Educație Statistici Știri

Eurobarometru: 57% dintre tinerii români cred că îmbunătăţirea educaţiei ar trebui să fie prioritatea principală a UE

Citire în 2 min
Întrebaţi care ar trebui să fie prioritățile Uniunii Europene pentru următorii ani, tinerii din România au răspuns în primul rând îmbunătățirea educației și a formării, inclusiv libera circulație a studenților, elevilor și ucenicilor, în al doilea rând îmbunătățirea sănătății și bunăstării şi pe locul al treilea combaterea sărăciei și a inegalităților, potrivit celui mai recent Eurobarometru publicat de Comisia Europeană.

Sondajul făcut în rândul a 10.786 de tineri cu vârste între 15 şi 30 de ani din toată Uniunea Europeană, iar în România au răspuns chestionarelor 400 de tineri.

Când au fost întrebaţi care ar trebui să fie priorităţile UE pentru următorii ani, tinerii români au răspuns (maximum 5 răspunsuri posibile):

  1. 57% îmbunătirea educaţiei,
  2. 49% îmbunătăţirea sănătăţii şi a bunăstării
  3. 48% combaterea sărăciei şi a inegalităţilor economice şi sociale
  4. 43% stimularea ocupării forţei de muncă
  5. 41% protecţia mediului şi lupta împotriva schimbărilor schimbărilor climatice
  6. 32% promovarea drepturilor omului
  7. 21% reunirea tinerilor din diferite părţi ale UE

România (57%) este pe locul al doilea în Europa la procentul de răspunsuri legate de această temă, după Bulgaria (62%), arată barometrul. În majortitatea statelor, cea mai importantă temă pentru tineri este protejarea mediului şi lupta contra schimbărilor climatice, iar în Danemarca 83% dintre tineri au dat acest răspuns.

 La întrebarea “ce subiecte nu sunt predate suficient în şcolile din ţara dvs.?” tineri din România au răspuns că în primul rând educaţia sanitară (fizică şi mintală) 39% nu este predată suficient, urmată de antreprenoriat şi abilităţi financiare 33%, limbi străine şi culturi 31%. Gândirea critică, mass-media şi democraţia este o temă despre care 25% dintre tineri cred că nu e predată suficient. Alte 26% dintre răspunsuri au arătat că schimbările climatice sunt un subiecte insuficient predat la şcoală. 18% au săpus acelaşi lucru despre utilizarea instrumentelor digitale, citit înţelegere şi scriere 17%, matematică şi ştiinţe 13%.


În România sondajul de opinie a fost făcut de Centrul Pentru Studierea Opiniei şi Pieţei (CSOP) pe 400 de tineri, cu o marjă de eroare de 3,98%.

People photo created by rawpixel.com – www.freepik.com

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

OFICIAL Liceele la care niciun elev nu a luat Bacalaureatul anul acesta nu mai pot înființa clase de a IX-a anul viitor

Mihai Peticila

BREAKING Președintele Transelectrica și-a falsificat CV-ul, unde susține că a absolvit Politehnica. UPB București: Nu a finalizat studiile

Raluca Pantazi

Oana Moraru: Copiii care intră în grădinițe și clase primare cu probleme de atenție, vocabular sărac, logică dezorganizată, ies din școli și grădinițe tot cu probleme de atenție și de limbaj

R.P.

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.