exceptionale se iau masuri exceptionale. Varianta cu media anilor 5-8 respectiv 9-11 este de bun simt.
    Mai jos sunt cateva randuri adresate atat Ministrului Anisie, FSLI cat si dlui Cristache, Presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti – Invatamant Preuniversitar.
    Nu am primit pana acum nici un raspuns de la nici unul de mai sus.
    Buna ziua Doamna Ministru Monica Anisie.
    Va rog sa raspundeti la temerile unui parinte care are un copil in clasa a XII-a, deci va da BAC-ul. Dar temerile de mai jos sunt valabile si pentru cei cu copii de clasa a VIII-a.
    Cum vor sta copiii inainte cu o ora de examen? Dar dupa examen, cand ies si stim bine ca se intreaba unii pe altii, vor sta fata in fata aplecati cu privirea peste ciorne? Se afla in curtea scolii sau in afara ei, se aduna in grupuri, stau de vorba unii cu altii, interactioneaza. Mai ales ca nu s-au vazut de atata timp. Cum pot copiii sa pastreze 2 m distanta intre ei? Cum va fi gestionata o asemenea situtie ? Se vorbeste strict de faptul ca vor fi 10 in clasa. Dar inainte si dupa examen cine raspunde de sanatate lor? Daca un copil este depistat cu Covid la a doua materie de examen, ce se intampla? Cine raspunde?
    De ce pentru profesori au fost anulate examenele de grad sau definitivat, iar elevii din anii terminali sunt obligati sa sustina aceste examene? Sa spunem ca elevii ies cu bine din examenele de a XII-a si se imbolnavesc inainte de sustinerea examenului la facultate (perioada de incubatie etc.). De ce puneti in pericol elevii, viitorul acestora si familiile acestora? Despre situatiile astea nu s-a vorbit niciodata pana acum.
    Va multumesc.

  7. Doamna ministru trebuie sa GARANTEZE desfasurarea in conditii de siguranta a acestor examene sau sa le anuleze ! Nu exista aici compromisuri.Nimeni nu are dreptul sa joace ruleta ruseasca cu viata copiilor!

  8. Păcat!
    M-AȚI dezamăgit profund!
    Credeți ca niște promisiuni pe o foaie de hârtie cu antetul Guvernului României sunt suficiente pentru siguranța voastră?
    Oare autoritățile merita sacrificiul vostru, având în vedere ca n-au fost în stare sa declanșeze o consultare națională pe tema încheierii anului școlar și a examenelor naționale? Se știe câți sunt pentru susținerea examenelor și câți contra? Pur și simplu AU DECIS, AU HOTĂRÂT,…. Nu le pasă de glasul copiilor și al familiilor lor, îngrozite de riscul de a fi infectați.
    ASTA E DEMOCRAȚIE?

  9. Waw, ce limbaj de lemn (ex: “Instruirea prealabilă în cadrul tuturor comunităților școlare privind măsurile care se impun”). Lol. Nu se intelege concret nimic din cele 7 puncte – punctul 4 primeste premiu cu coronita. Sanctiunile sunt de baza aici, si raportarea la hectar. Trebuie sa raportam ca totul se face bine, si ca totul va fi bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Idei pentru motivarea elevilor de clasa a VIII-a: Clasa cu cele mai bune rezultate în fiecare lună e răsplătită cu vizionarea unui film la școală / Un punct în plus la următoarea notă dacă elevul merge la o învățătoare pentru a repeta ordinea operațiilor

Două directoare de școală din mediul rural, Anca Dediu și Anca Ileana Botoroagă au prezentat idei pentru a motiva elevii cu rezultate slabe la învățătură. În cazul elevilor de clasa…
Vezi articolul