Eurostat: România este pe locul 2 în Europa, după Franța, la numărul mare de elevi care îi revin unui învățător

3.311 vizualizări
În 2017, în România erau 19,4 elevi la un învățător, potrivit Eurostat, cu 5 elevi mai mulți față de media Uniunii Europene. De precizat că România înregistrează numeroase extreme la acest capitol, după ce în legea educației a fost introdusă, în 2012, posibilitatea exceptării numărului limită de copii la clasă. În școlile din marile orașe, dar și în școlile din reședințele de comune sunt frecvente cazurile de clase cu peste 35 de copii.

Cele mai mari rate elevi-profesor sunt în Franța – 19,6, România şi Cehia – 19,1.

La polul opus, cele mai mici rate sunt în Luxemburg 9 elevi la un învățător, Grecia 9,4 şi Lituania 10,6.

În învățământul primar, în 2017, erau 48.009 cadre didactice şi 928.245 de elevi.

Datele arată că în toată Uniunea în învățământul primar erau 29,3 milioane de elevi şi 2,2 milioane de învățători, adică o medie de 14,7 elevi la un cadru didactic.

În privința gimnaziului, România are o rată de 12,1 elevi per profesor în 2017. România apare astfel pe locul 9 în Europa la acest capitol, cei mai mulți elevi care revin unui profesor fiind în Olanda – 16,1, Marea Britanie – 15,2 şi Franța – 14.

Cei mai puțini elevi la un profesor de gimnaziu sunt în Malta – 6, Slovenia şi Lituania, câte 7.

România urcă pe locul 6 în clasament când vine vorba despre numărul de elevi de liceu care îi revin unui profesor, rata fiind de 13,7%, față de 18,2 în Finlanda (cea mai mare din UE) şi de media UE aflată la 12,2.

România apare, aşadar, atunci când vine vorba despre rata medie a numărului de elevi raportat la numărul profesorilor, în topul Uniunii Europene pe toate nivelurile de învățământ preuniversitar.

Oficial, în România legea educației prevede „nu mai mult de 20” de copii în grupa de grădiniță, „nu mai mult de 25” de copii în clasa pregătitoare – clasa a IV-a, „nu mai mult de 30” de copii în clasa de gimnaziu și „nu mai mult de 30” de elevi în clasa de liceu și școală profesională.

Toate limitele de mai sus au fost anulate, însă, de următorul articol din aceeași lege a educației: Articolul 63 – „(3) În situații excepționale, formațiunile de preșcolari sau de elevi pot funcționa sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administrație al inspectoratului școlar, pe baza unei justificări din partea consiliului de administrație al unității de învățământ care solicită exceptarea de la prevederile alin. (1)”. Detalii despre acest subiect aici.

FOTO: Eurostat


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii trebuie să recupereze ziua de 2 iunie, declarată liberă de Guvern, până în 30 iunie, deși vacanța de vară 2023 începe pe 17 iunie / Ministerul Educației precizează că recuperarea se poate face și în avans (înainte de 2 iunie)

Elevii pot recupera ziua liberă de 2 iunie 2023 până în data de 30 iunie, potrivit Hotărârii de Guvern aprobate în ultima ședință din acest an pentru a crea așa…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința „hibrid” SuperTeach este LIVE VIDEO. Cristina Gheorghe: Dacă scopul, anul trecut, era să ne întâlnim și să ne bucurăm toți împreună, acum este cum putem să ne ferim unii de alții la acest început de an școlar

Prima conferință „hibrid” SuperTeach a început la ora 09:30. „Jumătate din speakerii de la conferință vor fi aici, prezenți fizic, iar ceilalți online. Vom simula cumva școala, începutul ei, să…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație, susține trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și examen de admitere la liceu la 16 ani, vârstă la care elevul poate să facă școala de ucenicie la locul de muncă sau poate merge în învățământ dual

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Ministerul Educației, susține că învățământul obligatoriu ar trebui să se termine la 16 ani, cu trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pe modelul…
Vezi articolul

Profesorul anonim: Prin felul în care sunt organizate examenele de încheiere a situației și de corigență, evaluarea elevilor este doar o mimare a ceea ce ar trebui să fie / Probabil că și remunerația profesorului vizează, de fapt, rolul de paznic

În 38 de ani de activitate, după absolvirea unei facultăți de tip A, (așa era atunci) am prins „cele mai frumoase” momente: stagiu obligatoriu în școala cu predare în limba…
Vezi articolul