Elevii din București îi cer Gabrielei Firea să renunțe de urgență la tăierea bugetului pentru educație

2.153 de vizualizări
Elevii din București îi cer primarului Capitalei să retragă de pe ordinea de zi a următoarei ședințe de Consiliu General proiectul de rectificare bugetară care prevede tăieri de aproape 22% din bugetul pentru educație. „Educația nu reprezintă o prioritate pentru Primăria Municipiului București”, acuză Asociația Elevilor din București și Ilfov. Tinerii „condamnă oprirea modernizării infrastructurii școlare” din Capitală și o acuză de ipocrizie pe Gabriela Firea.

„Primarul general Gabriela Firea afirma în data de 9 decembrie 2018 faptul că dorește să finanțeze infrastructura sistemului educațional a Capitalei, prin programul ,’Nicio unitate de învățământ cu program în trei schimburi’’. La 7 luni distanță, primarul general al Capitalei își calcă peste promisiuni, făcând exact contrariul”, avertizează elevii.

Reacția asociației de elevi vine după ce Edupedu.ro a scris că peste 35,6 milioane de lei sunt propuse pentru tăiere de la capitolul Învățământ, din totalul alocării pentru acest capitol de 162,9 milioane de lei, în proiectul de hotărâre pentru rectificare bugetară care este pe ordinea de zi a Ședinței Consiliului Local al Municipiului București programată pentru miercuri, 26 iunie. Proiectul menționează că rectificarea vine la propunerea Primarului General și a Comisiei de Specialitate din Primărie.

Comunicatul integral remis Edupedu.ro de către Asociația Elevilor din București și Ilfov:

„Educația nu reprezintă o prioritate pentru Primăria Municipiului București. AEBI condamnă oprirea modernizării infrastructurii școlare din Municipiul București!

Asociația Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), organizație reprezentativă a elevilor din capitală şi județul Ilfov, solicită urgent primarului general Gabriela Firea retragerea de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Primăriei Municipiului București de pe 26 iunie.

AEBI condamnă ferm tăierea fondurilor de la educație și anume un procent de 21,9% (35.681.000 lei).

Spre exemplu, de la învățământul preșcolar sunt tăiate fondurile alocate pentru modernizarea și extinderea unor grădinițe, preșcolarii fiind nevoiți să rămână în construcțiile vechi, majoritatea cu un risc seismic ridicat, ceea ce ne dovedește lipsa de interes a Primăriei Generale pentru aceștia.

Elevii din ciclul gimnazial sunt de altfel vizați de aceste tăieri de buget, acestora fiindu-le tăiate fondurile de la infrastructură, doamna Primar Gabriela Firea dorește să înjumătățească bugetul acordat acestora. De asemenea, fondurile pentru construirea unor after-school-uri în Sectorul 5 vor fi aduse la 1000 de lei pentru fiecare construcție în parte, un buget cu un cuantum sfidător și imposibil de folosit pentru construcția acestora.

Modernizarea liceelor nu prezintă nici ea o prioritate pentru Primăria Municipiului București, fiind de asemenea tăiate fonduri pentru Grupul Școlar Nichita Stănescu, Liceul Benjamin Franklin și Liceul Teoretic Ștefan Odobleja.

Reamintim faptul că primarul general Gabriela Firea afirma în data de 9 decembrie 2018 faptul că dorește să finanțeze infrastructura sistemului educațional a Capitalei, prin programul ,,Nicio unitate de învățământ cu program în trei schimburi’’. La 7 luni distanță, primarul general al Capitalei își calcă peste promisiuni, făcând exact contrariul.

Asociația Elevilor din București și Ilfov solicită retragerea urgentă a acestui punct de pe ordinea de zi pentru ședința Consiliului General al Primăriei București din data de 26 iunie, deoarece educația este subfinanțată oricum. O tăiere a bugetului și anularea lucrărilor de construcție/modernizare/extindere poate doar să aducă un minus învățământului din București care se află într-o situație jenantă datorită bazei materiale învechite din București, multe licee nefiind dotate corespunzător, astfel, parcursul elevilor în procesul de educație nu își poate atinge potențialul maxim, dacă finanțarea educației nu reprezintă o prioritate pentru Autoritatea Locală, iar elevii nu pot învăța într-un mediu propice desfășurării actului educativ.

Considerăm că infrastructura modernă are un rol important în actul educației mai ales prin instrumentele inteligente pe care elevii le pot folosi, instrumente de tip proiectoare, table inteligente, care ar prezenta un beneficiu major pentru elevi în parcursul acestora.

Suntem de părere că subfinanțarea educației prezintă deja o problemă pentru sistemul de învățământ românesc. Incapabilitatea Primăriei Municipiului București de a manageria bugetul nu trebuie să afecteze educația și îmbunătățirea acesteia. Suntem dezamăgiți de inițiativa doamnei primar Gabriela Firea și solicităm retragerea acestui punct de pe Ordinea de zi, deoarece ar reprezenta o bătaie de joc la adresa tuturor elevilor din Municipiul București. Asociația Elevilor din București și Ilfov va lupta ca fondurile acordate educației să nu fie tăiate în București.” – Alex Rădulescu, vicepreședinte AEBI”

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu bate în retragere în fața celor 100 de intelectuali, pe care i-a catalogat inițial ca „grup de interese” și anunță că a alocat numărul de înregistrare „13.504/24.08.2022” scrisorii lor deschise, după ce ieri o respinsese

„Evident că vor fi luate în considerare și analizate propunerile incluse în scrisoarea deschisă semnată de cei 100 de intelectuali”, spune ministrul Educației, la o zi după ce a respins…
Vezi articolul

Lista școlilor cu risc seismic, din care elevii vor fi mutați pentru reabilitarea clădirilor, va fi prezentată de ministrul Educației în primul comitet interministerial pentru analiza de risc seismic / Ligia Deca: Clădirile în risc seismic I trebuie să intre de urgență într-un program de reabilitare

Prima ședință a comitetului interministerial pentru analiza de risc seismic are loc marți de la ora 11, iar ministrul Educației Ligia Deca a anunțat de luni că va prezenta aici…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă. 3 cereri ale copiilor “pentru a putea recupera o parte din ce am pierdut”: Să fie protejați, să aibă acces garantat la educație, să participe la deciziile care-i privesc

Protejarea copiilor, inclusiv prin comisii anti-bullying în școli, garantarea accesului la educație, inclusiv prin educație remedială, programe personalizate și digitalizare, respectiv cooptarea copiilor în deciziile care îi privesc sunt cele…
Vezi articolul