Estonia testează introducerea formatului electronic pentru examenele de final de gimnaziu și liceu / Pașii pe care îi urmează statul baltic pentru a vedea dacă este o soluție potrivită și aplicabilă

307 vizualizări
Foto © Lincoln Beddoe | Dreamstime.com
Estonia ia în calcul o tranziție de la examenele pe hârtie la cele în format electronic pentru elevii care încheie studiile gimnaziale, respectiv învățământul secundar superior. În acest sens, statul baltic, aflat pe locul 1 în rândul țărilor europene la PISA 2018, desfășoară o simulare a examenelor de la finalul actualului an școlar, înaintea celor propriu-zise, programate să aibă loc în următoarele două luni, potrivit unei prezentări publicate în rețeaua Eurydice

Soluția este luată în considerare deoarece, potrivit prezentării, examenele în format electronic ar permite o evaluare mai obiectivă, ar crește eficiența și securitatea în administrarea examenelor și, în același timp, ar permite o utilizare a analizelor de date privind rezultatele învățării.

Potrivit prezentării, în Estonia au avut loc, până acum, unele testări în format digital, însă nu în cazul unor examene cu miză, ci doar la anumite materii și în anumite clase. Dacă se va decide adoptarea examenelor în format electronic, aceasta ar însemna oprirea examenelor pe hârtie, folosite până în prezent.

Pentru a vedea dacă este o opțiune bună și nivelul de pregătire a școlilor și a sistemului educațional pentru o asemenea schimbare, sunt aplicate o serie de măsuri preliminare:

  • E desfășurată o evaluare a pregătirii tehnice și administrative a școlilor, precum și a măsurilor necesare pentru a răspunde nevoilor elevilor cu nevoi speciale. Se pleacă de la premisa că examenele în format digital ar fi mai accesibile acestor elevi, deoarece pot fi aplicate reglaje mai ușor decât în cazul examenelor pe hârtie.
  • Sunt organizate simulări pentru examenele de final de gimnaziu (clasa a 9-a) și liceu (clasa a 12-a), înaintea examenelor obligatorii programate în următoarele două luni. 
  • Simulările de examen permit testarea calității platformei electronice de evaluare, dar și etapele administrării acestor examene: înregistrarea, anunțarea rezultatelor, utilizarea în comun a diverselor opțiuni, de către școli, evaluarea nevoilor de dezvoltare suplimentară a resurselor IT.

Ritmul în care se va desfășura tranziția către noul format de examinare va depinde de feedbackul primit prin aceste două măsuri.

Examenele prin care trec absolvenții de gimnaziu, respectiv de liceu din Estonia sunt, potrivit prezentării citate:

  • Limba estonă, matematică și un subiect la alegere pentru elevii de clasa a 9-a
  • Limba estonă, matematica și o limbă străină (probă ce poate fi înlocuită cu un certificat internațional) în cazul finalizării învățământului secundar superior.
În România, interesul se concentrează în jurul corectării digitalizate

În România, anul trecut a fost pilotată, în două județe, doar corectarea digitalizată a lucrărilor înregistrate la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Anume, elevii din Dâmbovița au avut lucrările corectate digitalizat la Evaluarea Națională 2022, iar cei din Călărași, la Bacalaureat 2022. Ei au dat examenele în scris, în formatul clasic, dar la final au fost scanate de profesorii din comisie, programul urmărind să elimine subiectivitatea în corectarea lucrărilor.

În decembrie anul trecut, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, spunea că lucrările elevilor care participă anul acesta la Evaluarea Națională și Bacalaureat ar putea fi corectate digitalizat în toată țara, ministerul intenționând să aibă propria platformă pentru acest tip de corectare.

Foto © Lincoln Beddoe | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce a făcut Fundația Soros în România? A introdus internetul în școli, primele manuale școlare după comunism, a finanțat burse și a lansat programe de dezbateri. Fosta coordonatoare Alina Tacu explică impactul din educație

„Introducerea internetului în școli s-a făcut printr-un program derulat de centrul de informatică al Fundației Soros”, a declarat Alina Tacu, fost coordonator de programe educaționale în cadrul Fundației pentru o…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ „Istoria românilor/ României” va deveni materie obligatorie la liceu. Daniel David, după o întâlnire cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie: După păstrarea limbii latine în curriculumul de specialitate, mă bucur să fiu ministrul care poate contribui la readucerea după câteva decenii a „Istoriei românilor și a României” ca disciplină de sine stătătoare la liceu

«Istoria românilor/ României» va deveni disciplină distinctă în trunchiul comun la liceu, a anunțat Ministerul Educației, în urma discuțiilor și întâlnirii de lucru avute astăzi, 13 februarie, cu reprezentanții Academiei…
Vezi articolul

Universitățile nu trebuie să reacrediteze programele de studiu, după introducerea noilor standarde ARACIS care vor permite cursurile online – ministrul Educației: „Nu are nimeni dreptul să arunce în aer un sistem de învățământ”

„Noile standarde elaborate de ARACIS pentru fiecare domeniu vor fi de fapt completări la standardele deja existente pentru fiecare domeniu, completări care vor viza recunoașterea” cursurilor online, a declarat pentru…
Vezi articolul

Cîmpeanu, despre declarațiile vicepremierului Barna, care nu a inclus Educația la rectificarea bugetară: „Cred că s-a grăbit ușor să se antepronunțe înainte să vadă motivația Ministerului Educației”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a răspuns astăzi declarației făcute pe 14 iulie de vicepremierul Dan Barna, care nu a inclus Educația printre domeniile prioritare ale Guvernului pentru rectificarea bugetară. Cîmpeanu…
Vezi articolul